کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا در گفت‌وگو با مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد:

بهترین میوه شب عید را در بازار کهگیلویه و بویراحمد توزیع کردیم / دلیل خالی بودن برخی غرفه‌ها مشخص شد (+ فیلم )

8 فروردين 1398 ساعت 13:03

هدف و رسالت طرح میوه شب عید، کمک به تنظیم بازار و ممانعت از افزایش قیمت‌ها است. و خوشبختانه در بحث تعدیل قیمت و تنظیم بازار این طرح موفق بوده است. و از افزایش قیمت‌های لجام گسیخته هم جلوگیری شد و با بررسی‌های انجام گرفته کاهش قیمت را در بازار داشتیم.


هر ساله با ایام نوروز مسئولیتی را بر عهده تعاون روستایی مبنی بر تأمین و توزیع میوه شب عید می‌گذارند. در استان کهگیلویه و بویراحمد امسال بیش از 70 غرفه در سطح استان در مکان‌های مختلف برای توزیع میوه شب عید مشخص شدند که تعاون روستایی استان با مدیریت منوچهر محمدی مدیرکل این اداره توزیع میوه شب عید را بر عهده گرفت.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000408/nf00408265-3.jpg
همزمان با توزیع میوه شب عید مردم استقبال زیادی از این میوه‌ها کردند، به طوریکه در ساعت‌های اولیه تمام میوه‌های موجود در غرفه‌ها توسط مردم خریداری می‌شدند و حجم استقبال از میوه‌ها آنقدر بالا بود که غرفه داران برای بارگیری دو باره میوه و توزیع آن زمانی را برای این کار می‌گذاشتند و همین وقفه‌ها گاهاً سبب نگرانی می‌شد.
اما بنا به گفته مسوولان یکی از دلایلی که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بویراحمد استقبال زیادی از میوه‌های شب عید نشان دادند، کیفیت این میوه‌ها بود.
در ادامه گفت و گویی با منوچهر محمدی مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد در روز 5 فروردین ماه 98 در این باره انجام داده‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
او با اشاره به اینکه هر ساله طرحی در قالب میوه شب عید به منظور تنظیم بازار در دستور کار قرار می‌گیرد، افزود: امسال هم بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار 300 کیلو پرتقال «والنسیا» و 300 کیلو سیب زرد و قرمز بود.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000408/nf00408265-2.jpg
مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دنبال این بودیم که کیفی‌ترین میوه را امسال ذخیره کردیم و الحمدالله به گواه همه ناظرین و بازرسان امسال با کیفیت‌ترین میوه‌ها برای توزیع عرضه شد.
وی افزود: هدف و رسالت طرح میوه شب عید، کمک به تنظیم بازار و ممانعت از افزایش قیمت‌ها است. و خوشبختانه در بحث تعدیل قیمت و تنظیم بازار این طرح موفق بوده است. و از افزایش قیمت‌های لجام گسیخته هم جلوگیری شد و با بررسی‌های انجام گرفته کاهش قیمت را در بازار داشتیم.
محمدی با بیان اینکه طرح تا کنون به خوبی پیش رفته است، گفت: یک موضوعی که وجود دارد، ما میوه‌ها را سهمیه بندی کردیم و سهمیه هرغرفه‌ای مشخص هست و اگر گاهاً مردم ما با غرفه‌های خالی متوجهمی‌شوند. سهم را در طول روز به غرفه‌ها انتقال می‌دهیم و همواره با حضور ناظرین و بازرسین صنعت معدن این کار صورت می‌گیرد. لازم می دانم صمیمانه از دستگاه‌های نظارتی تشکر کنم.
وی افزود: حتی در بخش‌های استان و بعضاً روستاها مردم دسترسی به میوه شب عید داشتند.


کد مطلب: 408265

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/408265/بهترین-میوه-شب-عید-بازار-کهگیلویه-بویراحمد-توزیع-کردیم-دلیل-خالی-بودن-برخی-غرفه-ها-مشخص-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1