تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۴۰۸۲۴۵
وحید محمدی‌تبار مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنانیوز:

تعرض به منابع طبیعی، رودخانه‌ها و ساخت‌ و سازهای غیراصولی، بی‌توجهی به طرح تفصیلی مشکلات بزرگ یاسوج / دست همکارانم را می‌بوسم

۷
۰
فایل مرتبط کبنا ؛بارش‌های اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد بی سابقه بود و مدیریت آن نیاز به هماهنگی گسترده‌ای در سطح استان داشت و بدون شک نباید از نقش اداره‌کل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد غافل شد، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی، مسدود شدن راه‌های روستایی و جاده‌ها، تخریب مزارع کشاورزی، گلخانه‌ها، پل‌ها، ابنیه‌ها، قطع برق و آنتن تلفن‌های همراه و ... بخشی از مشکلاتی بود که بر اثر بارش شدید باران در استان کهگیلویه و بویراحمد به وجود آمد. اما با برنامه‌ریزی، هماهنگی و همدلی مدیران و مسوولان و همراهی مردم خوشبختانه بحران سیل بدون اینکه خسارت جانی بر هم‌استانی‌هایمان تحمیل کند، عبور کرد و به خوبی این باران بی‌سابقه مدیریت شد. حتی برخی شایعات و حرف‌های بی‌اساس نتوانست مشکلی برای مدیریت هر چه بهتر این باران سیل‌زا به وجود بیاورد.
سه‌شنبه شب ( 6 فروردین ماه 98) ساعت 10 برای اینکه از نزدیک با نحوه فعالیت ستاد هماهنگی بحران استان آشنا شویم به استانداری کهگیلویه و بویراحمد رفتیم و در حالی که در ایام نوروز همه نزد خانواده‌هایشان اوقات خوشی را می‌گذارند. اما کارکنان، معاونین و مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در محل کارشان تا پاسی از شب پاسخگوی مردم هستند و برای رفع مشکلات و هر حادثه‌ای هماهنگی‌ها و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.
  وحید محمدی‌تبار مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا نیوز در این باره می‌گوید: 72 ساعت است که همکاران بنده شبانه روز مشغول به فعالیت هستند تا با هماهنگی و مدیریت برنامه ریزی شده، مردم و استان را از هر گونه بحرانی عبور دهند.
وی با اشاره به بارش‌های اخیر استان، اظهار کرد: علاوه بر تشکیل ستاد بحران در شهرستان‌ها و ادارات دولتی و همچنین در سطح استان، در خود اداره کل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور همکارانم تیم ستاد بحرانی را تشکیل دادیم.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: همکارانم حضور مستمر در اداره کل بحران داشتند و هماهنگی های لازم و سیستماتیک با فرمانداری ها و بخشداری‌ها داشتیم و بیش از صدها تماس تلفنی از مردم برای کمک رسانی و امدادرسانی داشتیم. چند نفر از همکارانم مرتب پاسخگوی تلفن‌های مردمی بودند.
وی گفت: به جزء مرگ جوانی در شهر باشت، که حادثه تلخ هم بود. ما هیچ مشکلی در سطح استان نداشتیم.
محمدی‌تبار با بیان اینکه در سال جدید من خانواده خودم را ندیده ام، افزود: دست همه همکارانم را در ستاد بحران استانداری می‌بوسم و از سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، دستگاه‌های خدمات‌رسانی‌، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، همه ادارات، آبفاهای شهری و روستایی، شهرداری مرکز استان و همه و همه پای کار بودند تا آسیبی به مردم نرسند.
