تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۴۱۱۸۵۱
فردی که در 7 سال مترجم و نویسنده 70 کتاب می‌شود

اتفاق عجیبی در بخش خبری شبکه دنا؛ واقعیت یا نخبه‌سازی / لطفاً همه چیز را برای مردم روشن کنید

۲۶
۳
کبنا ؛در تاریخ 6 شهریورماه 96 شبکه دنا خبری را پخش و نوشت: «ح.م ساکن شهر یاسوج با 22 سال سن 30 کتاب را به زبان انگلیسی ترجمه کرده و یا مطالب آن را گردآوری و نوشته است.»
شبکه دنا از زبان آن فرد نوشت:«از 7 تا 18 سالگی در 6 دوره معادل 40 ترم زبان انگلیسی را فرا گرفته و هم اکنون به طور کامل بر این زبان تسلط دارم. از سال 91 و در سن 16 سالگی شروع به گردآوری مطالب و ترجمه کردم. کتاب‌های خود را در 4 بخش پزشکی، پیراپزشکی، فنی ومهندسی وعلوم انسانی تهیه کرده‌ام. کتاب‌ها را با هزینه شخصی خود تهیه وهزینه چاپ 500 جلد از یکی از کتابها به نام اولین گام در یادگیری زبان انگلیسی را عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس شورای اسلامی را پرداخت کرد. این کتاب بین دانشجویان و زبان آموزان در گچساران، دهدشت وسوق توزیع شد. 22 کتاب دیگر نیز در دست چاپ دارم که برای تحقق آن نیازمند حمایت و کمک مالی مسئولان هستم.»
احسان خان محمدی از مخاطبان این سایت خبری در این باره نوشت؛ اخیراً کلیپی را در فضای مجازی دیدم که مربوط به (6 شهریورماه 98) بود، با این مضمون که شخصی ۲۲ ساله ۳۰ عنوان کتاب نوشته و ۲۲ عنوان کتاب دیگر نیز در دست چاپ دارد! بخش جالب ماجرا آنجاست که به تازگی متوجه شدم شخص مذکور که الان در سن ۲۴ سالگی قرار دارد، رقم تالیفاتش را به عدد ۷۷ ارتقا داده است. اما جالب‌ترین بخش قضیه این است که کلیپ مذکور، مصاحبه‌ای است که از طرف مرکز صدا و سیما، شبکه استانی کهگیلویه و بویراحمد (دنا) تنظیم شده است.
با توجه به مشکلاتی که پیرامون چاپ کتاب در ایران وجود دارد، نوشتن این حجم از کتاب، از عهده هر کسی بر نمی‌آید؛ کیست که نداند نوشتن یک مقاله در مجلات علمی، بعضاً چند سال طول می‌کشد تا اجازه چاپ بگیرد. کیست که نداند، نوشتن یک کتاب چه مقدار زمان می‌طلبد. حتی اغلب پژوهشگران برتر دانشگاهی هنوز موفق به نوشتن تنها! یک جلد کتاب هم نشده‌اند، چه برسد به ۷۷ عنوان کتاب.
همانطور که جامعه دانشگاهی اطلاع دارند، در جامعه امروزی، بر اساس اصل تمایز کارکردی، در علوم، تقسیماتی به منظور تخصص گرایی ایجاد شده است و دیگر مثل گذشته یک فرد نمی‌تواند به عنوان حکیم و فیلسوف، مدعی توانایی در همه علوم شود. رشته خودم را برایتان مثال بزنم؛ در دوره دبیرستان از بین چندین رشته، باید علوم انسانی را انتخاب کنید. سپس در مقطع کارشناسی، از بین صدها کد رشته علوم انسانی (دانشی بس گسترده) باید علوم اجتماعی را برگزید، سپس در مقطع کارشناسی ارشد، خود علوم اجتماعی، نسبتاً به ۱۴ گرایش تقسیم می‌شود؛ جامعه شناسی یکی از این ۱۴ گرایش است. و در نهایت در مرحله آخر، مقطع دکتری، از بین ۴ گرایش اصلی، جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران.
