کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد در گفت‌وگو با کبنا:

واحدهای شن و ماسه غیراستاندارد را وادار به تمکین از قانون کردیم / سهل‌انگاری شهرداری‌ها در آسانسورهای غیراستاندارد ادارات (+ فیلم)

19 بهمن 1397 ساعت 18:27

رحمتی به موضوع آسانسورهای ادارات هم اشاره کرد و گفت: در بحث آسانسورهای ادارات سهل انگاری شده است. و مشکلی که ما در این زمینه داریم از ناحیه شهرداری‌ها است، طبق قانون دادن پایان کار بدون تأییدیه آسانسور از سوی اداره کل استاندارد خلاف است.


مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد مهمان پایگاه خبری کبنانیوز بود، او در گفت‌وگو با این سایت خبری با تبریک دهه فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: برای اداره‌کل استاندارد، کیفیت کالاها بر هر چیز دیگری ترجیح داده می‌شود.
بهمن رحمتی می‌گوید: حقیقت این است در این مدتی که به استان کهگیلویه و بویراحمد آمدم، در استانداردسازی مصالح ساختمانی کوتاه نیامدم، مردم دارند از مصالح ساختمانی استفاده می کنند که قیمت تمام شده آن را پرداخت می‌کنند، پس چرا از با کیفیت ترین مصالح نباید استفاده کنند.
وی گفت: در طول  یک ماه گذشته که بحث پلمپ واحدهای مصالح ساختمانی غیراستاندارد را در دستور کار قرار دادیم، 25 واحد شن و ماسه غیراستاندارد را پلمپ کردیم که 12 واحد از آنها اقدام به استاندارد سازی کردند.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وقتی ایستادگی کنیم، قطعاً موفقیت‌های هم به دست می‌آوریم و اگر قبلاً این موضوع را جدی گرفته نمی‌شد به این دلیل بود که ایستادگی هم صورت نمی‌گرفت و مطمئن باشید که بقیه واحدها هم برای استاندارد سازی می‌آیند.
وی افزود: معتقدم وقتی پروژه‌ای قرار است که برای مردم افتتاح شود باید از بهترین مصالح ساختمانی با کیفیت و استاندارد استفاده شود.
رحمتی به موضوع آسانسورهای ادارات هم اشاره کرد و گفت: در بحث آسانسورهای ادارات سهل انگاری شده است. و مشکلی که ما در این زمینه داریم از ناحیه شهرداری‌ها است، طبق قانون دادن پایان کار بدون تأییدیه آسانسور از سوی اداره کل استاندارد خلاف است.
به گزارش کبنا، بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد نشان داد که با ایستادگی جلو افرادی که به هر دلیلی از قانون سرپیچی می‌کنند، ایستادگی شود. مجبور هستند که به قانون تمکین کنند. اینکه چرا در این سال‌ها این تعداد واحد تولیدی مصالح ساختمانی (شن و ماسه) بدون استانداردهای لازم فعالیت می‌کردند و کسی هم جلوی آنها را نمی‌گرفت، جای سووال است. در گذشته با مجوز چه کسانی این افراد شن و ماسه تولید می‌کردند و مسوولان مربوطه بر اساس کدام مصلحت و احیاناً فشارهای سیاسی پشت این واحدهای غیراستاندارد ایستاده بودند. اکنون که یک مدیر جوان، قانون‌مند و شجاع برای جلوگیری از واحدهای غیراستاندارد ایستادگی کرده، لازم است که سایر مسوولان او را در این راستا همکاری و کمک کنند.
متن کامل صحبت‌های رحمتی را در فیلم بالا ببینید.


کد مطلب: 406942

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/406942/واحدهای-شن-ماسه-غیراستاندارد-وادار-تمکین-قانون-کردیم-سهل-انگاری-شهرداری-ها-آسانسورهای-ادارات-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1