تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب : ۴۷۰۳۸۵
کبنا گزارش می‌دهد

بارش برف و باران در کهگیلویه و بویراحمد / گردنه بیژن مسدود شد / آقایان مسئول؛ جلوی فاجعه را در جاده پاتاوه - دهدشت بگیرید / دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به قضیه جاده پاتاوه - دهدشت ورود کنند / قطع راه ارتباطی روستا‌های دیشموک در بارندگی اخیر /کهگیلویه و بویراحمدی‌ها منتظر هوای سرد و یخبندان شبانه باشند + آهنگ زیبا در جاده یاسوج - بابامیدان

۸
۱
بارش برف و باران در کهگیلویه و بویراحمد / گردنه بیژن مسدود شد / آقایان مسئول؛ جلوی فاجعه را در جاده پاتاوه - دهدشت بگیرید / دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به قضیه جاده پاتاوه - دهدشت ورود کنند / قطع راه ارتباطی روستا‌های دیشموک در بارندگی اخیر /کهگیلویه و بویراحمدی‌ها منتظر هوای سرد و یخبندان شبانه باشند + آهنگ زیبا در جاده یاسوج - بابامیدان
کبنا ؛بارش برف و باران از روز گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد شروع شد. ریزش سنگ و کوه در جاده پاتاوه - دهدشت و مسدود شدن برخی از راه‌های روستایی از پیامدهای این سامانه بارشی بود. در خصوص ناایمن بودن جاده پاتاوه - دهدشت که به‌تازگی توسط رئیس جمهور و با حضور مسوولان مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شده، بارها رسانه‌ها نوشته‌اند و مردم گفته‌اند. به نظر می‌رسد، سهل‌انگاری و ترک فعل در خصوص ایمن‌سازی جاده پاتاوه - دهدشت انجام گرفته است. دیوان محاسبات و سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند با ورود به این قضیه با ترک‌فعل و سهل‌انگاری احتمالی مدیران مربوطه برخورد لازم را داشته باشند.
   

سرهنگ حسن دانایار، رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد، در این رابطه  گفت: بارش متناوب باران و برف از روز گذشته تاکنون موجب لغزندگی مسیر‌های ارتباطی، محدودیت دید و کاهش سرعت خودرو‌ها در جاده‌های برون شهری این استان شده است که می‌طلبد رانندگان با احتیاط بیشتری از جاده‌ها گذر کنند.
دانایار اظهار کرد: هم‌اکنون تردد در جاده‌های استان روان است، اما به دلیل لغزندگی سطح جاده‌ها، رانندگان باید احتیاط لازم را داشته باشند و با سرعت مطمئن حرکت کند. رانندگان در جاده‌های لغزنده فاصله طولی را رعایت کرده و از سبقت غیرمجاز خودداری کنند.
سرهنگ دانایار ابراز کرد: همراه داشتن زنجیر چرخ، البسه گرم، بازدید فنی خودرو در روز‌های بارندگی و ضروری است و رانندگان باید خودرو‌های خود را به زنجیر چرخ و دیگر وسایل و تجهیزات ایمنی و زمستانی مجهز کنند.
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه جاده‌های استان از جمله اقلید به یاسوج، شیراز به یاسوج، اصفهان به پاتاوه، دهدشت به یاسوج و بابامیدان به علت بارش باران لغزنده است.
وی عنوان کرد: گردنه بیژن(محور سی سخت به پادنا) نیز به علت بارش برف مسدود شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در چندین نقطه از محور‌های اصلی استان شامل محور یاسوج به شیراز، یاسوج به بابامیدان و پاتاوه به دهدشت، در سطح جاده ریزش سنگ صورت گرفته است.
حمیدرضا پیمانجو افزود: عوامل راهداری اقدام به پاکسازی محور‌های اصلی نموده‌اند البته در محور‌های یاسوج به اقلید، یاسوج به سپیدار و یاسوج به مارگون ف بارش برف گزارش شده است.
وی تأکید کرد: در محور یاسوج به بابامیدان حدفاصل گردنه و تونل گلزردی تا سرگچینه و همچنین یاسوج به سپیدار سادات حدفاصل منطقه دلی بجک و محور یاسوج اصفهان حدفاصل روستای تلگاه تا تنگ سریز مه غلیظ وجود دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تمامی محور‌های روستایی استان باز و تردد در جریان است.
پیمانجو از مردم خواست در خصوص اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانه گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس بگیرند.
رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: منطقه سرآسیاب یوسفی از توابع شهرستان بهمئی با ۱۰۸ میلیمتر شاهد بیشترین بارندگی سامانه اخیر تا ساعت ۶.۳۰ دقیقه بامداد امروز بوده است.
ولی بهره‌مند افزود: این سامانه در ممبی ۱۰۶، جاورده ۸۵، موشمی زیلایی ۷۳، قلعه رئیسی ۶۵، لنده ۶۴. ۹، دیشموک ۶۴، لیکک ۵۵ و قلعه دختر ۴۴میلیمتر باران داشته است.
خدمت ماموران پلیس برای نجات رانندگان گرفتار در برف