حالا همه این مقدمات را گفتم تا این را بگویم که امروزه در اثر تخصصی شدن رشته‌های دانشگاهی، کسی نمی‌تواند ادعا کند که همزمان در دو یا سه رشته علمی تخصص دارد و صاحب تألیف و ترجمه است. به هر حال اگر محال نباشد، دست کم کار بسیار سختی است. در کلیپی که ماجرایش را تعریف کردم، نویسنده ۷۷ عنوان کتاب، در پاسخ به این پرسش که چه شد این کتابها را نوشتید (نقل به مضمون)، پاسخ می‌دهد که «به خاطر علاقه‌ای بود که من در چهار حوزه علوم انسانی، فنی و مهندسی، پزشکی و پیراپزشکی داشتم این کتابها را نوشتم» (نقل به مضمون).
حالا شما فکر کنید که اگر علوم انسانی دربرگیرنده دست کم کم ۱۰۰ کد رشته باشد، فنی و مهندسی و پزشکی و پیراپزشکی هم بر روی هم کلاً ۱۰۰ کد رشته داشته باشند، مؤلف قصه ما باید بر این ۲۰۰ کد رشته، اگر نگویم احاطه، باید دست کم شناختی نسبی داشته باشد. با این مقدمات، بسیار جالب خواهد شد، که نویسنده ۷۷ عنوان کتاب، تجربیات خود را در اختیار جامعه علمی گذاشته، تا بر همگان روشن شود که نخبگی کار ساده‌ای نیست؛ اصطلاحاً گاو نر می‌خواهد و مرد کهن! خیلی دوست دارم بدانم، این حجم از نخبگی چطور در یکش نفر یکجا جمع شده است. امید است که نویسنده قصه ما، راههای «نخبه شدن» را به افراد کم بضاعت مثل را نشان دهد، شاید فرجی شد و توانستیم همچون جنابشان، مؤلف محسوب گردیم!
در تحلیل نهایی می‌توان دو حالت منطقی نسبت به این پدیده متصور شد؛
حالت اول: یا این شخص، تمامی کتابها را با تلاش مداوم و مستمر خود، نوشته، که در این صورت، بلاشک باید از او نه صرفاً در سطح استانی که در سطح کشوری و بین المللی تجلیل و تقدیر و تشکر صورت گیرد. این کمترین هدیه به شخصی است که یک تنه بار ۷۷ کارشناس رشته‌های مختلف و متفاوت را به دوش کشیده. و هم انگیزه‌ای می‌شود برای امثال بنده، که در این مقطع تحصیلی؛ هنوز توانایی تألیف تنها یک جلد کتاب را هم نداشته‌ام، و نکته غم انگیزتر آنجاست که متوجه شوید، نویسنده قصه ما، که آن زمان هنوز دانشجوی مقطع کارشناسی است و آخرین مدرک تحصیلی‌اش دیپلم!
حالت دوم: شق بعدی قضیه این است که گمان می‌رود این شخص که ماحصل کارهای دیگران را به اسم خود چاپ کرده است زیر پوشش ترجمه. مگر امکان دارد یک نفر در چندین زمینهٔ مختلف علمی توانایی نوشتن کتاب داشته باشد. اگر حالت دوم صحت داشته باشد باید به حال نظام تولید علم در این کشور نشست و زار زار گریست. اگر چنین شخصی به حال خود رها شود، باید فاتحه علم در ایران را خواند و برایش مرثیه سر داد.
بنده به عنوان یک دانشجوی کم بضاعت، دو درخواست بسیار کوچک را می‌خواهم مطرح کنم؛ نخست، با فردی که کلیپ مذکور را تهیه کرده، این پرسش را مطرح کنم که چه شد با نویسنده قصه ما مصاحبه کردید؟ آیا از صحت و سقم ادعاهای نویسنده ما آگاهی داشتید و یا بی هیچگونه اطلاعی، دست به ساخت این کلیپ زدید؟!
