کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل میراث فرهنگی در گفت‌وگو با کبنا مطرح کرد

سرنوشت بلادشاپور به اعتبارات گره خورده است + توضیحات «محمود باقری»

14 بهمن 1397 ساعت 23:20

یکی از بافت‌های گسترده و متمرکز ما است. هیچ کدام از آثار تاریخی گستردگی بافت تاریخی دهدشت را ندارد. بخش زیادی از این بافت محصور و بخش زیادی از زمین‌ها خریداری شده است. اما به دلیل عدم اعتبار امکان خرید تمام زمین‌های که در اختیار مردم است، نیست.


محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد مهمان پایگاه خبری کبنانیوز بود. او در گفت‌وگو با این سایت خبری با تبریک دهه فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، در پاسخ به سووالی در خصوص بافت تاریخی دهدشت، اظهار کرد: یکی از بافت‌های گسترده و متمرکز ما است. هیچ کدام از آثار تاریخی گستردگی بافت تاریخی دهدشت را ندارد.
وی افزود: بخش زیادی از این بافت محصور و بخش زیادی از زمین‌ها خریداری شده است. اما به دلیل عدم اعتبار امکان خرید تمام زمین‌های که در اختیار مردم است، نیست.
باقری تاکید کرد: محصور شدن آن به دلیل برخی قطعات امکان ندارد. اما سال گذشته پایگاه پژوهشی بافت را راه اندازی کردیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این بافت اعتبار مشخص دارد و یک پایگاه حفاظت در این منطقه راه‌اندازی کردیم و از ورود افراد متفرقه و احشام نیز جلوگیری می‌شود.
باقری گفت: برای مرمت، بازسازی و احیاء این بافت تاریخی، 30 میلیارد اعتبار نیاز داریم و هر سال 700 میلیون تومان برای تملک در اختیار ما قرار می‌گیرد و با این 700 میلیون تومان چیزی حدود 40 سال طول می‌کشد تا زمین‌های اطراف این بافت تاریخی را تملک کنیم. اما اگر یک بار، یک مبلغ کلان اختصاص داده شود همه کارهای لازم برای این بافت تاریخی انجام می‌گیرد.
متن کامل صحبت‌های باقری را در فیلم بالا ببینید.


کد مطلب: 406936

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/406936/سرنوشت-بلادشاپور-اعتبارات-گره-خورده-توضیحات-محمود-باقری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1