تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۳
کد مطلب : ۴۱۱۶۲۷
مطالبه مردم زیلایی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

زیلایی به تنگ آمده / سفرهای کلیشه‌ای به زیلایی/ دستاورد سفر دوم استاندار به زیلایی چیست؟

۱
۱
فایل مرتبط کبنا ؛
پیش از این مطالب بسیاری درباره مشکلات زیلایی منتشر شده و مسئولان زیادی به این روستا سفر کرده اند، اما انگار این سفرها کلیشه‌ای شده و مسئولان نسبت به این روستا در رخوت فرو رفته‌اند، آیا در شأن این مردم روستا است که احداث جاده به زمان انتخابات موکول شود؟ کلانتری طی روزهای اخیر برای بار دوم به زیلایی سفر کرده است، دستاورد سفر اول چه بود؟ اما پس از این، دستاورد سفر دوم استاندار و معاون رئیس جمهور چه بوده است؟ این سوالی است که مردم زیلایی منتظر شنیدن پاسخ آن از زبان استاندار هستند.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در روزهای اول مدیریتش در استان، در رأس هیئتی به منطقه زیلایی رفت، اما دو سه روز بعد از سفر پرطمطراق استاندار، اهالی منطقه مورزرد زیلایی مجبور شدند به دلیل اینکه حسین کلانتری صدایشان را نشنیده بود، جلوی درب استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای وضعیت نامناسب جاده‌ی این منطقه تجمع اعتراضی کنند و از دردهایشان بگویند.
یکی از این افراد با بیان اینکه ما همه مطیع قانون اساسی و نظام اسلامی و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستم، اظهار داشت: هیچ جاده‌ای نداریم و حدود یک ماه که از پاییز بگذرد، حتماً باید با خودروهای کمکی و یا باید با نیسان و زنجیر حمل و نقل صورت بگیرد. الان در حال حاضر هیچ ماشین سواری نمی‌تواند در منطقه ما عبور و مرور کند.
این فرد ساکن مورزرد زیلایی در ادامه گفت: هر چه تلاش کردیم، اجازه ندادند که استاندار را از نزدیک ببینیم و پیش او برویم، و الان هم آمدیم که او را از نزدیک ببینیم.
فرد دیگری از منطقه زیلایی گفت: بعد از سیل ابتدای سال، مسیر روستا مسدود شد و یک لودر آمد و به اندازه عبور یک خودرو مسیر باز شد. حالا تکلیف ما چیست که 7 ماه از سال باید مسیر ترددمان مسدود باشد. ما این مطالبه خودمان را از طریق بخشداری، فرمانداری و سایر مسئولان پیگیری کردیم، اما نتیجه نداد.
فردی دیگری که به شدت منتقد سهل انگاری مدیران بود، تصریح کرد: به فرمانداری مراجعه می‌کنیم، می‌گوید یک ماه دیگر، به بخشداری هم مراجعه می‌کنیم، می‌گوید فلان روز. یک کیلومتر جاده را هم برای ما آسفالت و زیرسازی کنند. فشار روی ما است.
این فرد ادامه داد: فقط هنگام انتخابات یک لودر می‌آورند و می‌گویند به فلان شخص رأی بدهید. و بعد از انتخابات هم رها می‌کنند و می‌روند.
در حین صحبت‌ کردن مردم با شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد بین مردم حاضر شدند. که یکی از اهالی منطقه مورزرد زیلایی با بیان اینکه فشار روی ما است، گفت: همسرم موقع زایمانش بود که وقتی او را با نیسان آوردم بیمارستان امام سجاد(ع) اول به ما گفتند بروید که خاک لباس هایش را ببرید و بعد او را بیاورید، واقعا برای ما زشت بود و می‌خواستم دق کنم و بمیرم.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به آنها قول داد که به مورزرد زیلایی می‌آیم و مشکلات را آنجا پیگیری می‌کنم که با حضور «محمد امید» معاون مناطق محروم و توسعه روستایی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به این منطقه رفت. اما دستاوردهای سفر دوم حسین کلانتری همانند سفر اولش برای مردم نامشخص است.
فارس در این باره نوشت: «روستای مورزرد زیلایی از روستاهای محروم شهرستان بویراحمد که فاقد جاده مناسب برای تردد ساکنان و بومیان منطقه است در فصل زمستان با نخستین بارش باران و برف راه این روستا بسته شده و امکان عبور و مرور مقدور نیست و در فصل تابستان هم گرد و خاک فراوان امکان تردد را برای مردم سخت کرده و اهالی این روستا نسبت به این وضعیت گلایه‌مندند و خواستار پاسخگویی مسؤولان هستند.»
نام شما

آدرس ايميل شما

محروم
Iran, Islamic Republic of
بخدا از زیلایی محروم تر هم هست... تنگ_تامرادی دلی_اولاد_علی_مومن لوداب و میان_تنگان و تنگ_خشک خدایی چرا همش داد زیلایی را میزنید وضعیت همه جا اسفناک است خودم با چشم خودم دیدم. عدالت نیست که نرگسی تنگ تامرادی هیچ نداشته باشد حتا راه دسترسی...یا خدا
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1