درخواست دوم، که سفت و سخت آن را پی خواهم گرفت این است که با نویسنده ۷۷ عنوان کتاب، مناظره‌ای ترتیب داده و در مورد صحت و سقم تالیفاتش با او مناظره و گفت‌وگو کنم، باشد که شک و شبهات من و مردم برطرف شود. چرا که به گمان من، در خوشبینانه ترین حالت، اگر نوشتن یا ترجمه هر کتاب، یک سال طول یا حداقل 6 ماه بکشد، تألیف، ترجمه و گردآوری ۷۷ عنوان کتاب، نیازمند ۷۷ سال کار مداوم است. بر فرض اینکه فرد در ۷ سالگی سواد خواندن و نوشتن را بیاموزد، اگر در همان سن ۷ سالگی شروع به نویسندگی کند. کار نوشتن ۷۷ عنوان کتاب، تا سن ۸۴ سالگی ادامه خواهد داشت.
ناگفته پیداست، دو حالت گفته شده صرفاً فرضیاتی هستند که بر عهده نویسنده گرامی ما است که یکی از آنها را تأیید و دیگری را رد کند. خیلی خوشحال خواهم شد که حالت اول تأیید شود تا با افتخار همه جا در بوق و کرنا کنم که چند صباحی همنشین جوان‌ترین نخبه کشور بوده‌ام. اما اگر حالت دوم تأیید شود، نه فقط من، که بر تمامی جامعه علمی کشور لازم است رخت سیاه بر تن کرده و چند مدتی عزای عمومی بابت مرگ علم در این کشور اعلام کنند.
همانطور که گفتم بنده تا روشن شدن قضیه این مسئله را پیگیری می‌کنم. از همه مسئولین و مدیران امر هم خاضعانه تقاضا دارم که این داستان را همراهی کرده و در صورت صحت حالت اول، نگذارند حق این نخبه جوان پایمال شود. و یا در صورت صحت حالت دوم، با برخورد قانونی، مانع ادامه این روند نادرست که خدای نکرده نوعی فریب‌کاری است، در چنین حجم گسترده‌ای شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Germany
شاید کتابهای ترجمه شده ، کتب رده سنی زیر دبستان باشه .
Iran, Islamic Republic of
حالا چرا شما سوختی ....
Iran, Islamic Republic of
در وپیکر رسانه که در این چند سال اخیر هرانچه را خواسته ومیل داشته انجام داده اند شبکه استانی. دست به هر کاری میزنند خدای این مردم با خون دل خوردن های امام ورهبری عزیز وشهدای که جان در طبق اخلاص گذاشتند چگونه معامله ای میکنند
Iran, Islamic Republic of
تا دزد وبز و گرگ در اتاق شیشه ای قرار نگیرد مکرها بر ملا نخواهد شد تا این جبهه بند فصولگرایی وفسلاح طلبی وجناح بندی های دروغین که جمعیتی ۲الی ۳ هزار نفری با جبهه بندی دروغین وتقسیم. بر پشت مردم سوارند ومردم هم همین طور بدون بازخواست به آنها سواری میده روز بروز اوضاع بدتر وبدتر بدتر است فسادهای مالی اداری اجتماعی در این مملکت روی تما م کشورهای لائیک را سفید کرده تا کی باید مردم منتظر خیال سیا وسفید بازی کردن این مسولین باشد مگر حضرت امام در وصیت نامه سیاسی الهی خود نفرمودند نگذارید انقلاب به دست نا اهلان ونامردمان بیفتد مگر مقام معظم رهبری هر روز مسئله فساد نفاق ونفوذ را تذکر نمی دهند مگر چه شد حداقل پیشکسوتان جهاد شهادت یا خود شیفته یا حرص طمع یا شریک ویا سکوت کردند این زندگی شاهانه وکاخهای مجلل در جاهای مختلف تهران هرروز پرونده ای رو میشود از آن کسانی هستند که دم از انقلاب وانقلابی گری زدند وغارت بیت المال کردند سهم از انقلاب نیست مگر برای انقلاب چه کرده اید که اینقدر سهم خواهی می کنید فردای قیامت در حضور پیامبر عظیم الشان واولیاءالله وامام وشهدا چه جوابی دارید مگر شما به روزقیامت وروز حساب وکتاب باور ندارید به کجا چنین شتابان
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا خبر تو این استان نیست میرید سراغ خبر دو سال پیش تلویزیون. این همه مشکلات تو این استانه ولی شما گیر دادید به خبرای چند سال پیش!!!
