کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به بهانه گزارش عملکرد مهدی روشنفکر در شبکه‌دنا؛

گزارش عملکرد یا تبلیغات انتخاباتی در شبکه دنا

17 آبان 1402 ساعت 18:44

شبکه دنا، شبکه مردم است و یک شبکه مجازی نیست که راحت به محلی برای نمایش کلیپ و فیلم سفارشی این و آن تبدیل شود و‌امید می‌رود آقای رئوف و سایر تصمیم گیرندگان انتخابات در استان نسبت به این رفتار تبعیض‌آمیز ورود و جلوی آن را بگیرند.


تیزر پخش گزارش عملکرد مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در شبکه استانی دنا آن هم در آستانه انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی را باید یک بدعت اشتباه در مسیر عدالت انتخاباتی دانست. مشخص نیست پشت این برنامه چه اهداف و مقاصدی پنهان است که در سال انتخابات برنامه‌ای تعریف می‌شود که قبل از این سابقه نداشته است و در حالی که قرار بوده است صداوسیما یک امکان برابر برای همه نامزد‌ها فراهم نماید به یکباره تصمیم به تعریف یک تریبون یک طرفه و تک صدا برای نماینده گرفته شده است. البته حتی قبل از اینکه بخواهیم به چنین برنامه و زمان آن انتقاد وارد کنیم این سؤال وجود دارد که بر فرض ضرورت گزارش عملکرد و بر فرض حتی در یک زمان مناسب، براستی صحبت از کدام کار و عملکرد است که ضرورتی به گزارش و ارائه آن وجود داشته باشد. گزارش عملکرد یک نماینده جز سند زدن همه خدمات دولت‌ها به اسم نماینده چیزی دیگری در بر نخواهد داشت و جالب آن است که نمایندگان که در صاحب شدن موفقیت‌ها، دستاورد‌ها و اقدامات پیش قدم هستند مسئولیت هیچ ضعف و شکستی را بر عهده نمی‌گیرند و جالب‌تر آن که در بیشتر مواقع در نقش منتقد و حتی اپوزیسیون دولت‌ها و استانداران ظاهر می‌شوند.
       
پیش از این یکی از نامزد‌های انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون طی نامه‌ای به‌امیر رئوف رئیس سازمان صدا و سیما استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار اجرای یک عدالت انتخاباتی در برنامه‌های صداوسیما شده بود و انتظار می‌رفت شاهد یک نوآوری و ابتکار در برنامه‌های صداوسیما باشیم ولی حالا برعکس این حرکت و برنامه اعلامی شبکه دنا یا فرصت برای ارائه گزارش عملکرد نمایندگان در نزدیک‌ترین زمان به موعد انتخابات نه تنها در مسیر عدالت نیست که دقیقاً مصداق عینی «بی‌عدالتی در فرصت‌ها» برای نامزد‌های انتخابات خواهد بود. بی‌عدالتی و تبعیضی که ممکن است در انتخاب مردم تأثیرگذار باشد و سبب غلبه نمایش و شعار رسانه‌ای آن هم با سلب این فرصت از دیگران به سود یک فرد و نامزد شود.
پیش از این و در دوره‌های قبل شاهد این شکل از برنامه‌های تلویزیونی برای نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس نبودیم و اینک و در حالی که انتقادات از نمایندگان استان در اوج قرار دارد چنین برنامه‌ای یعنی اجحاف در حق منتقدین و سایر نامزد‌ها.
اینکه یک نماینده با توسل به توانمندی برخی کارگردانان اقدام به تهیه یک برنامه ضبط و ویرایش شده نماید و به صورت یک طرفه خود را ناجی جلوه دهد دقیقاً ضد تبلیغاتی است که به اعتماد عمومی آسیب اساسی وارد خواهد کرد و بر اعتبار و جایگاه شبکه دنا در نزد افکار عمومی ضربه می‌زند.
حتی بر فرض حضور نمایندگان به عنوان مسئول در مقابل مردم باید این حضور یک طرفه نباشد و بلکه امکان پرسش‌گری برای مردم و کارشناسان نیز وجود داشته باشد. شبکه دنا ظرفیتی است متعلق به همه مردم و منحصر کردن آن به یک گروه و طیف نوعی تبعیض در حق همه مردم است.
شبکه دنا، شبکه مردم است و یک شبکه مجازی نیست که راحت به محلی برای نمایش کلیپ و فیلم سفارشی این و آن تبدیل شود و‌امید می‌رود آقای رئوف و سایر تصمیم گیرندگان انتخابات در استان نسبت به این رفتار تبعیض‌آمیز ورود و جلوی آن را بگیرند.


کد مطلب: 469036

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/469036/گزارش-عملکرد-یا-تبلیغات-انتخاباتی-شبکه-دنا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1