تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : ۴۱۱۰۲۰
کبنا گزارش می‌دهد

فیلم / منابع طبیعی کهگیلویه در خط اول مبارزه با آتش سوزی / غفلت جهاد کشاورزی از پسماند مزارع

۲
۰
تصاویری از جدال پرسنل منابع طبیعی کهگیلویه با آتش کبنا ؛زمان که از اواخر فصل بهار می‌گذرد و گرمای تابستان خود نمایی می‌کند علف‌ها کم‌کم زرد می‌شود و در این موقع تنها یک چوب کبریت کافی است تا یک جنگل به خاکستر تبدیل شود و این حکایت این روزهای جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد است.
از سوی دیگر آتش سوزی پسماند مزارع نیز عادتی مألوف میان کشاورزان است که متاسفانه به دلیل همجواری مزارع کشاورزی با یکدیگر و مراتع ملی، این آتش سوزی‌ها باعث می‌شوند که عرصه‌های بسیاری را دچار حریق کنند که خواسته یا ناخواسته باعث بروز خسارت‌های بسیاری می‌شوند.
براساس ماده 11 قانون مدیریت پسماندها، مدیریت پسماند مزارع بر عهده جهاد کشاورزی است.
«از پرسنل منابع طبیعی تقدیر و تشکر می‌کنیم چون آتش را مهار کردند، اگر بچه‌های منابع طبیعی نبودند واقعاً مزارع، خانه‌ها و باغ‌هایمان در آتش می‌سوخت، دست پرسنل منابع طبیعی درد نکند» بخشی از صحبت‌ها و تشکر مردم از نیروهای منابع طبیعی کهگیلویه برای مهار آتش سوزی بود که از نظر خوانندگان گذشت.
به گزارش کبنا از دهدشت، حکایت آتش سوزی‌ها در کهگیلویه همیشه درد بیشتری دارد چرا که نه تجهیزات کافی برای اطفا حریق هست و نه مدیران بحران پای کاری دارد!
در نشست اضطراری مدیریت بحران کهگیلویه که (16 تیرماه) برگزار شده بود، فرماندار کهگیلویه از پای کار نبودن ادارات گلایه کرد و گفت: یا مسئولیت نپذیرید یا وقتی می‌پذیرید حداقل یک کمکی کنید، حداقل آب خوردن به کسانی که در صحنه هستند برسانید.
نیکبخت با اشاره به آتش سوزی کوه خائیز بیان کرد: رئیس منابع طبیعی کهگیلویه (آویزش) و محیط زیست کهگیلویه (عزیزی) شب تا صبح بدون غذا و آب در کوه خائیز بودند، دوستان ما در آتش با جان خود بازی می‌کنند و شما می‌نشینید ککتان هم نمی‌گزد!
 وی از پای کار بودن برخی دستگاه‌ها به ویژه منابع طبیعی و در ادامه محیط زیست، شهرداری‌های سوق و دهدشت، سپاه، نیروی انتظامی، هلال احمر و جهاد کشاروزی تشکر کرد و نارضایتی خود از دیگر دستگاه‌ها را عنوان کرد (کلیک کنید).
 سرتیپ خادمی نیز در همان نشست اضطراری با اشاره به مصوبه (98/2/25) عنوان کرد: مقرر گردید که جهاد کشاورزی کهگیلویه با نصب بنر در ورودی شهرهای تابعه در خصوص جلوگیری از سوزاندن پسماندهای کشاورزی اطلاع رسانی را به عمل آورد  که اینکار صورت نگرفت و پاسخ رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه نیز این بود که اعتبار برای نصب بنر نداریم!(کلیک کنید)
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شماها واقعآ باید از پرسنل منابع طبیعی تشکر کنید اما خبر ندارید که در درون این اداره چه خبر هست
مدیران ای مجموعه به خاطر حفظ موقعیت و پست چه طلمی به همکاران خودشون می کنند و از اونها بیگاری می کشند
اقلیما
United States
رتبه نخست و آمار غلط والبته تلاش گروهی مظلوم و بی نام و نشان
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1