تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب : ۴۰۵۵۴۹

فیلم| سخنان بی‌پرده و صریح جوانان با مسئولین کهگیلویه و بویراحمد/ شما مسئولان وقتی از درب جلسه بیرون می‌روید، غریبه می‌شوید و جوانان را فراموش می‌کنید/ 2 ساعت نشسته‌ایم، اما پاسخی نگرفته‌ایم

۰
فایل مرتبط کبنا ؛به گزارش کبنا از یاسوج، در این نشست که جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری، پروانه نیک‌مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون دانشگاه یاسوج، رئیس پارک علم و فناوری، نائب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، نظری عضو سندیکای پیمانکاران گچساران در این نشست اظهار کرد: دانشجوی ارشد حسابداری هستم به دلایلی که شغل نبود به دنبال پیمانکاری رفتم الحمدالله در اینجا هم ورشکست شدیم.
وی افزود: اولین بار هست که در این جلسات دعوت می‌شوم و نمی‌دانم که چنین جلساتی تشکیل‌شده است یا خیر! اگر تشکیل‌شده پس خروجی جلسات سال‌های گذشته را توضیح دهید.
اولین اعتراض و انتقادم از جناب دکتر گوهرگانی معاون استاندار است که گفتند «دانشجویی نداریم که ایده بدهند» آقایان تابه‌حال اسم «مجید الهی» به گوش شما خورده است؟ «الهی» دانشجوی رشته برق دانشگاه گچساران است که سال 84 موتوری ساختند که با انرژی برقی و نور خورشید حرکت می‌کند که ماه گذشته برای ارائه ایده به کشور مجارستان دعوت شدند تا الآن کجای استان ما از این دانشجو تقدیر کردند یا ایشان را صدا زدند؟ که الآن دانشجو متهم می‌شود که ایده ندارد!
نظری در پاسخ به سخنان پوران‌فر معاون دانشگاه یاسوج که گفته بود؛ «دانشگاه یاسوج از آقای مجید الهی حمایت کرده و مبلغ 10 میلیون تومان به ایشان کمک شده است» گفت: جناب دکتر پوران‌فر می‌فرمایید که تا سقف 10 میلیون تومان برای «مجید الهی» سازنده موتوربرقی کمک شده 10 میلیون تومان کت‌وشلوار بنده هست!
آقایان تا الآن اسم دکتر «سعید غلامی» را شنیده‌اید؟ جای این فرد در این نشست خالی است! ایشان کتاب‌های «ارزیاب ارتباطاتی بازاریابی» بین‌المللی را به رشته تحریر درآورده است و «مدیریت منابع انسانی» را تألیف کردند.
کنفرانس این نشست در رابطه با بازاریابی بود و دکتر «غلامی» عضویت بین‌المللی دانشگاه اروپایی و سکه طلا از IPS را گرفته است چرا جای ایشان در این نشست خالی است؟
واقعاً جای تأسف دارد که سالن 140 نفری مکانی که همایش علمی نخبگان و ارزیابی بازار هست جای این افراد خالی است.
امیدوارم سال دیگر خروجی امروز نشست را برای ما تشریح کنند و افرادی که در سطح استان داریم و می‌توانند حرف‌هایی داشته باشند و ایده‌های خیلی خوبی دارند برای سال دیگر دعوت شوند و بازخورد امروز نشست ما سال دیگر با کارهای جدید ببینیم.
حداقل از نخبگان استان دعوت می‌کردید تا جایگاه 140 نفره این سالن پر می‌شد.
خانم طباطبایی از جوانان دانشجو در این نشست نیز گفت: شما برای ما چه‌کار می‌کنید جواب سؤالات ما را ندادید! ما الآن 2 ساعت نشستیم و دانشجویان دیگر هم سالن را ترک کرده‌اند، اما پاسخی نگرفتیم.
وی این‌گونه ادامه داد که برای مشاغل خانگی چه‌کاری انجام داده‌اید؟ شمع‌سازی، چرم‌دوزی، ترشی خانگی، عروسک‌سازی دست‌سازهایی همچون انگشتر و دست بند که کوچک‌ترین دست‌ساز حدود 30 هزار تومان هست شما آقایان برای دختر و همسرتان قطعاً خریداری می‌کنید اما حاضر نیستید که یک حمایت کنید از این مشاغل و افرادی همچون من که علاقه دارم.
مدرک گلیم‌بافی و دار قالی دارم اما هیچ‌گونه حمایتی از بنده نمی‌شود، 3 سال هست که پرونده‌ام در بانک مانده، نمی‌دانم رفت بانک یا نرفت به‌هرحال حمایتی نکردند.
سرمایه اولیه برای اشتغال 15 میلیون تومان هست، من که دانشجو هستم و در شهریه هم عاجز هستم چطوری می‌توانم این کار را انجام دهم.
دانشجوی دیگر در این نشست نیز گفت: 2 هفته پیش به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کردم و مهارت آرایشگری داشتم، گفتند که به اداره فنی و حرفه‌ای مراجعه کنید و این اداره هم می‌گوید اداره کار.
وقتی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه می‌کنیم میگویند تسهیلات تمام‌شده است! و بروید تا سال آینده. سال آینده هم همین اتفاق می‌افتد.
شما مدیران، معاونین و اساتید وقتی این نشست تمام شد و از این درب رفتید بیرون، همه غریبه می‌شوید، دانشجویان و جوانان را فراموش می‌کنید.
من ایده، پشتکار، مهارت و مدرک را دارم پولش را ندارم. وقتی ندارم از کجا بیاورم! می‌گویید بروید تسهیلات بگیرید وقتی می‌رویم بهانه می‌آورید، عدم کارآفرینی نداشتن اقتصاد است نه تلاش.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
فایل های مرتبط
1