وحید محمدی‌تبار مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گریزی به برخی مشکلات و علل راه افتادن سیل هم زد و گفت: دو نکته علت اصلی این مشکلات هست و علتی که سیل می‌آید این است که ما در گذشته که گاهی تا 15 روز باران می‌بارید و سیل هم نمی‌آمد این بود که ما اینقدر به منابع طبیعی و درختان مان تعرض نکرده بودیم و پوشش گیاهی‌‍مان را از بین نبرده بودیم، چرا که پوشش گیاهی باعث می‌شود که از خطر سیلاب و سیل و فرسای جلوگیری شود. دست بردن به اراضی ملی، برداشت از حاشیه و کف رودخانه‌ها و تعرض به رودخانه و ساخت و سازهای غیرمجاز نیز سبب به راه افتادن سیل می‌شود.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد به بلایی که ساخت و سازهای غیرمجاز بر سر شهرهای استان به ویژه شهر یاسوج آورده است، اشاره کرد و گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز، غیراصولی و فاقد استانداردهای سازمان نظام مهندسی و آیتم‌های فنی و بی‌توجهی به طرح تفصیلی یاسوج که متاسفانه یک جا فضای سبز تبدیل شده به خیابان و خیابان هم شده به مکان تجاری، تجاری تبدیل شده به مسکونی و این مشکلات سبب آبگرفتگی، سیل و عدم ارائه خدمات بهتر می‌شود و باید در طرح تفصیلی شهر یاسوج بازنگری شود.
محمدی‌تبار گفت: خیلی از مردم به خاطر منافع شخصی خودشان برای منافع عمومی بگذرند تا ما بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم.
وی افزود: 605 عملیات تا ساعت 19:30 امروز که سه شنبه (6 فروردین ماه 98) می‌باشد، انجام دادیم که عملیات‌ها توسط راهداری‌، هلال احمر، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها و  دستگاه‌های خدمات رسان داشتیم و هماهنگی و همدلی که بین تمام دستگاه‌ها وجود داشت، راز موفقیت ما بود.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: افکار عمومی ما نباید به شایعات توجه کنند و از اخبار خود را از رسانه‌های رسمی دنبال کنند. مردم هم باید خیلی چیزها را رعایت کنند و باید همواره سلسله مراتب را در صورتی که درخواست دارند، رعایت نمایند. و باید درخواست‌هایشان را منطقی دنبال کنند.
محمدی‌تبار در پایان تاکید کرد: بعد از بررسی خسارت‌ها، سعی می‌کنیم که این خسارت‌ها را با جذب اعتبار جبران کنیم. ادارات خسارت‌های احتمالی را از طریق بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها اعلام نمایند تا بعد از جمع بندی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد مورد ارزیابی و پیگیری قرار بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
افرین .که درست گفتی بی برنامگی بلند مدت و روزمرگی بعضی از ادارات و خودسانسوری مطبوعات و عدم شفافیت و حب مال ومال اندوزی بزرگان عامل اصلی این بحران بوده افرین مدیر جوان و توانمند و شفاف
Iran, Islamic Republic of
واقعا درست میفرماید اقای مدیرکل . پس فردا همه این حر فافراموش میشه . اگر پیمانکارا و مسببین مجازات شوند بقیه دیگه دقت میکنتد و پیمان را با ۲۰ درصد مینوس نمیبرند که برای جبرانش از مصالح کم کیفیت و ....استفاده کنند . سهم ناظر را هم به این اضافه کنید پرونده اسفات تلخسرو تا اکبراباد را اگر بررسی کنند به اصل ماجرا پی میبرید بازرسی چه کار کرد پول داده شده اسفالت نشده
منتقد
Iran, Islamic Republic of
باید اتفاقی بیفتد تا.مدیریت ناکارامد وپارتی بازیها بالا بیاید
شاهین
Iran, Islamic Republic of
اون پُلی که مهندسی ساخته وابیه باید چه کسی رو مقصر کنیم؟؟اینقد پارتی بازیها اوج گرفته که فقط مردم بدبخت باید تاوانشو پس بدن
Iran, Islamic Republic of
احسنت به آقای محمدی تبار
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید واقعا
باوی
Romania
درود به محمدی تبار احسنت انشالله خداوند پشت پناهت باشد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1