تاریخ انتشار
جمعه ۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۳
کد مطلب : ۴۰۵۸۳۷
در گفت‌وگو با کبنا

فیلم| اولین پیست اسلالوم کشور در کهگیلویه و بویراحمد احداث می‌شود/ شهرداری یاسوج هیئت قایقرانی را دریابد

۰
فایل مرتبط کبنا ؛به گزارش کبنا اسپورت، سید احمد گنجی رئیس هیئت قایقرانی کهگیلویه و بویراحمد، دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی، مدیریت راهبردی در ورزش 15 سال سابقه فعالیت در رشته‌های آبی را دارد، مدرس نجات‌غریق، مدرس غواصی، مدرس شنا، داور شنا، داور نجات‌غریق، داور قایق‌رانی، مربی جت اسکی، مربی اسکی روی آب و مدارک رشته‌های آبی را کسب کرده است، گفت‌وگویی را با او ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:
هیئت قایقرانی کهگیلویه و بویراحمد مکان مشخصی ندارد، البته به ما قول داده‌اند و مکانی را پیش‌بینی کرده‌اند اما تا کنون تجهیز نشده است.
اولین فردی که در این استان هیئت قایقرانی را پایه‌ریزی کرد ما بودیم، هیچ هیئتی در استان وجود نداشت و استان سابقه قایقرانی ندارد که برای اولین بار این هیئت را راه‌اندازی کردیم.
تقریباً 5 سال از تأسیس هیئت قایقرانی می‌گذرد که در شروع فعالیت مشکلات زیادی داشتیم، مسئولین را متقاعد کردیم که فدراسیون قایقرانی وجود دارد و با توجه به آب‌های روان در استان می‌توانیم موفق باشیم و خیلی از رشته‌های قایق‌رانی در آب‌های روان برگزار می‌شود، به هر صورت توانستیم خیلی از مسئولین همچون شهردار، استاندار و مدیران تربیت‌بدنی را قانع کنیم که این هیئت می‌تواند در استان راه‌اندازی شود و شروع به کار کند و این رایزنی 2 سال طول کشید.
با توجه به اینکه فدراسیون نسبت به هیئت‌های قایق‌رانی که تازه شروع به فعالیت می‌کنند دید آماتوری دارد و تجهیزات خوبی در اختیار آن‌ها نمی‌گذارند، اما رایزنی‌هایی که با رئیس فدراسیون قایق‌رانی داشتیم توانستیم در دو سال اخیر تعداد 2 کانتینر، یک اسکله 12 متری، یک کانکس، پارو، توپ، جلیقه و حدود 60 قایق مختلف ازجمله اسلالوم، دراگون بوت و کانوپولو برای استان خریداری کنیم.
مرکز استان به لحاظ تجهیزات قایقرانی هیچ مشکلی ندارد و حدود 6 ماه هست که هیئت‌های قایقرانی شهرستان‌های دهدشت، گچساران و دنا را فعال کردیم و رئیس هیئت، نائب رئیس و دبیر را مشخص کردیم اما تا کنون فعالیت آن‌ها شروع نشده است که هفته آینده رشته کانوپولو با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان در شهرستان گچساران راه‌اندازی می‌شود.
فدراسیون قایقرانی در ایران شامل 3 فدراسیون جهانی است که رشته‌های زیادی ازجمله دراگون بوت، کایاک، کانو کانادایی، اسلالوم، آب‌های خروشان و آب‌های آرام، روئینگ و بادبانی تحت پوشش آن است که به‌جز روئینگ و بادبانی بقیه رشته‌ها در استان فعال شدند.
سالانه نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان را به مسابقات کشوری و قهرمانی اعزام می‌کنیم که سال 96 حدود 4 نفر بانوان و آقایان اعزام شدند و 2 نفر از اعزامی‌ها در مسابقات قهرمانی بسیج کشور مقام طلا را کسب کردند و امسال المپیاد نخبه گزینی بود اما نتوانستیم مقام قابل‌توجهی کسب کنیم.
با هماهنگی‌هایی که با فدراسیون و کمیته اسلالوم جهانی و کشوری داشتیم و با رایزنی‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان تنها پیست اسلالوم کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی می‌شود که این پیست در سد کوثر یا سد چم‌شیر حوزه دهدشت یا گچساران راه‌اندازی خواهد شد، بدین‌جهت که این پیست باید در سد احداث شود.
این پیست تنها پیست کشور می‌شود که هم درآمدزایی برای استان دارد و هم به لحاظ توسعه گردشگری و جذب توریست و ورزش هم بسیار مناسب و هم درآمدزا است، این پیست بالغ‌بر 4 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که این بودجه از محل اعتبارات نفت جذب می‌شود.
