تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۴۷۱۷۶۴
با حضور مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

ستاد بحران در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل جلسه داد / مرخصی مدیران لغو شد / پلیس راه: امکانات راهداری در محور باغچه جلیل - سادات مستهلک است، ناچار هستیم دستور مسدود شدن آن را صادر کنیم / سامانه بارشی روز جمعه وارد کهگیلویه و بویراحمد می‌شود / عشایر مراقب احشام خود باشند / شهروندان از سفر‌های غیر ضرور هم اجتناب کنند

۲
۰
ستاد بحران در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل جلسه داد / مرخصی مدیران لغو شد / پلیس راه: امکانات راهداری در محور باغچه جلیل - سادات مستهلک است، ناچار هستیم دستور مسدود شدن آن را صادر کنیم /  سامانه بارشی روز جمعه وارد کهگیلویه و بویراحمد می‌شود / عشایر مراقب احشام خود باشند / شهروندان از سفر‌های غیر ضرور هم اجتناب کنند
کبنا ؛مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم در روز‌های بارانی و برفی پیش رو همه مرخصی مدیران لغو و کشیک خودرویی و خدماتی پیش‌بینی شده است.
به گزارش کبنا، علیرضا نیکروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بارش اخیر هشدار سطح نارنجی صادر شده است، افزود: با توجه به اینکه امکان بارش برف در همه گردنه‌های برف گیر و جاده‌های کوهستانی وجود دارد لذا راهداری و پلیس راه در حالت آماده باش باشند.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مرخصی مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان لغو شده است، ادامه داد: هر سازمان برای خدمت‌رسانی به مردم و مسافران باید کشیک خودرویی و گروه‌های خود را در حالت آماده باش قرار دهد.
علیرضا نیکروز در ادامه گفت: این سامانه بارشی از روز جمعه تا روز شنبه در استان فعال است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه افزود: این سامانه بارشی همه مناطق استان را فرا می‌گیرد اما اوج بارش‌ها در مناطق سردسیری است.
وی با بیان اینکه ستاد بحران روز جمعه در محل ستاد حضور خواهد داشت، گفت: مرخصی دستگاه‌های خدمات‌رسان در روز جمعه لغو است و کشیک خودرویی به همراه راننده در دستور کار دستگاه‌های خدمات‌رسان قرار گیرد.
ستاد بحران در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل جلسه داد / مرخصی مدیران لغو شد / سامانه بارشی روز جمعه وارد کهگیلویه و بویراحمد می‌شود / عشایر مراقبت‌ احشام خود باشند / شهروندان از سفر‌های غیر ضرور هم اجتناب کنند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری عنوان کرد: دستگاه‌ها میهمان سرای خود را برای اسکان مسافران و در راه ماندگان قرار دهند.
نیکروز خواستار آمادگی هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ شد و گفت: اورژانس و هلال احمر در مواقع بحرانی پشتیبان همدیگر برای امدادرسانی بارش‌های روز جمعه در آماده باش ۱۰۰ درصدی باشند تا محور‌های استان مسدود نشود.
وی با اشاره به اینکه اغلب محور‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برف‌گیر هستند، از آمادگی ۱۴۸ دستگاه ماشین آلات سنگین در ۱۷ راهدارخانه برای برف‌روبی محور‌های مواصلاتی استان خبر داد.
نیکروز بیان کرد: همه محور‌های مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد به جزء محور سی‌سخت به پادنا باز و تردد جریان دارد، ضمن اینکه توصیه می‌کنیم مردم از سفر‌های غیر ضرور اجتناب کنند و رانندگان در عبور از گردنه‌های برف گیر زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند.
مدیرکل مدیریت بحران گفت: علی‌رغم هشدار‌های ستاد بحران و اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها اما شاهد صعود خودجوش کوهنوردان استان و سایر استان‌ها به ارتفاعات دنا هستیم و متأسفانه بخش اعظمی از وقت و انرژی هلال احمر صرف امدادرسانی به این افراد می‌شود.
