تاریخ انتشار
جمعه ۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۴۱۰۶۴۳
روایت تلخ پدری از پایان زندگی دختر 2 ساله‌اش در درمانگاه دیشموک؛

فیلم| «آی‌ناز» به خاطر سهل‌انگاری پزشک فوت کرد/ تجویز شربت سرماخوردگی به کودک مسموم/ در درمانگاه دیشموک چه خبر است؟

۱۸
۲
فایل مرتبط کبنا ؛درمانگاه بخش دیشموک از کمترین امکانات و تجهیزات لازم برخوردار هست، کمبود نیروی انسانی کافی و متخصص و تخت بستری بر مشکلات این درمانگاه اضافه می‌شود، به طوریکه گاهی مردم این منطقه به دلیل کمبودهای مختلف با مشکلات جدی روبرو می‌شوند و آنطوری که اهالی این بخش می‌گویند، برخی از مرگ و میرها در این منطقه به دلیل نبود درمانگاه مجهز و پزشک‌های متخصص کافی است.
حجت الاسلام راوند امام جمعه دیشموک در سفر حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد (30 خرداد ماه 98) پرده از مشکلات این درمانگاه بر می‌دارد و با اشاره به خدمات بهداشتی درمانی در دیشموک، بیان می‌کند که برخی از بیماران در مرکز بهداشتی درمانی دیشموک به خاطر سهل انگاری و کم کاری پزشکان و پرسنل می‌میرند که در ده روز اخیر دو نفر در درمانگاه دیشموک جان باختند که می‌طلبد توجه بیشتری در این زمینه داشته باشیم.
کبنا نیوز در ادامه روایت تلخی از پایان زندگی دختر 2/5 ساله دیشموکی گزارش می‌دهد و این گزارش صرفاً برای اطلاع مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد است که برای گسترش و توسعه درمانگاه دیشموک اهتمام جدی بورزند و از طرفی نظارت بر این درمانگاه را افزایش دهند.
پدر «آی‌ناز بزله» دختر 2 و نیم ساله ساکن روستای دلی‌سفلی بخش دیشموک استان کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار اعزامی کبنا نیوز می‌گوید: «روز سه‌شنبه 28 خردادماه سال 1398 ساعت 17 بعدازظهر «آی‌ناز» هندوانه می‌خورد و مسموم می‌شود.»
محمد بزله ادامه می‌دهد: «دخترم تب و لرز داشت و تقریباً ساعت 19 عصر به درمانگاه دیشموک رفتیم و ساعت 20 ویزیت شد، پزشک نسخه‌ تجویز کرد و از داروخانه دیشموک گرفتم.»
«داروهای تجویزشده را به پزشک نشان دادم و پزشک نحوه‌ی استفاده را بیان کرد و گفت که دخترم هیچ مشکلی ندارد.»
«چندین بار از پزشک درخواست کردم که به دخترم سرم وصل کنند یا واکسن تجویز کنید، پزشک گفت که دخترم هیچ مشکلی ندارد.»
«به روستا برگشتیم و داروهای تجویزشده پزشک را به مقدار تعیین‌شده به دخترم دادم، حال دخترم تقریباً خوب بود تا ساعت 5 صبح روز چهارشنبه 29 خردادماه که دو باره تب و لرز گرفت.»
«هوا تاریک بود، روستای محرومی هستیم با روستاهای پایین تماس گرفتم و گفتم ماشین بیاورید تا دخترم را به بیمارستان برسانم.»
«حدود 10 دقیقه طول کشید تا ماشین به روستای دلی آمد و دخترم را ساعت 6 صبح به درمانگاه دیشموک رساندم.»
«منشی درمانگاه ساعت 7:10 صبح برگه ویزیت داد و گفت که پزشک خواب است و ساعت 8 صبح ویزیت می‌کند.»
«دخترم در آغوشم بود تا پزشک بیاید و متأسفانه پزشک بعد از 2 ساعت تأخیر آمد.»
«به درب اتاق‌خواب پزشک رفتم و التماس کردم کمکم کنید، ساعت 7:30 دقیقه صبح منشی درمانگاه به دخترم اکسیژن و سرم وصل کرد و چند دقیقه بعد پزشک آمد.»