تازه خودتون هم که اشتباه کردید "احسان خان محمدی از مخاطبان این سایت خبری در این باره نوشت؛ اخیراً کلیپی را در فضای مجازی دیدم که مربوط به (6 شهریورماه 98) بود"
هنوز تا شهریور 98 یازده روز مانده آدمهای موشکاف....!!!!
پورسینایی
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب خان محمدی در.استان ما راحت میتوان یک نفرراپیداکرد.به نظربنده جنابعالی میتوانستید ایشان راپیدا واز خودش سوال کنید.که دوحالت داشت یادرست.که جای بسی افتخار واز ایشان مشورت میگرفتید.ویانادرست که بخشیش . تلقی میشد..ولازم نبود دررسانه باابروی شخصی باز شود.ورتعالیم ماگناه ابروریزی بدتراز دروغ هست..حال به فرض که درست بود انوقت.به ابروی ایشان ضربه زده وروانیست..ورسانه هم. که خواسته یک جوان رامعرفی کند واخیانا اگردراستنادش مشکل بوده .وان هم دوسال پیش .واین مسایل دراخباررسانه ها پیش میاید..حال جناب مومنی که بنده ایشان رانمیشناسم شاید پاسخ دهند وهرچه باشد..لازم نبود اینگونه ودررسانه مطرح شود.راه ساده تر وابرومندانه تر داشت..جنابعالی مرقوم فرمودید تازه متوجه شدم کتابها.به ۷۷رسیده. حال چگونه متوجه شده اید.درواقع خودجنابعالی هم مانند رسانه یه خبردادید.ایا این هم درست است؟.تیتری از قول ریس دانشگاه یاسوج درهمین سایت کبنادیدم..که ۱۸ماه دراستان نخبه کشی دیدم....واقعا چرادراستان ما نسبت به هم اینگونه ایم...اگروااقع بین باشبم هرگز کوچکترین خدشه به ابرو وحرمت کسی وارد نمیکنیم..خداوند توفیق دهد که بدون کینه وحسادت نسبت به هم زندگی کنیم...
Omid
United States
با سللم و خدا قوت خدمت شما دوستان عزيز.
من اين فرد رو ميشناسم لازم هست در اين رابطه موضوع خودم رو كه با ايشون داشتم بيان كنم:پارسال كه تازه فارغ التحصيل ارشد شدم و دفاع كردم همزمان امتحان دكتري دادم و با توجه به اينكه مطالعه زيادي نداشتم بعد از امتحان متوجه شدم كه سوالات رو تقريبا خوب جواب دادم و احتمال قبولي رو دارم بنابراين به اين فكر رسيدم كه با توجه به مراحل مصاحبه دكتري سريعا رزومه خود رو ارتقاء بدم از طريق فضاي مجازي و تبليغات ايشون باهاشون اشنا شدم و قرار ملاقاتي ترتيب دادن اونم در خيابان نه در دفتر خاصي! كه خيلي با اطمينان كامل كه من در زمينه برق كار كردم و آمادگي تاليف كتاب و مقاله رو يراي شما در سريعترين زمان ممكن خواهم داشت بنده هم مطالب مربوطه رو گرد آوري كردم و نتايج خود رو از پايان نامه در اختيار ايشون قرار دادم كه كارهاي نگارشي و تنظيم رو انجام بدن و هنوز هيچ كاري نكرده در مرحله اول صد تومن دريافت كردن و قول دادن كه تا دو هفته إينده كتاب و دو مقاله علمي پژوهشي رو به من تحويل بدن يك هفته گذشت و هيچ خبري نشد هفته