تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۴۰۶۲۸۰
در نشست کنترل قیمت و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها مطرح شد

ورود دادستان یاسوج به موضوع گرانی گوشت و مرغ (+ فیلم )

۰
فایل مرتبط کبنا ؛ دستگاه قضایی با گران فروشان گوشت‌های قرمز و مرغ در کهگیلویه و بویراحمد برخورد می‌کند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در نشست کنترل قیمت و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها که با حضور معاون امور اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران عضو ستاد تنظیم بازار برگزار شد، اظهار کرد: قصابان و توزیع کنندگان در شرایط فعلی نباید افزایش قیمت کالاها را در دستور کار خود قرار دهند و مردم از این موضوع شاکی هستند که چرا استانی که خود تامین کننده گوشت است شرایط خرید باید همانند استان‌های وارد کننده باشد.
مهرداد کرمی با اشاره به اینکه درصورت مشاهده افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ در استان با متخلفان وعاملان برخورد می‌شود افزود: تمامی مصوبات باید اجرایی شوند ودر غیر این صورت باید مسئولان دستگاه‌های متولی پاسخگو باشند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواستار نظارت بیشتر برای جلوگیری از خروج دام زنده از استان شد و ادامه داد: همه‌ی کسانی که متولی نظارت بوده باید با دقت کارخود را انجام داده و به آن‌ها دستور قضایی خواهیم داد و ظرفیت قانونی برای برخورد با هر گونه تخلف وجود دارد.
کرمی با بیان اینکه نباید مسائل بهداشتی گوشت تحت الشعاع ارزانی آن قرار گرفته و مورد غفلت مسئولان متولی شود گفت: اگر کسی بخواهد در ازای پایین نگه داشتن قیمت گوشت مسئله‌ی بهداشت را رعایت نکند با آن‌ها برخورد جدی می‌شود.
وی اضافه کرد: جرایم باید جنبه بازدارندگی داشته باشند و در صحنه و بازدید میدانی از بازار برای متخلفان حکم جریمه صادر شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز گفت: اتاق بازرگانی، اصناف و واردکنندگانی که از پارسال در زمینه واردات فعال بوده به آن‌ها ارز دولتی با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای وارد کردن گوشت و ثبات قیمت‌های بازار داده می‌شود.
گوهرگانی افزود: صنعت معدن و تجارت به نظارت دقیق و خارج از تایم اداری و جهادکشاورزی با تامین گوشت قرمز و سفید در استان موظف شدند که البته نهاده‌های دامی هم به دامداران وتولیدکنندگان داده می‌شود.
وی افزود: عاملان باید شناسه دار شوند تا مشخص شود چه کسی گوشت را به کجا می‌برد وتوزیع می‌کند که در این زمینه باید با در نظر گرفتن پراکندگی جغرافیایی کار توزیع گوشت را انجام دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار افزود: از این پس نظارت بر تولید وعرضه گوشت ومرغ تنها با هماهنگی دادستان و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار انجام می‌شود.
گوهرگانی افزود: باتوجه به اینکه فصل جابجایی به لحاظ قشلاق و ییلاق دام اکنون وجود ندارد نباید دام جابجا شود.
رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت استان هم گفت: ۱۵ تن گوشت قرمز و ۴۰ تن گوشت مرغ نیاز روزانه استان است که جهاد کشاورزی با توجه به وظیفه‌اش باید تا مرحله‌ی خرده فروشی تامین کند.
دیودیده با بیان اینکه به فروشندگان اجازه نمی‌دهیم تا بالاتراز ۱۰ درصد گران‌تر بفروشند افزود: ۱۰ بازرس کارنظارت براصناف را برعهده دارند.
صداقت کیش معاون سازمان جهاد کشاورزی استان هم با بیان اینکه هزار و ۷۰۰ راس گوساله آماده کشتار در استان وجود دارد گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون ۴۰۰ تن گوشت قرمز و ۷۰ تن مرغ وارد استان شده است.
عزیزی مدیرعامل شرکت پشتیبانی اموردام هم گفت: به مرغدارانی که اقدام به عرضه گوشت مرغ کیلویی ۹ هزارو ۸۰۰ تومان به این شرکت کنند به ازای هرمرغ ۴ کیلو ذرت و ۳ کیلو سویا با نرخ دولتی داده می‌شود.
بازدید از عاملان توزیع گوشت، هماهنگی بین سازمان‌های جهاد کشاورزی و سازمان صمت استان وحمایت از کشتارگاه یاسوج برای تامین ۲۵ درصدی گوشت، نظارت جدی بر بازار توسط بازرسان سازمان صنعت معدن وتجارت، تامین اقلام ضروری مرغ وگوشت قرمز توسط سازمان جهاد کشاورزی استان، حمایت قضایی از گشت‌های مشترک دستگاه‌های نظارتی بربازار، تشکیل کارگروه مشترک که خلا کمبود بازرسان سازمان صمت در استان راجبران کند وموظف شدن سازمان جهاد کشاورزی برای عرضه‌ی ۱۵ درصد زیرقیمت بازار گوشت به دست مصرف کننده ازجمله مصوبات نشست کنترل قیمت وجلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها دراستان بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1