وی بیان کرد: همچنین میزان بارندگی سامانه ذکر شده تا بامداد امروز آبدهگاه ۳۸، گنجگون ۳۵، دهدشت ۳۳. ۴، سرآسیاب یوسفی ۳۳، چرام ۳۲، ستنگان ۳۱ تنگ سرخ ۳۲ و دیل ۲۶ میلیمتر گزارش شده است.
رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین میزان بارندگی این سامانه در مارگون ۲۳، کالوس ۲۲. ۵، وزک ۲۱، باشت ۲۰، دوگنبدان ۱۹، امامزاده جعفر ۱۸، یاسوج ۱۸، سی سخت ۱۷.۲، ماهور باشت ۱۷سرابننیز، گنجه‌ای ۱۶. ۵، بوستان ۱۶تنگ رواق ۱۵، سینه نمک ۱۵ و کریک ۱۱ میلیمتر ثبت شده است.
وی تأکید کرد: این سامانه تا بعد از ظهر امروز در استان فعال و در ساعت‌های پایانی امروز از کهگیلویه و بویراحمد خارج می‌شود.
رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میانگین بارندگی‌های امسال استان تا پیش از این بارندگی ماه ۸۳ میلیمتر بوده که ۵۶ میلیمتر کمتر از مدت مشابه پارسال بوده است.
بهره‌مند افزود: ۸۰ روز نخست سال آبی پارسال ۱۴۰ میلیمتر باران در کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده بود.
رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: میزان بارش بلند مدت سالانه در‌ایستگاه یاسوج ۷۹۶، سی سخت ۶۹۶.۷، دوگنبدان ۴۳۷.۴، دهدشت ۵۰۳، لیکک ۴۰۶.۷، مارگون ۶۲۶ و منطقه امامزاده جعفر ۴۴۱ میلیمتر است.
وی خاطرنشان کرد: میانگین بلند مدت سالیانه بارش باران در استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۸۰ میلیمتر است.
ریزش شدید سنگ در جاده پاتاوه به دهدشت
فرماندار بویراحمد گفت: ریزش سنگ و کوه در برخی محور‌های ارتباطی از جمله جاده ملی پاتاوه به دهدشت و منطقه زیزی و روستا‌های پیرامونی که در پی بارش‌های شبانه روز گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد.
شهرام مهدوی مطلق اظهار کرد: با این حال تردد در مسیر پاتاوه به دهدشت در حال انجام است اما به طور مرتب در منطقه عزیزی ریزش سنگ گزارش داده می‌شود.
وی افزود: راهداران در حال پاکسازی محور هستند و از رانندگان می‌خواهیم از سفر‌های غیرضرور اجتناب کنند در غیر این صورت وسایل ایمنی به همراه داشته باشند.
فرماندار بویراحمد تصریح کرد: در محور یاسوج به شیراز نیز ریزش سنگ گزارش شده اما این محور مسدود نشده و تردد در جریان است.
مهدوی مطلق عنوان کرد: شاهد ریزش برف در گردنه‌های این شهرستان شامل سپیدار، گل زردی، مله شوره، کاکان و بخشی از منطقه سرچنار هستیم و اکثر جاده‌های استان لغزنده است.
وی ادامه داد: تاکنون خسارت خاصی در اثر این سامانه بارشی گزارش نشده است.
خدمت ماموران پلیس برای نجات رانندگان گرفتار در برف

