تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۳۲
کد مطلب : ۴۱۰۵۲۹
داستان پر غصه‌ی زنی در شهر پاتاوه که تنها زندگی می‌کند؛

«حوری‌جان»، زنی بی‌خانمان که با وحشت می‌خوابد

۱۱
۱
فایل مرتبط کبنا ؛«حوری‌جان» زن بی‌خانمانی که در روستای «خون‌گا» شهر پاتاوه شهرستان دنا در چادر به‌تنهایی زندگی می‌کند؛ او به تازگی ازدواج‌کرده بود که همسرش فوت می‌کند و بعد از 12 سال از درد تنهایی از خانه این قوم به منزل آن فامیل می‌رود و نهایتاً در سن پیری به چادری پناه می‌برد. و امروز در حالی که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند، با زخم‌های زندگی شب‌ها را در تاریکی چادر می‌گذراند.
«حوری‌جان» به کبنا می‌گوید: با یکی از بستگانم زندگی می‌کردم که حدود 3 ماه پیش به دلیلی از خانه بیرون آمدم، فرزندی ندارم، اگر فرزندی داشتم که الآن این روزگارم نبودم. نه خانه‌ای و نه آسایشی دارم.
«زن همسایه مقداری غذا می‌آورد تا بخورم، نه آب دارم، نه برق و نه گاز؛ کسی را ندارم اگر زن همسایه‌ نبود کسی به دادم نمی‌رسید، امروز مسلمانی دُر گرانبهایی است!»
این خانم پیر تاکید می‌کند که «غده سرطانی دارم، عمل کرده‌ام و بهتر شدم اما بعد از مدتی حالم دو باره بد شد.» «یارانه می‌گیرم اما با یارانه دیگر چه کاری می‌شود کرد!» «جوان بودم از کوه‌ها بالا می‌رفتم الآن خانه‌نشین هستم.»
«ناراحتیم؟ ناراحتیم از این هست که نه فرزندی دارم، نه مادری، نه برادری، نه پدری و نه خاله‌ای.» «شب‌ها آن‌قدر فکر می‌کنم که نمی‌توانم بخوابم، می‌ترسم در چادر بخوابم.»
حوری جان بیان می‌کند؛ «وقتی ازدواج کردم، همسرم فوت می‌کند به برادرم پناه بردم که برادرم «نادر» در جنگ علیه بعثی‌های عراقی شهید شد و دیگر تنها شدم، حدود 12 سال خانه‌ی پسر برادر شهیدم بودم، و الآن بعد از تحمل سختی‌های فراوان و بی‌کسی، تنها در این مکان زندگی می‌کنم.»
زن همسایه می‌گوید: «حوری جان» خاله همسرم هست، در خانه یکی از بستگانش زندگی می‌کرد و به دلایلی الان تنها زندگی می‌کند. «یک باب چادر صحرایی به «حوری جان» داده‌ام و گفتم که در آن زندگی کند، نهادهای حمایتی هم گفته‌اند که نمی‌توانیم به «حوری‌جان» کمک کنیم چون نه فرزندی دارد، نه همسری و تنهاست!» «خودم هم 10 فرزند دارم و واقعاً برای من سخت است که کمکش کنم؛ نه آب دارد نه غذا، غده سرطانی هم دارد.»
«حدود 6 ماه از نوبت پزشک متخصص «حوری جان» می‌گذرد، هزینه‌ها بالاست و دیگر نمی‌توانم کاری کنم؛ هرروز «حوری جان» می‌گوید درد دارم؛ پول اندکی که از کمیته امداد و یارانه می‌گیرد هزینه داروهایش می‌شود.»

