تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۴۰۷۶۲۴
در گفت‌وگو با کبنا:

فیلم| ورود زنان به سطوح قدرت در کهگیلویه و بویراحمد در حد شعار ماند/ عدم‌حمایت مجریان انتخابات از «نادیا صداقت»

۱۳
۱
فایل مرتبط کبنا ؛سهیلا نیک‌اقبالی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و فعال حقوق زنان در گفت‌وگو با کبنا نیوز در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ««نادیا صداقت» به عنوان اولین فرماندار دنا منصوب شد اما جامعه مردان فرمانداری یک زن را برنتابند»، اظهار داشت: در سطح جهان اگر بخواهیم یک توسعه پایدار داشته باشیم، مهم‌ترین لازمه‌ی آن حضور زنان در جامعه است.
نیک‌اقبالی در ادامه افزود: زنان نیمی از جامعه هستند و ظریف‌ترین قشر جامعه است که نیم دیگر جامعه را پرورش می‌دهند بنا بر این می‌توانیم بگوییم که زنان مهم‌ترین قشر جامعه هستند.
از ابتدای انقلاب تا کنون حضور زنان را نه در مجلس خبرگان و نه در مجمع تشخیص مصلحت نظام نداشتیم که نهادهای تصمیم‌گیرنده و مهم کشور هستند اصلاً حضور زن را در این دو نهاد نداریم، بنا بر این نمی‌توانیم روی این موضوع مانور دهیم.
تا کنون رئیس‌جمهورهایی که آمدند و شعار دادند البته برخی از آن‌ها خوب عمل کردند ازجمله در دوران «سید محمد خاتمی» و مرحوم «اکبر هاشمی رفسنجانی» و «حسن روحانی» می‌توانیم بگوییم که خوب عمل کردند.
با توجه به این جامعه‌ای که ما داریم و از ابتدای آن فرهنگ حاکم بر جامعه فرهنگ مردسالار است و قوانین ما را مردها می‌نویسند بنا بر این وقتی قوانین زنانه را مردان می‌نویسند جایی برای حضور زنان وجود ندارد، ما زنان خیلی راه داریم.
مشاهده می‌شود که کشورهای اطراف ما خیلی جلو هستند و حتی شاهد افزایش حضور زنان در مجلس افغانستان هستیم، اما متأسفانه در ایران یک سری قوانین دست و پاگیر، قوانین فرهنگی حاکم، قوانین ایدئولوژی حاکم بر جامعه هست که خیلی نمی‌گذارد دست زنان برای حضور در جامعه باز باشد.
«حسن روحانی» شعارهای خوبی در خصوص مشارکت ۳۰ درصدی زنان در مدیریت سیاسی دادند و مورد استقبال قرار گرفت اما باز هم می‌بینیم که این شعارها در استان کهگیلویه و بویراحمد به نتیجه مطلوب نرسیده است مخصوصاً در زمان «علی‌محمد احمدی» استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد، البته نگاه ایشان خوب بود که برای اولین بار فرماندار زن در استان ما انتخاب شد و این نوید بسیار خوبی بود.
عدم‌حمایت از «نادیا صداقت» فرماندار دنا دلایل انتخاباتی دارد، بررسی کرده‌ام و بدون تحقیق صحبت نمی‌کنم و تا کنون با خانم «صداقت» صحبت شخصی نداشتم که بخواهم خیلی خصوصی به مسئله نگاه کنم، اما مجموعه فرمانداری دنا می گونید که ایشان اقدامات بسیار خوبی انجام داده است اقدامات ایشان هم که در رسانه‌ها می‌بینم مشاهده می‌کنم که خانم «صداقت» روزانه پیگیر مسائل هستند و خیلی کمتر از فرمانداران دیگر کار نمی‌کنند و به نظر بنده می‌توانند ادامه بدهند و اگر نگاه انتخاباتی نباشد و نماینده بویراحمد و دنا نخواهد که فرد دیگری را بگذارد آنجا که انتخابات را برای آن‌ها مهندسی کند، درحالی‌که ایشان اقداماتش مشکلی نداشته و می‌تواند ادامه دهد.
 

