کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جشن بزرگ انقلاب:

فرماندار لنده پاسخ کسانی که فقط «نق» می‌زنند را داد / دخالت قوا در کار همدیگر توهین است / یک سوم نفت را برای کل استان می‌خواهیم

17 بهمن 1397 ساعت 2:15

دقت کنید، کارهای که این روزها انجام می‌گیرد، اینها، کارهای دولت است، دولت پای کار است و مصوبات دولت است یکی از کارهای خوب انقلاب این است که تفکیک قوا صورت گرفت. اگر این روزها می‌بیند که اصل تفکیک قوا به خوبی رعایت نمی‌شود. من فرماندار به جای اینکه کار اجرایی انجام بدهیم، در کار قوه مقننه دخالت می‌کنم یا قوه مقننه که کارش قانون گذاری و نظارت است در کار قوه مجریه دخالت کند. این توهین است.


دارا کریمی‌نژاد فرماندار لنده با مردم بخش موگرمون لنده دیدار کرد و در جمع آنان به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: دقت کنید، کارهای که این روزها انجام می‌گیرد، اینها، کارهای دولت است، دولت پای کار است و مصوبات دولت است یکی از کارهای خوب انقلاب این است که تفکیک قوا صورت گرفت. اگر این روزها می‌بیند که اصل تفکیک قوا به خوبی رعایت نمی‌شود. من فرماندار به جای اینکه کار اجرایی انجام بدهیم، در کار قوه مقننه دخالت می‌کنم یا قوه مقننه که کارش قانون گذاری و نظارت است در کار قوه مجریه دخالت کند. این توهین است.
ما علمکی که صدقه آقای زنگنه باشد، نمی‌خواهیم. ما یک سوم نفت را برای کل استان کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهیم. یک سوم نقت حق استان ما است از زیلایی بگیر تا اروه.
یک سوم نفت را برای کل استان کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهیم، چرا اعتبارات نفت یک شهرستان 140 میلیارد تومان باشد و شهرستان دیگری نداشته باشد. چرا سهم ما از حقآبه مارون داده نمی‌شود. ما برای شهرستان لنده 10 میلی متر مکعب می‌خواهیم. این را در قانون بیاورید، ببیند که چه پول می‌شود. حقوق مردم را باید با قانون گذاری بدهیم. وظیفه استاندار و فرماندار کار اجرایی است. یکی از نعمات انقلاب، مطالبه گری است. نباید در کار همدیگر دخالت کنیم و اصل تفکیک قوا را باید مدنظر قرار دهیم.
شهرستان لنده دومین شهرستان پایلوت برای رفع محرومیت زدایی انتخاب شده و این شهرستان در مدار توسعه قرار گرفته است. ای کسانی که فقط بلد هستید، نق بزنید. سه بار شورای اداری استان در شهرستان لنده تشکیل شده و همه دست به دست هم دهیم برای توسعه. در طول این دو سال بهترین تعامل را برقرار کردیم و شایعه و حواشی نپرداختیم و اعتنا نکردیم.
به امید خدا لنده سرافراز خواهیم داشت.
فرماندار لنده در ادامه می‌گوید: اگر چهل سال رنج دوران کشیده و خون دلها خورده‌ایم ولی امروز گفتمان چهل ساله ما باعث شد که انقلاب ما در جهان به یک پدیده تبدیل شود و به برکت این نظام و انقلاب شاهد دستاوردهای عظیمی در حوزه‌های مختلف به خصوص فرهنگ هستیم.
فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: آنچیزی که ما را تا امروز محکم نگه داشته است بعدُ فرهنگی این انقلاب و مردمی بودن و مردم دار بودن آن است.
 وی خاطرنشان کرد: مردم در وسط میدان بودند و توجه انقلاب به همه اقشار جامعه یکی دیگر از رموز موفقیت این انقلاب در عالم هستی است.
کریمی نژاد گفت: اگر به دنبال پیشرفت و توسعه فرهنگی ناب در جامعه هستیم باید فرهنگ را به عنوان سنگ زیرین توسعه قبول داشته باشیم و در جهت تعالی هرچه بهتر فرهنگ در جامعه تلاش کنیم.
وی اظهارکرد: اگر قدری به دلایل پیشرفت کشورهای توسعه یافته نگاهی گذرا داشته باشیم به خوبی می‌بینیم که رمز موفقیت آنان توجه به فرهنگ و فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی در جامعه بوده است.
فرماندار شهرستان لنده گفت: اگر در جامعه‌ای فرهنگ مصرف، فرهنگ کار، فرهنگ آینده نگری و مبانی فرهنگی نباشد آن جامعه بدون شک عقیم خواهد بود.
کریمی نژاد گفت: چهل درصد درآمد و سرانه کشورهای توسعه یافته از راه جذب ترویسم فرهنگی است و این در حالی است که در کشور ما این رقم بسیار ناچیز است.
وی در ادامه گفت: رویکرد ما در برنامه توسعه شهرستان لنده توجه ویژه به بحث فرهنگ و هنر در این شهرستان است که با رایزنی‌های صورت گرفته یکی از روستاهای شهرستان لنده در آینده نزدیک به عنوان روستای پایلوت فرهنگ و هنر انتخاب می‌شود که با این حرکت تاثیر گذار شاهد تحولات اساسی در حوزه فرهنگ و هنر در این شهرستان و استان خواهیم بود.
فرماندار شهرستان لنده گفت: اعطای تسهیلات به هنرمندان با همکاری بنیاد علوی و بانک سینا به منظور تقویت و توسعه فرهنگ در سطح شهرستان لنده در همین رابطه صورت خواهدگرفت.
 کریمی نژاد اظهارکرد: روستای مونه به عنوان نمونه گردشگری معرفی گردید که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و میراث فرهنگی و گردشگری باهمکاری بنیاد علوی نسبت به فراهم کردن زیر ساخت‌ها و بافت‌های مناسب آن در سطح شهرستان فراهم شود.

صحبت‌های کامل فرماندار لنده را در لینک‌های زیر گوش دهید.
بخش اول
بخش دوم
بخش سوم


کد مطلب: 406994

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/sound/406994/فرماندار-لنده-پاسخ-کسانی-فقط-نق-می-زنند-دخالت-قوا-کار-همدیگر-توهین-یک-سوم-نفت-کل-استان-می-خواهیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1