تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب : ۴۰۷۲۷۹
مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا:

اراضی ملی از طرح‌های بلاتکلیف پس گرفته می‌شود / مالک جنگل‌ها مردم هستند (+ فیلم )

۰
فایل مرتبط کبنا ؛مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه‌های خوبی برای احیاء جنگل‌های استان داریم و یک عملیات پژوهشی را شروع کرده‌ایم.
غلامحسین حکمتیان در گفت‌وگو با کبنا، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌های را با مراکز پژوهشی و برخی دستگاه‌ها جهت حفاظت مشترک از جنگل‌ها منعقد کردیم. تفاهم‌نامه ما با اداره کل محیط زیست به منظور حفاظت مشترک از جنگل‌ها کار جدیدی است.
وی افزود: با مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده که تحقیقات میدانی در خصوص خشکیدگی جنگل‌های بلوط داشته باشیم و این یکی از کارهای موفق ما خواهیم بود.
مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد به آتش‌سوزی‌های جنگل‌های استان اشاره کرد و گفت: به دنبال فرهنگ سازی هر چه بیشتر در این رابطه هستیم و انشاالله از ظرفیت رسانه‌ها برای مقابله با آتش سوزی‌ها استفاده خواهیم کرد. مالک جنگل‌ها مردم هستند و باید با مشارکت آنان از عرصه‌های طبیعی استان محافظت کنیم.
حکمتیان اضافه کرد: کاشت گیاهان دارویی در عرصه‌های منابع طبیعی به منظور احیاء و حفاظت از جنگل‌ها را در دستور کار داریم.
حکتمیان افزود: هر جا که مردم حضور داشته اند، ما توانستیم از جنگل‌هایمان حفاظت کنیم. البته ما از ظرفیت معتمدان، ریش سفیدان و دهیاران و بخشداران برای فرهنگ سازی در خصوص پیاده کردن الگوی سازی مشارکت در حافظت از منابع طبیعی استفاده می کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سووالی در خصوص زمین‌هایی که برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها از اراضی ملی واگذار شده، اما طرحی در آنها اجرا نشده است، گفت: زمین‌های ملی که برای اجرای طرح‌ها واگذار شده را شناسایی کردیم و آن طرح‌های مصوب که اجرا نشده، قرارداد زمین‌های آنان مطابق قانون فسخ می‌شود.
وی تاکید کرد: گزارش فیزیکی طرح‌های داخل اراضی ملی را در حال جمع بندی هستیم و آنهایی که طرح های خود را اجرا نکرده اند، قراردادشان فسخ می‌شود. کما اینکه در همین مدت قرارداد 5 طرح فسخ شده است.
صحبت‌های کامل مدیرکل منابع طبیعی را در فیلم بالا ببینید.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1