جلوی فاجعه را بگیرید
جاده کوهستانی پاتاوه- دهدشت پس از ۲۷ سال، تیرماه سال جاری با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید این مسیر یکی از پرتردد‌ترین جاده‌های بین شهرستان کهگیلویه با یاسوج مرکز استان است اما بدلیل ایمن‌سازی نکردن استاندارد، با ریزش سنگ و کوه، امکان وقوع هر حادثه ناگواری در این جاده قابل پیش‌بینی است.
 احداث جاده ملی پاتاوه به دهدشت سال ۷۳ با سفر مقام معظم رهبری به استان مصوب شد. تکمیل این جاده جزء یکی از پروژه‌های اولویت دار دولت سیزدهم قرار گرفت. این جاده ملی بخش مهمی از کریدور شمال – جنوب کشور است که به کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور کمک شایانی می‌کند. بهره‌مندی ساکنان بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب از جمله مزیت‌های این جاده ملی بشمار می‌رود.
اگرچه دسترسی برخی از شهرستان‌های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد به مرکز استان از سه مسیر میسر است اما محور ارتباطی کوهستانی پرتردد پاتاوه- دهدشت را اغلب ساکنان کهگیلویه بزرگ، بدلیل خاطره‌های گذشته از آن و حتی نزدیکی آن تا مرکز استان، این مسیر را برای تردد با مرکز کشور و حتی یاسوج انتخاب می‌کنند.
این مسیر کوهستانی که در هرکدام از فصل‌های آفتابی و زمستانی منظره‌های زیبا و چشم نوازی برای رهگذران دارد اما با بارش باران و حتی برف بدلیل ایمن‌سازی نشدن برخی از نقاط آن در زمان بارش‌ها، امکان ریزش سنگ و حتی رانش کوه در آن قابل پیش‌بینی است.
اگرچه دو هفته پیش شاهد بارش کمی در استان بودیم ولی از غروب چهارشنبه(دیروز) که بارش برف و باران شدیدی در استان آغاز شد در برخی از نقاط محور ارتباطی پاتاوه- دهدشت ریزش شدید سنگ رخ داد که در صورت تدبیر نکردن اتفافات ناخوشایندی برای رهگذران وجود دارد.
استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مناطق کوهستانی کشور در دامنه زاگرس، هر ساله از نزولات آسمانی (برف و باران) بهره‌مند می‌شود که ۵۷ رودخانه با طول یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر، پنج هزار چشمه دارد که حدود ۱۰ درصد از روان آب‌های کشور را به خود اختصاص می‌دهد.
ایرنا در ادامه این گزارش نوشت: چرا برخی از نقاط حادثه خیز و حتی جا‌هایی که امکان ریزش سنگ وجود دارد ایمن‌سازی نمی‌شود اما جا‌هایی که ضرورت ندارد حفاظت‌های با هزینه‌های هنگفتی احداث شده است.
برخی از نقاط محور پاتاوه-دهدشت که امکان ریزش سنگ و رانش زمین وجود دارد و ضرورت ایمن‌سازی آن برای همه رهگذارن روشن است شامل: حد فاصل روستای "گِردِوَ تا قبل اول دمچنار(۲ تا تونل وجود دارد که هم امکان رانش و ریزش سنگ در کنار آن‌ها وجود دارد)، حد فاصل "زنگوا تا قبل از "آب چنداران" که چند تونل وجود دارد و امکان ریزش سنگ و کوه وجود دارد که امروز در همین نطقه ریزش اتفاق افتاد، همینطور حد فاصل پل قله دختر تا روستای "دشت قاضی" که امکان رانش است، این‌ها نقاطی هستند که دانستن آن برای هر بیننده‌ای بدیهی است ریزش و رانش در این نقطه‌ها رخ می‌دهد.