شهرداری یاسوج زمین‌هایی را در پارک ساحلی به سازمان ورزش و جوانان استان اختصاص داده که قسمتی از این زمین برای پیست قایق‌رانی پیش‌بینی‌شده است.
حدود 50 نفر بانوان و 30 نفر آقایان عضو هیئت قایقرانی هستند که به دلیل نوپا بودن و شرایط خاص عضو زیادی نداریم.
 هیئت قایقرانی استان رتبه سی‌ام بود که الآن 15 تیم برتر کشور شناخته‌شده‌ایم که از بسیاری از استان‌هایی که بیشینه قدیمی‌تر دارند جلوتر هستیم، استان ما در حوزه ورزش قایقرانی هم استعداد دارد و هم زیرساخت‌ها فراهم است ازاین‌رو که یک‌سوم آب‌های جاری کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد هست.
سال 96 میزبان اردوی تیم ملی اسلالوم بودیم که 15 ورزشکار با 3 مربی حدود 10 روز در یاسوج حضور داشتند و اولین بار بود که اردوی تیم ملی قایقرانی در یاسوج برگزار می‌شد که هم به لحاظ تجهیزاتی و رفاهی میزبان خوبی بودیم و فدراسیون هم راغب است که اردوهای بعدی را به استان ما بدهد، چون هم زیرساخت‌های مناسبی داریم و هم بچه‌های استان توانمند هستند.
شهرداری یاسوج در پارک ساحلی مکانی تحت عنوان پیست قایق‌رانی دارد اما سالانه آن را به بخش خصوصی می‌دهد که ما انتظار داریم این پیست در اختیار هیئت قایقرانی قرار گیرد تا هم درآمدزایی باشد و هم رشد و شناسایی ورزشکاران صورت گیرد، البته انتظار نداریم رایگان در اختیار این هیئت قرار داده شود بلکه با همان هزینه‌ای که به بخش خصوصی می‌دهند با همان شرایط به هیئت قایقرانی دهند تا فعالیت‌های خود را انجام دهیم، اگر شهرداری یاسوج کمک کند مشکل خاصی در هیئت قایقرانی نداریم.
آقای «علوی» مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث خرید تجهیزات و هم اعزام‌ها به هیئت قایقرانی کمک‌های زیادی کرد و همکاری زیادی داشتند، سال گذشته با همکاری آقای «علوی» یک دستگاه «ارگومتر» شبیه‌ساز پاروزنی بالغ‌بر 65 میلیون تومان خریداری شد تا در شرایطی که برف و هوا سرد هست و ورزشکاران نمی‌توانند در دریاچه بروند با این دستگاه تمرین ‌کنند و نیاز به آب و قایق هم ندارند.
کلاس‌های آموزشی قایقرانی هفته‌ای 3 نوبت برای بانوان و آقایان استان برگزار می‌شود، سال گذشته اولین دوره مربی‌گری درجه 3 آقایان و بانوان با حضور 40 شرکت‌کننده از یاسوج، دنا، گچساران و دهدشت برگزار شد که 35 نفر مدرک مربی‌گری کسب کردند و امسال نیز بهمن‌ماه کلاس داوری برگزار می‌شود.
برای شناسایی استعدادهای برتر در آب‌های روان اقدامات خوبی صورت گرفت که در روستای چیتاب و احمدآباد چیتاب یک کمپ برای آموزش فرستادیم و الآن هم 2 قایق برای تمرین در اختیار ورزشکاران روستای چیتاب قرار گرفت، ورزشکاران برتر قایق‌رانی استان از همان بچه‌های چیتاب هستند که در همان اجرای طرح شناسایی شدند.
متأسفانه هیچ اسپانسر برای هیئت قایقرانی نداریم، به شهرک‌های صنعتی درخواست کردیم بدین‌جهت که قانون بخشودگی امور مالیاتی برای کارخانه‌ها وجود دارد تا به‌جای مالیات هزینه ورزش کنند اما تا کنون راغب نشدند که در حوزه ورزش همکاری کنند.
از آقای «علوی» تشکر ویژه دارم در این دو سالی که ایشان به استان آمدند باوجوداینکه فرزند شمال بود و شناخت کاملی نسبت به رشته قایقرانی داشت نگاه ویژه‌ای نسبت به این هیئت داشتند و برای خریداری تجهیزات با یک نگاه باز و دید خوبی همکاری کردند و فعالیت خود را انجام دادیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
فایل های مرتبط
1