کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشریح کرد؛

اختتامیه سی وسومین جشنواره تئاتر کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد

27 آبان 1402 ساعت 22:54

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد از راهیابی پنج اثر به جشنواره منطقه ای تئاتر فجر خبر داد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد از راهیابی پنج اثر به جشنواره منطقه ای تئاتر فجر خبر داد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000469/n00469440-b.jpg
به گزارش کبنا، امین درخشان روز شنبه در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانهای کشور در یاسوج اظهار داشت: در جشنواره تئاتر امسال اثرهای خوب و تاثیرگذاری از شرکت کنندگان در ۲ بخش صحنه ای و خیابانی به دبیرخانه ارسال شد.
وی بیان کرد: هیات داوران ۲ اثر در بخش صحنه ای و 3 اثر در بخش خیابانی را برای حضور در جشنواره فجر انتخاب کردند.
درخشان تصریح کرد: اثر های برگزیده در سی و پنجمین جشنواره تئاتر با مردمی سازی سرشار از شور و نشاط اجتماعی بوده است.
وی اضافه کرد: ارشاد با حمایت ویژه از هنرمندان هیچ محدودیتی برای حضور هنرمندان در بخش های مختلف ایجاد نکرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهکیلویه و بویراحمد در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان، زبان هنر را رساترین و بهترین زبان انتقال پیام در جامعه خواند.
سید جواد هاشمی مهر از تئاتر به عنوان هنر تاثیر گذار و  زنده یاد کرد و گفت: تئاتر به واسطه نوع نقش آفرینی که دارد یک هنر زنده است و از طراوت و اثرگذاری بالایی برخوردار است.
وی اظهار داشت: می‌طلبد که ما نیز از این هنر ارزشمند برای انتقال فرهنگ و ارزش‌های ایرانی اسلامی بهره بگیریم.
معاون سیاسی امنیتی و فرهنگی استانداری به اهمیت و نقش هنر در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: باید هنری از خود به جا بگذاریم که اخلاق و انسانیت را در دل خود داشته و به جامعه منتقل نماید.
هاشمی مهر با اشاره به ظرفیت‌های بسیار استان در حوزه تئاتر گفت: انتظار این است که با خلق آثار درخشان شاهد حضور هنرمندان استان در عرصه‌های ملی و حتی بین المللی تئاتر باشیم.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری از هنرمندان خواست بیش از پیش به هنرهای ارزشی به ویژه حماسه سازی‌ها و دلاوری‌های دفاع مقدس بپردازند.
هاشمی مهر خاطرنشان کرد: درست است که کارهای فاخر و خوبی در استان در مورد دفاع مقدس انجام گرفت اما هنوز جای کار زیاد در این خصوص وجود دارد.
وی افزود: هنر نمایش می‌تواند منشا تحولات فرهنگی اجتماعی در کشور باشد و امیدواریم هنرمندان به این رسالت تاثیرگذار و مهم توجه بیش از پیش داشته باشند.
 

اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی با دبیری امین درخشان در یاسوج برگزار شد.
در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی ۱۵ گروه نمایشی صحنه‌ای و ۲۳ گروه نمایشی خیابانی متقاضی حضور رقابت کردند.
یک گروه صحنه‌ای و هفت گروه خیابانی از شهرستان کهگیلویه، ۲ گروه صحنه ای و پنج گروه خیابانی از شهرستان گچساران، یک گروه صحنه ای و سه گروه خیابانی از شهرستان بهمئی ، سه گروه نمایش خیابانی از شهرستان لنده، یک گروه نمایش خیابانی از شهرستان چرام و ۱۰گروه صحنه ای و ۴ گروه خیابانی از شهرستان بویراحمد متقاضی حضور در جشنواره تئاتر استان یودند.

 


کد مطلب: 469440

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/469440/اختتامیه-سی-وسومین-جشنواره-تئاتر-کهگیلویه-وبویراحمد-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1