«حدود 30 دقیقه پزشک بالای سر دخترم بود که بعد گفتند دخترت فوت کرد هیچ کاری برای «آی‌ناز» نکردند.»
«از درمانگاه دیشموک شکایت کردم و حتی قاضی پرونده هم به کلانتری دیشموک آمد، دخترم به پزشکی قانونی دهدشت و یاسوج ارجاع داده شد و گفتند که بعد از چند روز جواب آن می‌آید.»
مادر «آی‌ناز» می‌گوید: ««آی‌ناز» 2 و نیم ساله هیچ بیماری خاصی نداشت و حتی یک‌بار بیمار نشد.»
«دخترم مسموم شد و پزشک شربت سرماخوردگی تجویز کرد، پزشکان یاسوج هم گفتند که چرا برای کودک مسموم، شربت سرماخوردگی تجویز کردند!»
«پزشک دخترم را معاینه نکرد که حتی تب «آی‌ناز» را اندازه بگیرد، داروهای تجویزشده پزشک مسمومیت دخترم را بدتر کرد.»
«داروهای «ری هایدرومد» و «کیدی کلد» برای دخترم تجویز شد، برای دخترم هیچ کاری نکردند گفتند 7 و 15 دقیقه پزشک ویزیت می‌کند.»
«دخترم تا لحظه مرگ می‌گفت مامان تشنه هستم و آب می‌خواهم حتی نگذاشتند چشمان «آی‌ناز» را ببندم و با چشمان باز دفن شد.»
«شایعه می‌کنند که «آی‌ناز» را بعد از مرگ به درمانگاه آورده‌اید پس چرا به یک مرده ویزیت دادند.»
«شایعه می‌کنند که بعد از ویزیت پزشک در دیشموک، دو باره به «آی‌ناز» هندوانه داده‌ام، دخترم بعد از مسمومیت دیگر نتوانست چیزی بخورد.»
«هیچ کاری نتوانستم برای دخترم انجام بدهم، پزشک هم گفت دخترت هیچ مشکلی ندارد، فریاد زد و از اتاق بیرونم کرد.»
پدر «آی‌ناز» می‌گوید: «از رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خواستاریم مراقبت کودکان دیگر باشد، «آی‌ناز» که فوت کرد.»
«حدود 2 ماه پیش زن بارداری از روستای لیراب به درمانگاه دیشموک مراجعه کرد و گفته بودند که هیچ مشکلی نیست اما روز بعد به خاطر سهل‌انگاری فرزندش فوت کرد.»
«علي‌بخش فرامرزی» رئیس درمانگاه دیشموک در گفت‌وگو با کبنا نیوز در این رابطه گفت: باید با پزشک درمانگاه گفت‌وگو بگیرید و اظهارات بخواهید، پزشک فعلاً در مرخصی هستند و شماره تماسی از ایشان ندارم. هر چند که این صحبت رئیس درمانگاه دیشموک در واقع فرار از پاسخگویی به نظر می‌رسد.
به گزارش کبنا، «آی‌ناز» ساعت 8 صبح روز چهارشنبه 29 خردادماه در درمانگاه دیشموک درگذشت، «آی‌ناز» تنها فرزند این خانواده بود.
بنا بر این گزارش، بعد از گزارش زندگی «مخمل نمازی» پیرزن معلول با دخترش «نازلی‌زهرا» و 2 فرزند معلولش توسط خبرنگار کبنا نیوز، خیرین «گروه جهادی سردار مدافع حرم شهید محمدرضا علیخانی» یک باب منزل مسکونی در بخش دیشموک برای «مخمل» اجاره کردند، بعد از 10 روز اسکان «مخمل» در دیشموک، متأسفانه برادرش او را از اتاقی به اتاق دیگر جابه‌جا می‌کند و دست «مخمل» به زمین می‌خورد و می‌شکند، دست «مخمل» را در بیمارستان دهدشت گچ گرفتند و بعد از 4 روز مرخص کردند، «مخمل» تب و لرز شدید داشت و مجدداً به بیمارستان دهدشت اعزام می‌شود اما میگویند که خوب می‌شود تب و لرز به دلیل زخم بستر 30 ساله اوست، اما به دلایلی فعلاً نامعلوم، بعد از یک هفته «مخمل» با تب و لرز شدید جان خود را از دست می‌دهد؛ پزشک درمانگاه دیشموک تنها یک‌بار «مخمل» را در منزل مسکونی او ویزیت می‌کند و می‌گویند که تب و لرز «مخمل» طبیعی است و خوب می‌شود.

