کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

خیزش جوانان کهگیلویه کلید عبور از تکرار بی‌حاصل

26 آبان 1402 ساعت 15:50

حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده را می‌توان از جهت تکرار و حضور چهره‌های تکراری یک حوزه انتخابیه استثنا حتی در کل کشور دانست و جالب‌تر آن که سهم مردم و حوزه انتخابیه از این تکرار مکررات ادامه و تشدید فقر و محرومیت و عدم توسعه یافتگی بوده است.


حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده را می‌توان از جهت تکرار و حضور چهره‌های تکراری یک حوزه انتخابیه استثنا حتی در کل کشور دانست و جالب‌تر آن که سهم مردم و حوزه انتخابیه از این تکرار مکررات ادامه و تشدید فقر و محرومیت و عدم توسعه یافتگی بوده است.
متأسفانه انحصار قدرت توسط صاحبان قدرت که به مدد رای مردم به جایگاه نمایندگی می‌رسیدند مانع از ظهور و رشد نخبگان و جوانان در این دیار شد و هرگز مجالی برای عرض اندام و ارائه چهره‌های جدید و جوان به این دیار داده نشد.
دور باطل و خسته‌ای‌کننده‌ای که کماکان ادامه دارد و در این دوره نیز نه تنها خبری از بداعت و یا اتفاق جدید در این حوزه انتخابیه نیست که شاهد حضور نمایندگان ادوار در فضای رقابت انتخابات هستیم. شاید بخشی از این تکرار و حضور چهره‌های تکراری در صحنه متوجه مردمی باشند که البته بنا به دلایل مختلف از این افراد حمایت و با آنان همراهی داشته و دارند که لازم است با جهاد آگاهی بخشی و ایجاد فضای نقد سالم و به چالش کشیدن وضعیت چهار دهه گذشته کهگیلویه بستری برای عبور، تغییر و تحول در این حوزه انتخابیه بوجود آورد.
یکی از نیاز‌های اصلی برای هر گونه تغییر و تحول حضور نیرو‌های جوان و نخبه در صحنه است که با برنامه و استراتژی مشخص ضمن به چالش کشیدن عملکرد نمایندگان ادوار و بررسی وضعیت موجود در کهگیلویه به ارائه طرح و دیدگاه‌های بدیع و مبتکرانه همت بگمارد.
مجتبی اندرزیان یکی از جوانان خوش پیشینه و با آتیه شهرستان کهگیلویه است که در وهله اول جسارت و شهامت حضور در صحنه انتخابات از سوی این جوان را باید ارج نهاد و از آن استقبال کرد. البته استقبال نه به معنی پذیرش بی‌چون و چرای وی بلکه در گام دوم با تعمق و تامل به طرح‌ها و برنامه‌های انتخاباتی وی پرداخته شود.
یقیناً جوانانی از جنس اندرزیان که سابقه کارآفرینی و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی را در کارنامه خود نیز دارند با درک و فهم درستی از مشکلات و نیاز‌های نسل جدید پا به عرصه انتخابات گذاشته است و نسبت به تحولات و واقعیات روز ایران و جهان آگاهی و شناخت دارد.
اینکه یک جوان در صحنه انتخابات حاضر شده است اتفاق میمون و نیکی است که باید از سوی جامعه و بویژه با خیزش همه جوانان حوزه انتخابیه حمایت و تقویت شود. هر اتفاقی برای امثال اندرزیان حاوی پیام‌ها و نکات پر معنایی خواهد بود که با بررسی آن می‌توان به آینده‌امیدوار شد.
کهگیلویه از تکرار و بی‌برنامگی خسته و کسل شده است و بیکاری و مهاجرت در شهر‌ها و مناطق مختلف بیداد می‌کند. اگر قرار باشد در این حوزه انتخابیه کماکان «در» بر همان پاشنه بچرخد باید قید بسیاری از رویا‌ها و‌ امید‌های مردم و جوانان این دیار را بعد از این زد.


کد مطلب: 469378

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/469378/خیزش-جوانان-کهگیلویه-کلید-عبور-تکرار-بی-حاصل

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1