کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

فیلم| توجهی به جایگاه زنان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌شود

15 آذر 1397 ساعت 10:55

سحر دانشور گفت: جایگاه زن در استان ما اصلاً به آن توجهی نمی‌شود، دلیلش این است که نگاه‌ها به مسئله زن و خانواده در استان ما پروژه‌ای و فرمایشی است.


دانشور فعال حقوق زنان و فعال رسانه‌ای (دوشنبه 12 آذر) در نشست گفتمان بین نسلی که با حضور «معصومه ابتکار»  معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در سالن استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در استان ما در مرحله پیشا گفت‌وگو هستیم، گفت‌وگو شرایطش چیست؟ فهم است، ما هنوز فهم دقیقی از مسئله نداریم که بخواهیم گفت‌وگو کنیم.
دانشور افزود: وقتی آقای «حیدری» مسئول انجمن ملی جامعه‌شناسی در استان کهگیلویه و بویراحمد سندی در رابطه با گفت‌وگوی بین نسلی ارائه دادند چند مورد در رابطه با مسائل زنان بود؟
یکی از ارکان مهم خانواده زن هست یا نیست؟ ما چقدر توجه به مسائل زنان توجه داریم؟ برای همین می‌گویم که فهم دقیقی از موضوع زنان در گفت‌وگو بین نسلی نشده است.
جایگاه زن در استان ما اصلاً به آن توجهی نمی‌شود، خانم «مولاوردی» هم آمده بودند و جلوی مدیریت هم گفتم جالب این است که تاریخ باید تکرار شود.
در این چند سال بنده به‌عنوان کسی که دارد در این استان زندگی می‌کند و به‌عنوان کسی که دارم در اینجا تنفس می‌کنم آن‌قدر تغییری احساس نکردم که دو باره باید در حضور معاون بعدی ریاست جمهوری همان حرف را بزنم.
دلیلش این است که نگاه‌ها به مسئله زن و خانواده در استان ما پروژه‌ای و فرمایشی است، کلی هست و فقط مربوط به مناسبت‌هایی همچون روز زن، حضرت زهرا (س)، حجاب و عفاف که همه کلی و غیرعلمی هست و اصلاً مسئله زن و خانواده در استان مبهم است.
در ادوار قبلی فعالیت‌های معاونت‌های امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد کاملاً کند و راکد بود و همچون سایه‌ای روی آن بود، الآن فعالیت‌هایی در معاونت امور بانوان و خانواده استانداری صورت می‌گیرد اما پروژه‌ای است.
ما باید ابتدا یک گام برگردیم و مرحله پیشا گفت‌وگو را برای خودمان مشخص کنیم.


کد مطلب: 405128

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/405128/فیلم-توجهی-جایگاه-زنان-کهگیلویه-بویراحمد-نمی-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1