-------------------------------------------
گزارش: مرضیه حسن‌پور
نام شما

آدرس ايميل شما

شهرهای بی سروسامان
Romania
آخ وبخت قلعه ریسی ودیشموک ازبی عدالتی .فقط موقع انتخابات چقدرفعال میشه
زمیم زمان
Iran, Islamic Republic of
آقای عدی هاشمی پور وآقای داوری آقای دکتر ایلامی شب راحت می خوابید دکتر یزدانپناه عزیز تاکی می خواهی اقدام به عزل مدیران شبکه بهداشت کهگیلویه باشید
Iran, Islamic Republic of
ننگ بر مسئولین بی مسئولیت!!!!!!!!!
هزاران ننگ!!!
مم
Iran, Islamic Republic of
بابا نماینده چی نماینده به فکر کارهای پیمون کاری خودش مطالبات خودش و و دیگر پیمون کارهای که بهشون کار داده. این استان فقط به فکری. هستن . مسئولین این استان دنبال پول هستن نه کار . مدیر محترم کبنا نشر دهید.
آگاه
Iran, Islamic Republic of
به نظر این گزارش شما بسیار سطحی و با کوچکترین اطلاعات پزشکی و حتی اسم داروها رو هم به اشتباه بیان کردین.در ضمن از کجا یک خانواده روستایی نوع بیماری فرزند خود را میداند ولی پزشک نمیداند.آیا این نوعی غرض ورزی با این پزشک نیست آیا این چند خبر اخیر از پزشک دیشموک و نسبت دادن تمام مرگ و میرها به ایشان کار صحیحیست؟بنظر در این گزارش و گزارش قبلی یک نوع خصومت پنهان وجود دارد.از کبنا نیوز بعید هست چنین خبرهای غرض ورزانه ای رو انتشار دهد.حداقل بعد از صحت و سقم قضیه اقدام به انتشار کنین
United States
اگر بچه ی خودت هم باشه میگی غرض ورزی تاکی باید این منطقه بی دروپیکرباشه مگه بالاترازمرگ هم چیزناراحت کننده ای هست اگراین رسانه هانباشه این بی مسئولیتی هاوندانم کاری هاراچگونه توجیه میکنیداگردختریه مدیرکلی بودبازهم همین حرف هارامی زدید
Iran, Islamic Republic of
باید عدل هاشمی پور و ابراهیم نعیمی و کورش داوری معرفی شوند تا دادرسی عادلانه صورت بگیره.
یادمان نرفته که ایلامی بیانیه داد که هفته آینده! داوری تغییر می کند و مدیر جدید برای شبکه کهگیلویه معرفی می شود!
حالا ببینیم آیا یزدانپناه حرفش به کرسی می نشیند یا عدل هاشمی؟ آیا نعیمی و داوری می مانند یا می روند اینرا یزدانپناه باید پاسخگو باشه
احمد اورژانسی
United States
پرسنل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ، چرا جوابیه نمی دهید برای روشن شدن اذهان عمومی و جلوگیری از رواج شایعات و یکطرفه قاضی رفتن رسانه ها .
وحید
Romania
آخ از بخت مردم کهگیلویه بدبخت تا کی باید اینگونه پر پر شوند گزارش را خواندم قلبم درد گرفت آیا مسیولین توانایی مدیریت ندارند دل هم ندارند و به فکر قیامت هم نیستند؟
دیشموک
Iran, Islamic Republic of
وقتی پزشکی از دنشگاه یکسره میاد تو مناطق محروم با حقوق ماهیانه5تا 15 میلیون اونم در حد یه شربت سرماخوردگی با چندتا استامینیوفن تازه با چه ناز و افاده راننده شخصی در اختیار پانسیون مبله قاشق و چنگال طلا تشک فنری و خیلی تازه همو ن پرستار از نظر تجربه از پزشک خیلی ماهرتر هستش نه غرور داره ن ناز و ن افاده با کمترین امکانات هم میسازه
دانشجوی علوم پزشکی
Iran, Islamic Republic of
اگر چه این مناطق از محرومیت رنج میبرند اما متاسفم برای این رسانه که کاملا غیر منطقی به پزشک درمانگاه هجمه میبرد و بدون اطلاع ایشان را متهم میکنن....
این پزشک هم به اندازه توانش خدمت میکند و نه بیشتر...
United States
آره درعوض سرماخوردگی ۱۵میلیون میگیره عجب تخصصی
Iran, Islamic Republic of
اخ و بخت عسگر
پرستار
