تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۴۰۳۰۶۶
کبنا گزارش می‌دهد

از «رگاب» تا سنه؛ دختران به مدرسه نمی‌رسند (+فیلم)

روزگاران سختی که بر مردم در این روستاها می‌گذرد
۴
۰
فایل مرتبط کبنا ؛قصه پر غصه دختران برخی از روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد و قطعاً با کمی توجه و تدبیر می‌توان از مشکلات آنان بکاهیم.
در کنار خدماتی که در روستاها صورت می‌گیرد، گاهی با زخم‌های عمیقی بر پیکره روستائیان دور افتاده مواجه می‌شود. برای سفر یکروزه همراه اکیپ پزشکی برای انجام خدمات بهداشتی و درمانی به منطقه محروم «نسه» از توابع شهرستان بویراحمد رفتم که این اکیپ پزشکی با حضور در روستا به ارائه خدمات بهداشتی، پزشکی، دندانپزشکی و آموزشی پرداختند.
اما در این حین من با یکی از دختران روستا به گفت‌وگو پرداختم و او به مطالبی اشاره کرد که دل هر انسانی را آزرده می‌کند.
سهیلا یکی از اهالی روستای «رگاب» در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا که در این روستا حاضرشده بود، گفت: «تا کلاس پنجم بیشتر درس نخوانده‌ام و چون روستای ما تا مدرسه دور بود دیگر نگذاشتند درس بخوانم، برای اینکه دوران دبستان رو بگذرانم 4 ساعت از روستای «رگاب» به روستای «سنه» می‌آمده‌ام این مدرسه هم ابتدایی بود و برای دوره راهنمایی باید به روستاهای دیگر می‌رفتیم که به خاطر مسافت زیاد دیگر ترک تحصیل‌کرده‌ام.»
«خیلی دوست داشتم درس بخوانم اما چون تا مدرسه مسافت زیادی بود به دختران اجازه ندادند که درس بخوانند، وقتی پدرم کشاورزی می‌کند کمکش می‌کنم و خیار می‌کارم مادران هم کمک پدران کشاورزی می‌کنند و اینکه فکر کنید کشاورزی درآمد داشته باشد نه هیچ درآمدی ندارد.»
«این روستا آب ندارد، گاز کشی ندارد، جاده سخت و پرپیچ خم هست، کمبود همه‌چیز داریم، هیچ خدماتی هم ارائه نمی‌دهند، مردم این روستا کشاورزی می‌کنند و به‌غیراز یارانه منبع درآمدی ندارند.»
«کمیته امداد هم 4 سالی یک‌بار کمک می‌کند و اصلاً به ما کمک نمی‌شود، درگذشته به ما خدمات می‌دادند اما الآن دیگر نه هزینه‌ای، نه کمکی و نه جاده‌ای هیچ نمی‌دهند!»
«این مدرسه ابتدایی میز و صندلی مناسبی ندارد و سرویس بهداشتی غیرقابل استفاده هست و بچه‌ها باید از سرویس بهداشتی همسایه‌ها استفاده کنند و سیستم گرمایشی ندارد.»
بنا بر این گزارش، روستای «رگاب» و «سنه» از روستاهای منطقه سپیدار از توابع شهرستان بویراحمد می‌باشند.

امید می‌رود که هر چه زودتر مسوولان در رابطه این مشکلات هم تدابیری بیندیشند.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
رگاب ونسه درست است از مدارس تابع آموزش و پرورش عشایر،از روزی که سرنوشت آموزش و پرورش عشایر به محیط زیست گره خورد نه شایستگی،متاسفانه . ندارد،بیشتر کارهای. سازی ها بیشتر ملاک عمل قرار گرفت تا مسائل آموزشی.
Iran, Islamic Republic of
مگه همین کبنا نیوز نبود که چند روز پیش به نقل از رئیس آموزش و پرورش تیتر زده بود که حتی یک بازمانده از تحصیل نداریم؟!!!آیا مطلب فعلی در تضاد با اون مطلب قبلی نیست؟!!!اگه اون گوشت بود پس گربه کجاست؟و اگه گربه بود پس گوشت کجاست؟!!!
Zahra
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرت بده منظورش بیسواد هست. بابا اینا همینکه بلانسبت این بزرگواران . بتونه از 1تا 10 بشماره دیگه جار میزنن. هم باسواد شدن و مرتب مانور میدن. خدا لعنت کنه خیانتکارانی رو که بجای خدمت به مردم دارن مال اندوزی میکنن.
Iran, Islamic Republic of
هنوز هم همان نقل قولی که هیچ دانش آموز عشایری بازمانده از تحصیل نداریم روی سایتتون هست.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
فایل های مرتبط
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1