تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۴۱
کد مطلب : ۴۱۰۲۹۶
فیلم

مدیریت بحران ضعیف کهگیلویه 400 هکتار از مزارع را در آتش سوزاند! / آویزش: مصوبات مدیریت بحران عملی نمی‌شود

۰
آتش سوزی گسترده در مزارع حومه غربی دهدشت کبنا ؛عصر امروز ششمین آتش سوزی در کهگیلویه حدود 400 هکتار از مزارع روستاهای حومه غربی را در آتش سوزاند.
این آتش سوزی که از گلزار آغاز شده بود، بخش گسترده‌ای  از مزارع در روستاهای ادرکان، دم مهد، دهنو، تل مرغ را سوزاند و به روستاهای همجوار سرایت کرد.
وزش باد شعله‌های آتش را گسترده‌تر کرده بود تا در کنار نبود تجهیزات کافی مدیریت بحران شهرستان، باردیگر حاصل دسترنج مردم جلوی چشمانشان در آتش بسوزد و دود شود!
با تلاش‌های مستمر نیروهای مردمی با دستان خالی و مسوولان  آتش پس از 4 ساعت مهار شد.
مدیریت بحران کهگیلویه با بیان اینکه تجهیزات لازم برای مهار آتش با توجه به وسعت آن جوابگو نیست گفت: 6 دستگاه دمنده متعلق به منابع طبیعی و یک دستگاه دمنده از سوی محیط زیست برای مهار آتش مورد استفاده قرار گرفته است، 2 دستگاه خودروی آتش‌نشانی شهرداری دهدشت و یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی دهیاری راک در محل حادثه حضور داشتند.
 رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: 400 هکتار از کشتزارهای روستایی این شهرستان در آتش سوخت.
تقوی بابیان اینکه آتش سوزی خسارت زیادی به کشتزارهای کشاورزی، مزارع هندوانه و پمپاژ آبیاری بارانی منطقه وارد کرده است، گفت: در این آتش سوزی ۵۰ هکتار از کشتزارهای آبیاری بارانی در آتش سوخت.
تقوی میزان خسارت به مزارع دارای آبیاری بارانی را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه کاه و کلش هشت روستا در حومه دهدشت بصورت کامل در آتش سوخت گفت: بیش از سه میلیارد ریال خسارت ناشی از آتش سوزی کاه و کلش روستاها برآورد شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه نیز در این رابطه گفت: خسارت این آتش سوزی شامل مراتع بادام، کاه و کلش، صیفی جات و لوله‌های پمپاژ آب بوده است.
هدایت الله اویزش تصریح کرد: در این حادثه ۲ هکتار از مراتع بادام کاری دچار آتش سوزی شد که با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردمی خاموش شد.
وی عملکرد  اعضای مدیریت بحران شهرستان در مقابله با آتش سوزی را ضعیف دانست و بیان کرد: مصوبات جلسه مدیریت بحران در این زمینه عملی نمی‌شود.
آویزش با بیان اینکه اعضای مدیریت بحران،فعالیت چندانی ندارند افزود: فرمانداری باید بر اساس قانون با نهادهای کم کار برخورد کند.
وی با اشاره به امکانات محدود شهرستان در مقابله با آتش سوزی‌ها اضافه کرد: تجهیزات اطفای حریق قبل از آتش سوزی باید در اختیار یک نهاد برای اعزام سریع قرار داده شود.
وی شروع آتش سوزی را از کاه و کلش مزارع کشاورزی دانست و اضافه کرد: برخورد جهاد کشاورزی با افراد متخلف ضروری است.
رئیس اداره منابع طبیعی تصریح کرد: در صورت معرفی و برخورد مسئولان قضائی با افراد متخلف تا حدود زیادی خسارت ناشی از آتش سوزی کاهش خواهد یافت.
آویزش اظهار کرد: این آتش سوزی بعد از چهار ساعت تلاش بی وقفه مهار شد.
این آتش سوزی ششمین مورد آتش سوزی است که در مراتع و مزارع شهرستان کهگیلویه رخ می‌دهد..
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1