به گزارش کبنا، روز شنبه (1 تیرماه) تیم رسانه‌ای همراه با «حمید پسنده» مسئول بسیج سازندگی و گروه جهادی شهدای پاتاوه در این بخش مستقر شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
همه ما به مسئولین گله شدید داریم که کاملا به حقه و کشوری با این حجم از ثروت الهی نباید دچار فقر و فلاکت باشه ولی حضرت عباسی خمو چقر هوای یکه داشتیم چن تامون شو عید فلان زن بیوه فامیله یا او بچه یتیم نزدیک خمونه سیلش کردیم چن بار در حونشونه زیم و پول یا مواد غذایی قابل توجه سیشو بردیم .
بوم همیشه ایگو بو ، خوا خشش نیا هر شو پر کممو غذا بخریم ولی فقریل اطراف حونمو آه نداشته بوین پس همیشه یه سهم و درآمدت بیه زنل بیوه و بی سرپرست و بچه یتیم .
خدا وکیلی خوش در حد توانش کوتاهی نیکنه .
خرامان
Iran, Islamic Republic of
بر بساطی ک بساطی نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام حوری جان اهل تنگ رواق نیست
امیریاشا
Iran, Islamic Republic of
سلام،،،چرابه جای کمک به این پیرزن مریض شوهرمرده بی سرپناه فاقد فرزندحاشیه سازی میکنید،،،کدوم رسانه معتبر زده اهل تنگ رواق،،،توتنگ رواق هم وضعیت بیوه زنها مناسب نیست از این موارد توبخش پاتاوه وسادات وروستاهای حومه زیادهست،،،رسانه ها صدای مردم هستند ورسالت شون هم انعکاس مشکلات ضعفا ء هست،نباید به جای حمایت از رسانه های آزاد انها رانکوهش کنیم،،،ولکی که نمیشه بگیم همچی عالیه ،،،گل وبلبل ،،،چند درصد مردم بخش پاتاوه دررفاه مطلق اند،،۵۰درصدشون متوسط هم نیستند و۴۰درصدشون زیرخط فقرند واگه صبح کارنکنن شام گشنه میخوابند،،،
جمالیان
Iran, Islamic Republic of
سلام.خبر واقعا تکان دهنده هست. با این همه ثروت، با این همه وعده، با این همه تبلیغات ، این همه اسراف، ..... باور کنید هزینه یه وعده ناهار رییس جمهور و دیگر مسوولین مشابه ایشان برای هزینه های تمام عمر امثال حوری جان کافیه
قلعه ریسی
Iran, Islamic Republic of
لطفاچطوری میشودکمکش کرد
قلعه ریسی
Iran, Islamic Republic of
لطفاچطوری میشودکمکش کرد
نانا
Iran, Islamic Republic of
کبنا تو هم دیگه شورش رو درآوردی ////
یاسین
Iran, Islamic Republic of
کبنا وامثالهم بدکاری میکنن ،،مشکلات مردم رابرای رضای خدا منعکس وبه گوش مسوولین میرسانند،، واقعا که مگر رسالت رسانه های آزادغیراز این هست،،،،به خدا اگر این رسانه ها نبودند صدای زجه محرومین از درد به گوش افلاک میرسید که باوجود همین رسانه ها باز هم رسیده است
امیریاشاه
Iran, Islamic Republic of
سلام،،ما جایی ندیدیم رسانه ای ذکر کرده باشه حوری جان اهل تنگ رواق است ،درصورتیکه تو همین تنگ رواق وروستاهای بخش پاتاوه وحومه وسادات امثال حوری جان کم نیستند،،دوستان لطفا به جای کمک حاشیه سازی نکنند تا مشکل این پیرزن ،مریض ،شوهر مرده ،بی سرپناه فاقدفرزند حل بشه-دوستان به جای تقدیر از مدیرمحترم کبنا ومسوول محترم بسیج جهادی بخش پاتاوه وبسیجیان واصحاب قلم ورسانه و سایردست اندرکاران که درکل صدای مردم هستند ومشکلات مردم رامنعکس میکنند آنها رانکوهش نکنید،،مگر رسالت رسانه ها ی آزادچیزی به غیر از این هست ؟،،دوستان عزیزهرکه قصدکمک به این پیرزن شوهرمرده مریض بی سرپناه فاقد فرزند داره باشماره ۰۹۲۱۶۶۰۸۳۴۷تماس بگیره تا راهنماییش کنم
النا
Iran, Islamic Republic of
هوری جان مال تنگ رواق نیست بعد مگه چکار برای هوری جان کردن تا برای شما بکن که اسم روستا اشتبا میدین
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1