اما در چرا برخی از نقاط این محور ارتباطی همانند؛ حد فاصل رودخانه "شور" یا "زیرنا" تا "سردره" همجوار گلزار شهدای "زمان" سازه‌ای نانجا با هزینه هنگفتی احداث شده یا حد فاصل روستای "پس دِز" تا قبل از روستای "دشت قاضی" و حد فاصل کوه "پات" تا قبل از روستای "چغل" حفاظ‌های سازه‌ای با هزینه‌های هنگفتی احداث گردیده آیا احداث این حفاظ‌ها اولویت داشت یا نقاط برشمرده "زیزی" که سال گذشته ریزش داشت و امسال هم با اولین بارندگی اتفاق افتاد و در آینده بیشتر خواهد بود.
مدیر حوزه شرکت ساخت راه‌ها، راهداری، راه و شهرسازی و حتی بحران و پدافند غیرعامل استان باید پیگیر ایمن‌سازی جاده پاتاوه- دهدشت باشند. براستی چرا مدیران یادشده امنیت مردم برای آن‌ها مهم نیست چرا نهاد‌های ناظر ورود نمی‌کنند؟ حتماً باید اتفاقات ناگواری پیش بیاید که مسوولان از خواب غفلت بیدار شوند؟ ما باور داریم اگر تدبیری برای ایمنی‌سازی این مسیر نشود شاهد اتفافات ناگواری خواهیم بود که مدیران نامبرده باید پاسخگو و مسوول باشند.
امیدواریم شیرینی بهره‌مندی از جاده پاتاوه- دهدشت، با تدابیر ویژه متولیان مبنی بر ایمن‌سازی فوری این محور ارتباطی پایدار بماند و از هرگونه خطرات جبران ناپذیری پیش‌گیری شود.
کهگیلویه و بویراحمدی‌ها منتظر هوای سرد و یخبندان شبانه باشند
رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاهش پنج تا هفت درجه‌ای حداقل دمای هوا در مناطق مختلف استان از بامداد فردا بیست و چهارم آذر ماه پیش‌بینی شده است.
ولی بهره‌مند افزود: حداقل دمای هوای بامداد امروز در یاسوج چهار، سی سخت ۲.۴، مارگون صفر، دوگنبدان ۱۰.۲، دهدشت ۸.۴، امامزاده جعفر ۱۰.۸، لنده ۸.۴ و لیکک ۱۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.
وی تأکید کرد: حداقل دمای هوای بامداد فردا در یاسوج ۳درجه زیر صفر، سی سخت چهار درجه زیر صفر، مارگون پنج درجه زیر صفر، دوگنبدان سه، دهدشت ۱، امامزاده جعفر چهار، لنده چهار و لیکک ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.
رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیشینه دمای شهر‌های یاسوج، سی سخت و مارگون که شبانه روز گذشته به ترتیب ۱۳، ۱۲، ۱۲.۴ درجه سانتیگراد بود به ۶ و ۵ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.
