کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعتراف مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران؛

«خوش‌نشین»ها در حال تصرف مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد / لزوم ورود سازمان بازرسی

12 مرداد 1398 ساعت 14:03

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: حواشی مطالبه‌گران خدمات عشایری «خوش‌نشین»هایی هستند که آمدند و در مناطق عشایری به نحوی اراضی را تصرف کردند، یا ویلاها ساختند و زمین‌هایی را خریداری کردند، «خوش‌نشین»ها حتی دنبال تسهیلات و دفترچه درمانی عشایری هستند.


مجید علی‌پور امروز (شنبه 12 مردادماه) در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: بیشترین مشکلات و حواشی به مطالبه‌گران خدمات عشایری «خوش‌نشین»هایی هستند که آمدند و در مناطق عشایری به نحوی اراضی را تصرف کردند؛ یا ویلاها ساختند و زمین‌هایی را خریداری کردند.
علی‌پور در ادامه افزود: «خوش‌نشین»ها در مناطق عشایری شروع به ساخت‌وسازهای غیرمجاز و باغاتی را احداث کرده‌اند و آب‌های اطراف عشایر را در انحصار خود در آوردند.
وی بیان داشت: در ارتفاعات، ییلاق‌ها و مکان‌های خوش آب‌وهوا فقط عشایر استقرار دارند، اما به دلیل وجود «خوش‌نشین»ها مجبور هستیم خدمات راه ارتباطی را اندک و محدود کنیم، که سال جاری «خوش‌نشین»ها به دلیل راه ارتباطی شروع به ایجاد حواشی برای امور عشایر کرده‌اند و دنبال سروصدا هستند و از مجاری مختلف پیگیری می‌کنند.
علی‌پور بیان داشت: خواستارم سیستم بازرسی و نظارتی وارد این مسائل شود، در مناطق عشایر راه ارتباطی را بازگشایی می‌کنیم اما «خوش‌نشین»ها پیگیری زیادی می‌کنند که این راه‌های ارتباطی مجدداً بازسازی شود.
وی افزود: به عشایر خدمات رایگان می‌دهیم، اما همین «خوش‌نشین»ها حتی دنبال تسهیلات و دفترچه درمانی عشایری هستند.


کد مطلب: 411610

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/411610/خوش-نشین-حال-تصرف-مناطق-عشایری-کهگیلویه-بویراحمد-لزوم-ورود-سازمان-بازرسی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1