کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاد دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا:

باید «شایستگان» جایگزین شوند تا شرایط کهگیلویه و بویراحمد بهتر شود / «موحد» در انتخابات آینده شرکت می‌کند

14 بهمن 1397 ساعت 11:09

در استان کهگیلویه و بویراحمد سه مولفه قدرت، ثروت و قومیت در بحث انتخابات تاثیر گذار شده و علمی بودن، سواد، شایستگی، تحصیلات، کارنامه‌ی موفق کمرنگ شده و تا زمانی که مردم شایستگی را جایگزین منافع شخصی و زودگذر نکنند. شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان کهگیلویه از این بهتر نمی‌شود.


دکتر حسین فیاض بخش عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد  و از کاندیدای مجلس در دوره نهم مهمان پایگاه خبری کبنا بود. او با تبریک دهه فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه چرا در طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب کهگیلویه بزرگ چند دستگی‌ها وجود دارد، می‌گوید: این تعددها در شهرهای بزرگ هم هست و این مردم هستند که انتخاب می‌کنند. اشکال از انتخاب کنندگان است نه انتخاب شوندگان. من خلاء‌های را در قوانین انتخابات می‌بینم. به طور مثال در انتخابات ریاست جمهوری یکی از ملاک‌ها را سواد خواندن و نوشتن اعلام می‌کند و 6 هزار نفر ثبت  می‌کند. و در کشوری که ادعای جهانی شدن و الگوی برای جهانیان را دارد. قانون انتخابات باید این باشد که هر کس بتواند ثبت نام کند.
وی افزود: از طرفی وظایف نمایندگان مجلس برای مردم به خوبی تبیین نشده است که انتظارات از یک نماینده چیست؟ الان در استان کهگیلویه و بویراحمد کارهایی را که دولت انجام می‌دهد، می‌گویند کار نماینده است و کارهایی که نمایندگان انجام می‌دهند، می‌گویند کار دولت است. و کسی هم سراغی از نمایندگان نمی‌گیرد که آقای نماینده وظیفه شما در مجلس قانون گذاری و نظارت بر قوانین است.
وی گفت: پیگیری مشکلات مردم وظیفه نماینده است. اما چون این وظایف شفاف به مردم گفته نشده است لذا مردم فکر می‌کنند که همه چیز را باید از مردم بخواهند. این جا نیفتاده است برای مردم.
این استاد دانشگاه با اشاره به ملاک و معیار کاندیداها، گفت: کاندیداهای مجلس باید 4 تا «ت» داشته باشند. یعنی تجربه، تخصص، تحصیلات و تعهد. دولت مسوول بیکاری است نه نمایندگان. نماینده باید کسی باشد که وقت پشت تریبون می‌ایستد که قانون چند کشور را خوانده باشد و راز توسعه یافتگی سایر کشورها را بداند که حرف مردم را بزند. لذا این نماینده هر چیزی که بخواهد وزیر مجبوراً برایش اجرا کند. نماینده‌ای باید به مجلس برود که وزن وزرا را بداند.
فیاض بخش گفت: روزی در تهران، نزد یکی از مسوولان در صندوق توسعه ملی رفتم و گفت؛ فلان نماینده می‌آید پیش من می‌گوید من من 800 میلیارد تومان می‌خواهم برای راه اندازی واحدهای تولیدی بزرگ و فلان نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد می‌آید، می‌گوید من می‌خواهم مدرسه ابتدایی بسازم. یا یکی از نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در فلان دوره می‌رود نزد وزیر می‌گوید مسوولان اداره آب و فاضلاب بهمان جا را تغییر بدهید و یکی از نمایندگان من فلان طرح کلان را می‌خواهم. اشکال کار همان خلاء قانونی است که اینجوری می‌شود.
وی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد سه مولفه قدرت، ثروت و قومیت در بحث انتخابات تاثیر گذار شده و علمی بودن، سواد، شایستگی، تحصیلات، کارنامه‌ی موفق کمرنگ شده و تا زمانی که مردم شایستگی را جایگزین منافع شخصی و زودگذر نکنند. شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان کهگیلویه از این بهتر نمی‌شود.
این استاد دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به جلسه‌ی حاشیه ساز کاندیدای اصولگرایان در تهران گریزی زد و گفت: ما برای وحدت جریان اصولگرایی گفتیم که از این جریان یک نفر کاندیدا شود که بالاخره آن جلسه را تشکیل دادیم و نهایتاً آقای موحد به عنوان کاندیدا واحد انتخاب شدند و آقای هاشمی به میثاق نامه‌ی عمل نکردند.
حسین فیاض بخش در پاسخ به سووالی مبنی بر حضور آقای موحد در دوره بعدی انتخابات، اظهار کرد: رفتارهای آقای موحد نه گفتار ایشان، نشان می‌دهد که ایشان در دوره بعدی انتخابات مجلس شرکت می‌کند.


کد مطلب: 406866

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/406866/باید-شایستگان-جایگزین-شوند-شرایط-کهگیلویه-بویراحمد-بهتر-شود-موحد-انتخابات-آینده-شرکت-می-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1