بهره‌مند تأکید کرد: حداکثر دمای هوای شهر‌های گرمسیری استان که شبانه روز گذشته در دوگنبدان ۱۸، دهدشت ۱۷. ۸، لنده ۱۵. ۴و لیکک ۱۶. ۳ گزارش شده در شبانه روز آینده ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.
وی عنوان کرد: هوای استان در شبانه روز آینده ابری همراه با بارش باران و برف، گاهی وزش تندباد و از بعد از ظهر همراه با کاهش ابر و پدیده پیش‌بینی شده است.
قطع راه ارتباطی روستا‌های دیشموک در بارندگی اخیر/درخواست بخشدار دیشموک از مسئولان
بخشدار دیشموک گفت: راه ارتباطی ۱۹ روستای دیشموک در کهگیلویه و بویراحمد با مرکز این بخش به دلیل بارندگی و وقوع سیل قطع شده است.
علیرضا نوروزی افزود: مسیر ارتباطی ۱۶ روستا در مناطق سردسیری دیشموک به دلیل بارش شدید برف و سه روستا به دلیل سیلابی شدن و تخریب، مسدود شده است.
بخشدار دیشموک با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی به روستا‌ها به دلیل کمبود امکانات و سیلابی شدن مسیر‌ها به سختی انجام می‌شود ادامه داد: برای خدمات‌رسانی بهتر استقرار یک دستگاه گریدر و لودر در این بخش در فصل زمستان ضروری است.
از دیروز ظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به حوزه جغرافیایی کهگیلویه وبویراحمد، بارش‌های خوبی در مناطق مختلف گرمسیری و سردسیری استان انجام شده است.
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از ثبت ۲٠.۶ میلیمتر باران در یاسوج خبر داد.
ولی بهره‌مند افزود: بارندگی‌های اخیر استان کهگیلویه و بویر احمد تا ساعت ۹ و ۳٠ دقیقه پنج شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ در لنده ۷۳. ۶ میلیمتر بارش را نشان می‌دهد.
وی ابراز داشت: تا صبح امروز در لیکک ۵۵، دهدشت ۳۸.۱، مارگون ۲۳ و یاسوج ۲۰.۶ باران بارید.
بهره‌مند گفت: دوگنبدان ۱۹.۵، امامزاده جعفر ۱۸.۷ و سی سخت ۱۶.۷ بارش را تجربه کرد.
همچنین شهر‌های یاسوج و سی سخت اولین بارش برف پاییزی خود را تجربه کردند.
رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: منطقه سرآسیاب یوسفی از توابع شهرستان بهمئی با ۱۰۸ میلیمتر شاهد بیشترین بارندگی سامانه اخیر تا ساعت ۶.۳۰ دقیقه بامداد امروز بوده است.
ولی بهره‌مند افزود: این سامانه در ممبی ۱۰۶، جاورده ۸۵، موشمی زیلایی ۷۳، قلعه رئیسی ۶۵، لنده ۶۴.۹، دیشموک ۶۴، لیکک ۵۵ و قلعه دختر ۴۴میلیمتر باران داشته است.