دوم از يك سرور كه نميدونم واقعا مال كتابخونه ملي بود يا نه پيامكي فرستاده شد كه كتاب شما با اين شماره شابك تاييد گرديد بعد از اون من تماس گرفتم كه گفتن كارهاي كلي انجام گرفته و صد تومن ديگه واريز كن منم از ايشون خواستم فايلهاي مربوطه كه نگارش كرده رو قبل از چاپ حداقل ببينم و بدونم چي نوشته و فايلهاي منو چطور منظم كرده كه ايشون قبول نكردن و من صد تومن ديگه واريز كردم بعد از هفته بعدي دوباره تمام كه زمان محدود هست و من مصاحبم نزديگ كه گفتن پيگيرن با اصرار من فايلها رو فرستاد در عين ناباوري ديدم كه فايلها همون فايلهاي خودم هستن و هيچكونه تغييري انجام نشده!!! و هر چه اصرار كه اينها فايلها خودمن ايشون قبول نميكردو بالاخره اين قضيه چنان كش پيدا كرد و زمان مصاحبه من فرارسيد و ايشون چيزي اماده نكردن و در اخر هزينه بنده رو هم عودت ندادن و با كلي الفاظ منو بلاك كردن!
Iran, Islamic Republic of
سلام
نویسنده این خبر مشکل شخصی با شخص مورد اتهام دارند.
لطفا به اختلافات شخصی دامن نزنید و اخباری که از اساس کذب است و پخش آن پیگرد قانونی دارد و صرفا بر اساس اغراض شخصی .با شخص مورد اتهام است را روی سایت منتشر نکنید.
باتشکر
Iran, Islamic Republic of
سلام برادر عزیز، ما عالم به غیب یا نیت خوان نیستیم پس فارغ از بحث درباره غرض نویسنده، اصل موضوع و بحث رو می توان نقد کرد نه نیت یا شخصیت نویسنده رو. هرچند نویسنده، مولف محترم ۷۷ عنوان کتاب. علمی نکرد بلکه دو احتمال رو مطرح کرد که امکان صحت یا رد اونها وجود داره، همچنین ایشون خواهان بررسی صحت ادعای نویسنده و خبر شبکه دنا و بررسی سندیت کارها و فعالیت های علمی مولف شدند و در واقع رای به بی اعتباری علمی مولف محترم ندادند، پس نمی توان ایشون را مغرض خواند.
از سوی دیگر ما به عنوان اهل سواد این خطه، باید حافظ حریم و ساحت علم واقعی باشیم و مشوق محققان و پژوهشگران و نخبگان واقعی استان ونه مدعیان علم؛ چرا که ساحت علم و عالم به جهت اینکه برای عموم مردم حالت تقدس و اعتمازا دارد نباید آلوده گردد.
من منکر این نیستم که اگر اهم و مهم کنیم شاید مساله. علمی اولویت اول یا حتی دست چندم این استان محروم نباشد، اما از این مهم نباید غافل شد که باید از حوزه و ساحت علم محافظت کرد و نخبگان واقعی رو به خاطر همه زحمتشان ارج نهاد و دست مدعیان علم و فضیلت را رو کرد تا اعتماد مردم به این نهاد مقدس خدشه دار نشود و علم در مسیر انحرافی قرار نگیرد و افراد ناصالح و بی اخلاق به ناحق و ناشایست بر مسند شایسته علم و عالمی تکیه نزنند؛ زیرا که این در وهله اول بزرگترین خیانت به ساحت مقدس علم و در درجه بعدی خیانت در حق محققان و نخبگان واقعی علم است.