Iran, Islamic Republic of
سلام بر کبنا نیوز
برادر یا خواهر عزیز مسئول این سایت خبری،شما در برابر جامعه مسئولین و باید اخبار درست را از منبع درست درج کنید ،اینکه هر کسی خبر یا تحلیلی را از دید خودش برای شما ارسال کند و شما اقدام به نشر آن کنید به روح جامعه خبرنگاری لطمه وارد میکنه ، در ماجرای مخمل نمازی دست ایشان گچ گرفته نشد بلکه عمل شدند ، و در هنگام ارجاع که منجر به فوت ایشان شد تنها چند دقیقه از ارجاع ایشان به بیمارستان فوت شدند که به علت تب ناشی از عفونت شدید و کم آبی شدید ناشی از عدم توانایی در نگهداری خانواده ایشان بوده ، چرا شما بدون هیچ گونه تخصص اقدام به تحلیل پزشکی میکنید لاقل قبل از درج اخبار از صحت و سقم اخبار اطمینان پیدا کنید یا با اهل فن مشورت کنید.
پرستار
Iran, Islamic Republic of
سلام بر کبنا نیوز
برادر یا خواهر عزیز مسئول این سایت خبری،شما در برابر جامعه مسئولین و باید اخبار درست را از منبع درست درج کنید ،اینکه هر کسی خبر یا تحلیلی را از دید خودش برای شما ارسال کند و شما اقدام به نشر آن کنید به روح جامعه خبرنگاری لطمه وارد میکنه ، در ماجرای مخمل نمازی دست ایشان گچ گرفته نشد بلکه عمل شدند ، و در هنگام ارجاع که منجر به فوت ایشان شد تنها چند دقیقه از ارجاع ایشان به بیمارستان فوت شدند که به علت تب ناشی از عفونت شدید و کم آبی شدید ناشی از عدم توانایی در نگهداری خانواده ایشان بوده ، چرا شما بدون هیچ گونه تخصص اقدام به تحلیل پزشکی میکنید لاقل قبل از درج اخبار از صحت و سقم اخبار اطمینان پیدا کنید یا با اهل فن مشورت کنید.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز معیار این تشخیصی که در این گزارش آورده اید بسیار غبر اصولی می باشد.
در این موارد سازمان پزشکی قانونی پس از اقدامات لازم از جمله کالبد گشایی به تشخیص نهایی میرسند. ولی متأسفانه گویا برای جنابتان فرایند قانونی معنی و مفهومی ندارد .در این گزارش اصول اخلاقی حرفه محترم خبرنگاری را لگدمال کرده و خبری را با قطعیت اعلام و تحلیل کرده اید که هنوز فرآیند قانونی آن تکمیل نشده است.
اگر برای جامعه درمان احترامی قائل نیستید یاد بگیرید برای جامعه خبری ارزش قائل باشید.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز معیار این تشخیصی که در این گزارش آورده اید بسیار غبر اصولی می باشد.
در این موارد سازمان پزشکی قانونی پس از اقدامات لازم از جمله کالبد گشایی به تشخیص نهایی میرسند. ولی متأسفانه گویا برای جنابتان فرایند قانونی معنی و مفهومی ندارد .در این گزارش اصول اخلاقی حرفه محترم خبرنگاری را لگدمال کرده و خبری را با قطعیت اعلام و تحلیل کرده اید که هنوز فرآیند قانونی آن تکمیل نشده است.
اگر برای جامعه درمان احترامی قائل نیستید یاد بگیرید برای جامعه خبری ارزش قائل باشید.
ملورین
Iran, Islamic Republic of
خیلی ناراحت شدم برای مرگ ایناز
عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

بنیان انقلابی بودن، التزام به این اصل یعنی حاکمیت بدون استثنای مردم است. از این مرحله ...
اشتباه بزرگ پوتین

اشتباه بزرگ پوتین

از زمانی که روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد بی وقفه در مورد جنگ در آن کشور ...
عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

بیژن عبدالکریمی باور دارد که صداوسیما به عنوان یک رسانه داخلی، در خبر رسانی و جذب مخاطب ...
فایل های مرتبط
1