کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا:

ورود یک زن از کهگیلویه و بویراحمد به مجلس دور از ذهن نیست / باید برای زنان فرصت برابری فراهم شود

20 بهمن 1397 ساعت 3:58

حسینی اظهار داشت: خانم‌های توانمندی در استان کهگیلویه و بویراحمد که به مسائل اجتماعی و سیاسی ورود نمی‌کنند. و دلیلش این است که امکانات و فرصت‌های برابری فراهم نمی‌شود. کاش فرصت های برابر ایجاد شود.


سیده زهرا حسینی مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در امور بانوان مهمان پایگاه خبری کبنانیوز بود و او پاسخگوی سووالات متعدد این سایت خبری بود. سیده زهرا حسینی در پاسخ به سووالی در خصوص کاندیداتوری‌اش در انتخابات مجلس گذشته، اظهار کرد: فضای جامعه ما یک فضای مردانه هست و اگر نخواهیم این حرف را هم بزنیم، اما باید بگویم که قوانین ما توسط مردها نوشته می‌شود.
این فعال اجتماعی و سیاسی در ادامه تصریح کرد: بنده دغدغه مسائل حوزه زنان داشتم و این تنها دلیل ثبت نام من برای کاندیداتوری بود. البته زنانی هم بودند که مسوولیت‌های بر عهده داشتند. اما فریاد آن برای مسائل زنان فریادی نبود که بخواهند به آن توجه داشته باشند.
حسینی گفت: هدف بنده بیشتر حضور زنان در این عرصه بود هر چند که می‌دانستم در استان ما خیلی طول می‌کشد تا یک زن به مجلس راه یابد.  اگر چه خیلی دور از ذهن نیست و ما زنان توانمندی داریم.
وی در پاسخ به سوالی که چرا جامعه زنان کهگیلویه و بویراحمد یک زن توانمند را برای حضور در عرصه سیاسی و یا رهبری جامعه زنان این استان معرفی نکرده‌اند، آیا همچنین بانوی نداریم؟ اظهار داشت: خانم‌های توانمندی در استان کهگیلویه و بویراحمد که به مسائل اجتماعی و سیاسی ورود نمی‌کنند. و دلیلش این است که امکانات و فرصت‌های برابری فراهم نمی‌شود. کاش فرصت های برابر ایجاد شود.
حسینی در ادامه گفت: مرزهای بین زنان و مردان باید شناخته شود و چون این مرزها شناخته نمی‌شود و فضاها هم مردانه است. لذا فرصتی برای ارائه توانمندی زنان وجود ندارد.
وی افزود: در این رابطه من هم از مسوولان و هم از خانواده‌ها انتقاد می‌کنم چرا که خانواده‌ها محدودیت‌های را برای زنان به وجود می‌آورند.
متن کامل صحبت‌های حسینی را در فیلم بالا ببینید.


کد مطلب: 406981

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/406981/ورود-یک-زن-کهگیلویه-بویراحمد-مجلس-دور-ذهن-نیست-باید-زنان-فرصت-برابری-فراهم-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1