بیایید با خود رو راست باشیم، آیا در این عصر امکان تخصص و احاطه یک جوان ۲۴ ساله بر ۴ حوزه علمی بزرگ نظیر علوم انسانی، مهندسی، پزشکی و پیراپزشکی برای تالیف و ترجمه ۷۷ عنوان کتاب در این زمینه وجود دارد؟؟؟؟ یا نه اگر چنین امکانی باشد پس نویسنده، جوانترین علامه دهر یا دایره المعارفی از علوم مختلف است و باید قدر ببیند و بر صدر نشیند.
واقعا برای من جالب و تاسف بار است چگونه شبکه خبری دنا قبل از پخش مصاحبه با مولف، نه تنها به خود اجازه بررسی اعتبار علمی آثار ایشان رو ندادند بلکه حتی با خود فکر نکردند که چگونه چنین چیزی ممکن است که در حالی که هنوز اغلب اساتید هیئت علمی دانشگاه موفق به چاپ یک اثر نشده اند یک جوان ۲۲ ساله در صحت و سلامت علمی ۳۰ اثر علمی دارد و ۲۲ اثر در دست چاپ دارد؟؟؟؟؟ وای به حال خبرنگاران و مجموعه صدا و سیما که در واقع تریبون داران دانشگاه عمومی برای مردم هستند اما فرسنگ ها از معیارها و استانداردهای علم و آثار علمی فاصله دارند. در پایان به نظر بنده بر اهل علم و فرهیختگان این رسالت است که به منظور حفظ سلامت عرصه و ساحت علم و پژوهش، تا روشن شدن حقیقت موضوع پیگیر بررسی صحت یا رد این قضیه باشند.
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب نویسنده این مقاله.
متاسفانه هر اتفاقی در این استان که مانند دهکده ماکوندو رمان صد سال تنهایی است اتفاق می افته.
یکی از نماینده های حال حاضر استان در طول یه هفته چهار کتاب در زمینه های مهندسی و علوم انسانی چاپ کردند........‌..
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
هنوز شهریور ماه نیومده
این شخص رو نمیشناسم و شناختی ازش ندارم اما بجای اینهمه سفسطه نیمه پر لیوان رو نگاه کن شما توانایی نداری کتاب بنویسی چرا به بقیه تهمت میزنی
Iran, Islamic Republic of
کدام انسان می‌ تونه ۳۳ روزی ۱ کتاب بنویسه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
۶شهریور هنوز نرسیده
Iran, Islamic Republic of
جل الخالق جادو گره
حسن
Iran, Islamic Republic of
یکی از شعارهای آدمهای ابن دولت از بزرگ تا کوجگ این که نمیذارن نمیشه میبرن میخورن..سوال این اون کسانی که نمیدارن چیو نمیذارن چطور میدارن که حقوق نجومی بگیرید فرزندان و فامیلای خودتون بداریدسرکار‌اختلاس و دزدی بکنید ولی خدمت به مردم میرسه نمیذاراصلان؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مطلب بوی کینه و حسادت میده تمام
احسان
Iran, Islamic Republic of
بله؛ اصلا فرض کنیم که حرف شما درست باشه و بنده از سر حسادت و کینه، این مطلب رو نوشته باشم.
اما اینکه بنده کینه نسبت ایشون داشتم یا نه یک بحثه، و اینکه آیا یک شخص می‌تونه در ۷ سال ۷۷ عنوان کتاب بنویسه یک مساله‌ی دیگه‌اس. امیدوارم که جناب مومنی بیاد شجاعانه دفاع کنه‌. خیلی دوست دارم از تجربیات گران‌بهاشون استفاده کنم.
و اما پرسش اصلی؛ آیا امکان‌پذیر هست که یک شخص دیپلمه در عرض ۷ سال ۷۷ عنوان کتاب بنویسه یا نه؟؟ با ی حساب سرانگشتی، یعنی متوسط سالی ۱۱ جلد کتاب، یعنی آیا امکان‌پذیره که هر ۳۳ روز یک جلد کتاب نوشت؟!