نیکروز خواستار پایداری شبکه برق در زمان بارش‌ها شد و بر پایداری شبکه آب و گاز تأکید کرد.
مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به اینکه بارش‌ها تا قبل از امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۳ و نسبت به بلند مدت ۱۳۵ میلی‌متر کاهش داشته است گفت: پیش‌بینی می‌شود بارش‌های بهمن ماه در استان نرمال باشد.
علی کرمی افزود: بارش‌ها از شب گذشته در استان آغاز و تا اواخر وقت‌ امشب ادامه دارد، از روز جمعه سامانه بارشی با شدت بیشتری وارد استان می‌شود و تا روز شنبه ادامه دارد که اوج بارش‌ها در روز جمعه است.
وی خاطرنشان کرد: موج سوم بارش از اواسط هفته آینده وارد استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود و تا روز چهارشنبه ادامه دارد.
مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه این سامانه بارشی از شب گذشته وارد استان شده است، گفت: تا پایان امروز فعالیت این سامانه بارشی ادامه دارد و در برخی گردنه‌ها شاهد بارش برف خواهیم بود.
کرمی با بیان اینکه سامانه دیگری از روز جمعه وارد استان می‌شود، افزود: فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر روز شنبه است و انتظار می‌رود عشایر مراقبت‌های لازم را از احشام داشته و شهروندان از سفر‌های غیر ضرور هم اجتناب کنند.
وی از کاهش ۱۷۳ میلی‌متری بارندگی استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در بهمن ماه بارش نرمالی در سطح استان داشته باشیم.
کرمی با بیان اینکه امسال شهرستان‌های بویراحمد و دنا کمترین بارش باران را داشتند، ادامه داد:‌ امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد بارش‌های خوبی در استان باشیم.
جهانکفر مدیر نگهداری ابنیه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد هم از آمادگی ۱۷ راهدارخانه استان خبر داد و گفت: این راهدار خانه‌ها با ۱۴۸ ماشین آلات سبک و سنگین در آمادگی کامل برای بازگشایی محور‌های برف گیر هستند.
ستاد بحران در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل جلسه داد / مرخصی مدیران لغو شد / پلیس راه: امکانات راهداری در محور باغچه جلیل - سادات مستهلک است، ناچار هستیم دستور مسدود شدن آن را صادر کنیم /  سامانه بارشی روز جمعه وارد کهگیلویه و بویراحمد می‌شود / عشایر مراقبت‌ احشام خود باشند / شهروندان از سفر‌های غیر ضرور هم اجتناب کنند
فرمانده پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هشت گشت ویژه در راهدارخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد مستقر شده‌اند، گفت: این گشت‌ها مجهز به خودرو‌های کمک دار هستند تا در صورت بروز هر گونه بارش برف بتوانند به شهروندان خدمات‌رسان کنند.
سرهنگ دانایار مهمترین مشکل را مربوط به محور باغچه جلیل - سادات عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه امکانات راهداری در این محور مستهلک است و با بارش برف و باران مشکلاتی ایجاد می‌شود و ناچار هستیم دستور مسدود شدن آن را صادر کنیم.
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان
نام شما

آدرس ايميل شما

ما
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانفکر توکه اطلاع نداری ازچه آمادگی خبر میدی فرمانده پلیس راه میگه بدلیل مستهلک بودن ماشین آلات محور باغچه را مجبوریم ببندیم توخبر از آمادگی ۱۴۸ میدی
دنا
Iran, Islamic Republic of
۱۲ راهدارخانشو نام ببر
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

 محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس گفت: مجلس به حکم بسیار عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه ...
دعای پدرها ردخور ندارد

دعای پدرها ردخور ندارد

با اینکه تصور می‌کنیم مادر جایگاه بالاتری نسبت به پدر دارد اما بسیاری از ما از جایگاه ...
1