وی بیان کرد: همچنین میزان بارندگی سامانه ذکر شده تا بامداد امروز آبدهگاه ۳۸، گنجگون ۳۵، دهدشت ۳۳.۴، سرآسیاب یوسفی ۳۳، چرام ۳۲، ستنگان ۳۱ تنگ سرخ ۳۲ و دیل ۲۶ میلیمتر گزارش شده است.
رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین میزان بارندگی این سامانه در مارگون ۲۳، کالوس ۲۲. ۵، وزک ۲۱، باشت ۲۰، دوگنبدان ۱۹، امامزاده جعفر ۱۸، یاسوج ۱۸، سی سخت ۱۷.۲، ماهور باشت ۱۷سرابننیز، گنجه‌ای ۱۶.۵، بوستان ۱۶تنگ رواق ۱۵، سینه نمک ۱۵ و کریک ۱۱ میلیمتر ثبت شده است.
وی تأکید کرد: این سامانه تا بعد از ظهر امروز در استان فعال و در ساعت‌های پایانی امروز از کهگیلویه و بویراحمد خارج می‌شود.
رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میانگین بارندگی‌های امسال استان تا پیش از این بارندگی ماه ۸۳ میلیمتر بوده که ۵۶ میلیمتر کمتر از مدت مشابه پارسال بوده است.
بهره‌مند افزود: ۸۰ روز نخست سال آبی پارسال ۱۴۰ میلیمتر باران در کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده بود.
رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: میزان بارش بلند مدت سالانه در‌ایستگاه یاسوج ۷۹۶، سی سخت ۶۹۶.۷، دوگنبدان ۴۳۷.۴، دهدشت ۵۰۳، لیکک ۴۰۶.۷، مارگون ۶۲۶ و منطقه امامزاده جعفر ۴۴۱ میلیمتر است.
وی خاطرنشان کرد: میانگین بلند مدت سالیانه بارش باران در استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۸۰ میلیمتر است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد. این استان با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد. کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار و ۱۳۹ کیلومتر جاده اصلی، فرعی و چهارخطه دارد که از این میزان پنج هزار و ۴۲۰کیلومتر آن فرعی و روستایی است. استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی ۷۲۶هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است. کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۱۶ کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اون موقع که مدیرکل راهداری گفت جاده ناقصه ولی استاندار بخاطر خوش‌آمد نمایندگان بهش توپید که نه جاده هیچ مشکلی نداره.اونموقع باید فکر اینجاشو میکردن.
Iran, Islamic Republic of
جاده پاتاوه دهدشت از بیشتر جاده های کشور امن تر و بهتره...
الکی سیاه نمایی نکنید
یک آدم کلو نشسته روی دیوار بلند
Iran, Islamic Republic of
بسیار زیبا بود فیلم خاطرات زنده شد
Iran, Islamic Republic of
باید متولی اصلی و پیمانکارانی که در مساله زیر ساخت و ایمنی جاده سهل انگاری نموده اند مورد بازخواست و پاسخگو باشند
لوداب
Iran, Islamic Republic of
جای بسی تأسف است که نمایندگان استان با استاندار برای خوش خدمتی به رئیس جمهور اجازه افتتاح این جاده را دادند.
نماینده بویراحمد کی و کجا داد زد سر مسؤلین که این جاده و محور پاتاوه به دهدشت کامل نیست.
مگر خودش هر هفته جهت شرکت در مراسمات فاتحه خوانی البته نه به جهت رسیدگی به مشکلات حوزه انتخابیه از این جاده نمی گذرد.
از نماینده بپرسید ، آیا تونل ها روشنایی دارند؟
آیا بعد از اتمام دوره نمایندگی ات توانستی برای تقاطع گندی خوری که حادثه خیز ترین قسمت این جاده است کاری کنی، یا فقط بلدی آمار و ارقام سر هم کنی و کارهای دولت را به حساب خودت بیاری؟
آیا توانستی بعد از گذشت چهار سال برای منطقه لوداب یه طرح عام المنفعه ای چون کارخانه، سد و... ایجاد کنی یا فقط سوره فاتحه را خوب حفظی؟!!
آیا توانستی جواب اعتماد مردم را به درستی ادا کنی؟
البته که سؤالات بسیاری از جناب روشنفکر هست که بی پاسخ ماندند.
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
بارها رسانه ها اعلام خطر اینده کرده بودند :::: اما کو گوش شنوا؟؟؟؟ کار پیمان کاری همینه ((((بد تر از ان وقتی که ناظران ومسعولان تشکر قبلی داشته باشند::::: وکار ضعیف وناقص را تمام شده بدانند))) نان حلال خوردن سخته
Iran, Islamic Republic of
مسئولین عزیز، لطفا فکری به حال گردنه مله شوره در محور یاسوج-شیراز کنید. این چندمین باری است که خبر ریزش کوه را در این منطقه می‌شنویم. به عنوان یک مهندس راه می‌گویم: تنها راهی که معضل این گردنه و سایر مناطق با احتمال ریزش کوه در این محور را برای همیشه حل می‌کند، احداث تونل است. این دندان لق را بکَنید. چند حادثه دیگر باید رخ دهد تا کاری انجام دهید؟
ب
Iran, Islamic Republic of
اولاه مسیر انتخابی در کوهها انتخاب شدکه کاملا غلط هست
ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، گفت: ادغام رشته‌های شاخه نظری در حال بررسی کارشناسی ...
زخم کهنه تورم

زخم کهنه تورم

تورم دو‌رقمی سال‌های زیادی از نیم‌قرن گذشته گریبان اقتصاد کشور را گرفته و گاه ایران را ...
متهمان چای «دبش» کجایند؟

متهمان چای «دبش» کجایند؟

در جدول پیوست مشخص است که میزان ارز اختصاص یافته به گروه صنعتی دبش طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ...
فایل های مرتبط
1