هر کسی که تنها کمی در دانشگاه حضور داشته باشه، از این‌همه نبوغ جناب مومنی، ساعت‌ها انگشت به‌دهان خواهد ماند!
باز هم از جناب مومنی _نخبه تمام دوران‌ها_ خاضعانه تقاضا دارم که شجاعانه حاضر به مناظره بشه، تا برای همه روشن شه این کوه استعداد رو چطور جمع یک‌جا جمع کرده؟!
البته در هر صورت بنده تا روشن نشدن داستان کوتاه نخواهم آمد‌.
Iran, Islamic Republic of
آقای خانمحمدی شما چرا مشکلات مالیتون با آقای مومنی را ربط میدین به آبرو ریزی برای یک ایشون ؟
رضایا
Iran, Islamic Republic of
چنین. خیلی این روزها پیدا شدن ..تشکر از سایت مردمی کبنا و آقای دکتر خانمحمدی از بابت رسانه ای کردن همچین اتفاق دردآوری....
این اقا پایانامه ها. تبدیل به کتاب کرده واقعا چرانهاد کتابخونه 77عنوان کتاب به اسم ایشون ثبت کرده ؟؟، آیا. درکاره؟؟؟؟ چرا صدا و سیما اینگونه این افرادمطرح میکنه ؟؟؟ آیا باز در کاره؟؟،
Iran, Islamic Republic of
جناب
نماینده داریم که ۶ کتاب در عرض یک هفته نوشته.
اتفاقا کتابهایی در مورد مهندسی و علوم انسانی و فلسفه و خاطره نویسی و مهندسی مکانیک است.
جل الخالق.
Iran, Islamic Republic of
بابا ولش کن کار سختی نیست یک دستگاه کپی پیشرفته داشته باشی میتونی سالی ۱۰۰ کتاب کپی کنی یه بنده خدایی هم در جشنواره جوان خوارزمی شعر های دیگران را مینوشت میرفت میخوان ودیپلم افتخار گرفت خیلی از این مدرک دارها و پستها را افراد نشسته اند
صالح
Iran, Islamic Republic of
ضمن سلام
من از جایی شنیدم که اقای. برای اقای مومنی در موسسه کار میکرده و هیچگونه مدرک شناسایی به ایشون نداده برای عقد قرار داد بعدا که قرارداد بسته شده . گفتند که کارت پایان خدمت ندارن و اقای مومنی به دلیل که ایشون بهش گفت اخراجش کردند.در ضمن اقای خانمحمدی تمام اسناد و مدارک دز سایت کتابخانه ملی مشخص هست که ایشون 77 عنوان کتاب نوشتن و خود اقای وزیر تایید کردند. مطالب شما خصومت شخصی هست که با ایشون دارید و الی ایشون اکثر کتاباش ترجمه شده و یا گرداوری شده و یا در حیطه اموزش زبان انگلیسی که تخصصشون هست و ده سال کلاسشو رفتن نوشته شده.در ضمن جنابعالی به عنوان یک دانشجوی دکتری که هنوز سربازی هم نرفته و در مورد کار کردن در موسسه ایشون با توجه به ندادن مدارکتون و نداشتن .در ضمن در مقامی نیستی که از ایشون بخواین با شما مناظره کنند. شما یه دانشجو هستین ایشون رییس یه موسسه هستند که خود ارشاد مجوزشو دادن. و پیاماش هم هست و مطمعن باش از طریق مجاری قانونی خیلی زود اقدامات لازم انجام می شود.
امیر
Iran, Islamic Republic of
جناب خانمحمدی مشخصه که اکثر کامنت ها یا کار خودتونه یا کار دوستاتونه
Iran, Islamic Republic of
تو رکورد گینس ثبتش کنید والله محشره
Iran, Islamic Republic of
مدیران گینس کجایید؟ کهگیلویه و بویراحمد رکورد زده
آشنا
Iran, Islamic Republic of
از خبر دارم که سر یه بنده خدا که از افغانستان اومده بود. چند میلیون پول از دانشجوی افغانی.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1