تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۴۱۴۰۲۸
کبنا گزارش می‌دهد

فیلم| صنعت مرغداری کهگیلویه و بویراحمد در تسخیر دلالان/ ارز دولتی پای چه کالاهایی رفت؟

۲
فایل مرتبط کبنا ؛اخیراً با قیمت نوسان و کمبود مرغ در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد مواجه بودیم که این نبود مرغ در بازار و قیمت‌های کیلویی قطعاً دلایل زیادی دارد. مسئولان برای کنترل قیمت مرغ در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش زیادی انجام دادند. اما مرغداران و مرغ فروشان راه خودشان را می‌رفتند. این در حالی است که آنقدر در استان کهگیلویه و بویراحمد واحد تولیدی مرغ احداث شده که این صنعت در استان اشباع شده است.
نجفی یکی از مدیران جوان و موفق واحدهای تولیدی مرغداری‌ها است که مردم منطقه و حتی مراجعه کنندگانش او را به عنوان فردی با انصاف می‌شناسند در برابر گرانی و کمبود مرغ صحبت‌های جدیدی می‌گوید. 
نجفی مدیر مرغداری منطقه سپیدار شهرستان بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا نیوز بابیان اینکه حدود 15 سال دو واحد مرغداری در منطقه سپیدار راه‌اندازی کرده‌ام، اظهار داشت: «تمام اختیارات جهاد کشاورزی از جمله ذرت و سویا در دست امور دام است و به‌ صورت نیمه‌ دولتی به مرغداری‌ها خدمات ارائه می‌دهد. اما نهاد‌ه‌های مورد نیاز واحدهای مرغداری بیشتر در دست دلالان است و هیچ‌کسی هم زورش به آن‌ها نمی‌رسد ازجمله آقای «...» که عامل اصلی واردات ذرت و سویا است و تاجر اصلی هم خودش هست.»
او  در ادامه می‌گوید: «نبود واکسن یکی از مشکلات اصلی مرغداری‌هاست، دلیل اینکه امسال یک‌مرتبه مرغ در بازار گران شد تلفات مرغداری‌ها بود که اگر واکسن تأمین می‌شد چنین مشکلاتی را نداشتیم. بیماری وارد مرغداری‌ها شد و به‌تبع آن کمبود و گرانی مرغ به وجود آمد.»
مدیر مرغداری منطقه سپیدار شهرستان بویراحمد در ادامه افزود: «با رئیس سازمان دامپزشکی کشور در رابطه با مشکلات واحدهای تولیدی مرغداری‌ها صحبت کرده‌ام و گفتم که با کمبود واکسن مواجه هستیم اما رئیس دامپزشکی این موارد را رد ‌کرد و گفت که «به‌تمامی شرکت‌ها ارز دولتی داده‌ایم که واکسن وارد کنند و تمامی شرکت‌ها واکسن وارد کرده‌اند»؛ اما بنده واکسنی از جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد دریافت نکرده‌ام و واکسن‌های خارجی را به 3 برابر قیمت خریداری کرده‌ام.»
نجفی بابیان اینکه رئیس سازمان دامپزشکی کشور مشکلات مرغداران را قبول ندارد، اظهار داشت: «15 سال دو واحد مرغداری دارم و از نزدیک مشکلات مرغداران را لمس می‌کنم چطور ممکن است که اشتباه کنم! سازمان دامپزشکی باید ارزهای دولتی را از شرکت‌ها پس بگیرد احتمالاً با این ارزها، کالاهایی همچون موبایل و تلویزیون وارد ایران کرده‌اند.»
وی علت نوسانات قیمت مرغ در بازار را کمبود سویا و ذرت، نبود واکسن و گرمای شدید دانست و گفت: «الآن قیمت مرغ متعادل‌تر شده است و دولت برای جلوگیری از نوسانت قیمت مرغ باید نهادهای دامی را در دست بگیرد تا دست دلالان کوتاه شود.»
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1