به گزارش کبنا نیوز، این گفت‌وگوی خبری در تاریخ شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ گرفته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

داود
United Kingdom
مشخصه هنوز در زمان خاتمی زندگی میکنی و خیلیییی عقبی
Iran, Islamic Republic of
دوران آقای احمدی نژاد حداقل یک زن وزیر بود ( وزیر بهد اشت ) و یک زن هم بعنوان و ِزیر آموزش و پرورش معرفی شد که توسط مجلس رای نیاورد . ولی بقیه که نامبردی کجا در سطح مدیران عالی استفاده شد.
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
واقعا خودت فهمیدی چه نوشتی ،تئوریسین حتما جامعه دیگر به این ادبیات ضعیف اهمیت نمیدن خواهشا قبل از پخش خودتون خوب بخونید
سعید محمد حسینی
Iran, Islamic Republic of
با سلام بسیار عالی بود، بگذاریم زنان هم طعم استقلال و موفقیت را بچشند و دستاوردهایشان را ببینند، طبیعت زنان را اهل خلق و آفرینش، آفریده است این تجربه را از آنان نگیریم. خانم صداقت هم در این مدت با مدیریت خوب امورات مردم در شهرستان دنا را پی گیری کرده اند و شایسته است ایشان بمانند و به کار خود ادامه دهند.
Iran, Islamic Republic of
شما طوری سخن میگید انگار مسئول ارزیابی مسئولانی .
متاسفم هم برا خودت هم برا کسی که این مطلب رازده اول واقعیت ها را نگاه کن بعد مطلب بزن ببین چه نوشتی برو بخون
سی سختی
Iran, Islamic Republic of
خانم نیک اقبالی واقعا برای بیسوادیت متاسفم
تنها رییس جمهوری که از زنان استفاده ابزاری نکرد و وزیر زن داشت احمدی نژاد بود، ولی شما میگی خاتمی و روحانی و هاشمی خوب عمل کردند در حوزه زنان
حق شما و امثال شما همین خاتمی و روحانی هست که ازتون استفاده انتخاباتی کنند....
رضا
Iran, Islamic Republic of
اخ و بختم سی ای تئوریسینل خوبو....
همه فعال سیاسی اجتماعی وابیده اند...
امیر
Iran, Islamic Republic of
همون مدرسه خودت بتونی کنترل کنی عالیه
بانو
Iran, Islamic Republic of
احسنت خانم نیک اقبال منظورشون این هست که فرهنگ حاکم اجازه نمیدهد که جای زنان بازبشه درزمان روحانی هم شعار سی درصد حضور رودادند وولی درعمل ضعیف بوده وخواسته ها کاملا براورده نشد
الا
Iran, Islamic Republic of
اخه این جند تا پستی که واون زنها تو اموزش و پرورش فقط داره اموزش را نابود میکنه ای کاش همینها را هم بر ر دارن
Iran, Islamic Republic of
خواستی با ای مطلب بگی منم هستم متاسفم . اصلا شما تو انتخابات بودین خدایی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نظر خانم نیک اقبال بیشتر جنبه سیاسی دارد. وخیلی عاقلانه ومدبرانه به نظر نمی رسد. قطعا انتخاب خانم صداقت که خانم وارسته ومودبی هستند هم جنبه سیاسی وپز تبلیغاتی داشت .علیرغم اینکه ایشان به قولی پیگیر کارهای روتین وعادی فرمانداری هستند وکم نمی گذارند ولی نمی توانند مدیر ایده پرداز وتحول برانگیزی باشند.
اگر در سراسر کشور وبعد در استان پر حاشیه ما انتخاب ها علمی واصولی باشد و دخالت بعضی از نمایندگان جاهل به اوضاع واقعی کم شود قوانین به نفع همه مردان وزنان اجرا می شود.
ای کاش روزی همه بفهمند انتخاب های نابجای بعضی از نمایندگان چه خسارت عظیمی بر پیکره این استان وارد کرده است. هنوز جادارد تا مشخص شود این نمایندگان با نفوذ های بیجایشان چه خیانتی به جامعه کرده اند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1