تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۴۶۹۰۲۲

(ویدئو) توضیح رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران درباره درگیری لفظی با دانشجویان

۰
(ویدئو) ماجرای درگیری لفظی با دانشجویان دانشگاه تهران
کبنا ؛رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گفت: من با دانشجوی پسر در دفتر مشغول صحبت بودم که ناگهان تعدادی از دانشجویان وارد اتاق شدند و یک سری مباحثی را مطرح کردند در این لحظه من جمله‌ای را از روی عصبانیت خطاب به آن‌ها بیان کردم. دانشجویان نیز اقدام به پخش این قسمت از سخنان من کردند که من منکر آن نیستم.
        

در پی انتشار فیلم درگیری لفظی بین رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و تعدادی از دانشجویان در فضای مجازی، رئیس این دانشکده با تاکید بر اینکه آنچه که از حواشی روز گذشته منتشر شد تمام ماجرا نیست و روایت تقطیع شده است، گفت: برخی دانشجویان حتی حاضر به رعایت شئونات انسانی هم نیستند.
به گزارش ایسنا، غلامرضا جمشیدی‌ها در خصوص جزئیات حواشی اتفاق اخیر دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران تاکید کرد: فیلمی که اخیرا از ماجرای دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران منتشر شد تمام ماجرا نیست و فقط بخشی از صحنه است متاسفانه برخی دانشجویان که مدعی آگاهی مسائل دانشگاه هستند همه اتفاق را روایت نکردند و صرفا بخش کوتاهی از ماجرا را منعکس کردند.
رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با بیان اینکه برخی از دانشجویان در دانشکده ما اخلاق فردی را رعایت نمی‌کنند، تصریح کرد: این دانشجویان گاهی اوقات اعمالی را انجام می‌دهند که در شأن دانشجو نیست. در حالی که دانشگاه یک فضای اجتماعی است و مقررات و قوانین خودش را دارد، اما برخی از دانشجویان این قواعد را رعایت نمی‌کنند و رفتار‌هایی را انجام می‌دهند که به هیچ عنوان در شأن دانشجو و دانشگاه نیست.
جمشیدی‌ها تاکید کرد: متاسفانه برخی از دانشجویان جدا از اینکه در حد عرفی حجاب ندارند در فضای دانشگاه هم علنا روابط خارج از چارچوب دارند، اعمالی که شرعی، انسانی، اخلاقی و عرفی نیست.
وی تاکید کرد: موضوع درگیری ما با برخی دانشجویان دقیقا به دلیل این بود که بنده وقتی برای ادای فریضه نماز ظهر به محیط دانشکده رفتم رفتار نامناسبی از دو تن از دانشجویان دختر و پسر مشاهده کردم. با وجودی که دیدن این رفتار برای من بسیار سخت بود سعی کردم نادیده بگیرم، اما پس از اتمام نماز دیدم این رفتار همچنان در محوطه دانشکده ادامه دارد که به سمت دانشجو رفتم بدون توهین و تندی تا در این خصوص صحبت کنم که البته دانشجو نیز مقاومتی نکرد. صرفا کارت دانشجو را از دانشجوی پسر گرفتم و به آن‌ها گفتم دانشجوی دختر که صحنه را ترک کرده بود، باید خود را به دانشگاه معرفی کند.
رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: من با دانشجوی پسر در دفتر مشغول صحبت بودم که ناگهان تعدادی از دانشجویان وارد اتاق شدند و یک سری مباحثی را مطرح کردند در این لحظه من جمله‌ای را از روی عصبانیت خطاب به آن‌ها بیان کردم. دانشجویان نیز اقدام به پخش این قسمت از سخنان من کردند که من منکر آن نیستم. در واقع من کاری به دانشجویان نداشتم و تهدیدی هم نکردم، اما به عنوان رئیس دانشکده نمی‌توانم از صحنه نامشروعی که می‌بینم چشم پوشی کنم.
جمشیدی‌ها خاطرنشان کرد: دانشجویانی که تخلف کردند وارد دفتر بنده شدند بجای عذرخواهی، می‌گفتند من عذرخواهی کنم. این در حالی است که دانشجویانی که فیلم درگیری را منتشر کردند عنوان نمی‌کنند چه اصل مطلب چه بوده و چه اتفاقی افتاده است، آیا رفتارشان متناسب استاندارد‌های اخلاقی، دانشگاهی و کلا انسانی و شرعی است؟ یا خیر؟
وی یادآور شد: من هیچ توهینی حتی به دانشجوی متخلف نکردم صرفا توضیح دادم این رفتار مناسب و شایسته محیط دانشگاه نیست. ما سعی می‌کنیم احترام دانشجو را حفظ کنیم، اما برخی دانشجویان خودشان احترامشان را حفظ نمی‌کنند و قوانین را رعایت نمی‌کنند. دانشجویی که خودش قواعد را رعایت نمی‌کند از من انتظار دارد من پاینبد به قوانین آن‌ها باشم.
نام شما

آدرس ايميل شما

توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
دو محرک مهاجرت نخبگان

دو محرک مهاجرت نخبگان

مهاجرت نخبگان امروز یکی از مباحث مهمی است که مقابله با آن عزم جدی حاکمیت را می‌طلبد. ...
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
فایل های مرتبط
1