تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۳۶
کد مطلب : ۴۶۸۹۶۵
آخرین نتایج نظرسنجی ایالتی: چه کسی به کاخ سفید نزدیک‌تر است؟

بایدن از ترامپ عقب افتاد!

۱
۰
بایدن از ترامپ عقب افتاد!
کبنا ؛دلیلی وجود ندارد که فرض کنیم نتایج نهایی انتخابات نوامبر آینده با نتایج نظرسنجی اخیر مطابقت داشته باشد. با این وجود، اگر نتیجه نهایی انتخابات با این نظرسنجی انطباق داشته باشد نشان دهنده یک تغییر دوره در سیاست امریکاست که اثرات آن می‌تواند برای دهه‌ها طنین‌انداز شود زیرا رای دهندگان جوان و غیر سفید پوست سهم فزاینده‌ای از سبد رای را به خود اختصاص خواهند داد.
به گزارش کبنا، فرارو به نقل از نیویورک تایمز، نتایج نظرسنجی تازه در شش ایالت کلیدی عمدتا با رای دهندگان جوان غیر سفید پوست نشان می‌دهد که بایدن از ترامپ عقب افتاده است. چهار سال پیش «جو بایدن» نامزد انتخاب‌پذیری محسوب می‌شد یک دموکرات میانه رو و جذاب که وعده داد می‌تواند آرای رای دهندگان سفید پوست طبقه کارگر که پیش‌تر دونالد ترامپ را انتخاب کرده بودند به سوی خود جلب کند.
با این وجود، نتیجه نظرسنجی تازه «نیویورک تایمز» در سطح ایالتی در فاصله ۲۲ اکتبر تا ۳ نوامبر نشان می‌دهد که بایدن در وضعیت خوب پیشین قرار ندارد. نتایج نشان می‌دهند ترامپ در پنج ایالت از شش ایالتی که احتمالا برای تعیین نتیجه انتخابات ریاست جمهوری کلیدی هستند از بایدن پیشی گرفته زیرا نارضایتی گسترده از وضعیت کشور و شک و تردیدهای فزاینده در مورد توانایی‌های بایدن برای انجام امور وجود دارد. این وضعیت انتخاب مجدد او در انتخابات را در معرض تهدید قرار می‌دهد.
در مجموع، ترامپ در میان رای دهندگان ثبت نام شده در شش ایالت از جمله در پنسیلوانیا، میشیگان، جورجیا، آریزونا و نوادا با ۴۸ درصد نسبت به بایدن با ۴۴ درصد پیشتاز است. به احتمال زیاد این میزان برای کسب ۲۷۰ رای الکترال مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری برای ترامپ بیش از حد کافی هستند. بایدن صرفا در ششمین ایالت یعنی ویسکانسین جلوتر بوده است.
نتایج نظرسنجی های آمریکا
با گذشت یک سال تا انتخابات هنوز زمان زیادی برای تغییر وضعیت رقابت باقی مانده است. برخلاف چهار سال پیش نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که رای دهندگانی بی‌تفاوت وجود داشته‌اند امری که زمینه را برای یک کارزار انتخاباتی بالقوه بی‌ثبات فراهم می‌سازد. بسیاری از رای دهندگان گفته‌اند که به شدت از این دو نامزد نفرت دارند. برخی دیگر گفته‌اند که در انتخابات شرکت نخواهند کرد.
این نظرسنجی حاوی شواهد قابل توجهی است که نشان می‌دهد لزوما برای دموکرات‌ها نباید دلهره آور باشد. با این وجود، حتی اگر ترامپ به طور قابل توجهی شکست خورده باقی بماند این نظرسنجی همزمان نشان می‌دهد که نتایج برای بایدن کاملا چالش برانگیز است.
این نظرسنجی نشان می‌دهد که بایدن به‌عنوان یک نامزد بسیار ضعیف وارد کارزار انتخاباتی خود می‌شود نامزدی بدون نقاط قوت دوست داشتنی، خلق و خو و منش شخصی که برای پیروزی‌های محدود او در هر شش ایالت در سال ۲۰۲۰ میلادی ضروری بود. آسیب‌پذیری او به دلیل کهولت سن و نحوه مدیریت اقتصاد به قدری بوده که جذابیت‌اش را برای رای دهندگان جوان، سیاهپوست و لاتین تبار کاهش داده و شانس انتخاب مجددش را به خطر بیازندازد.
نتیجه نشان می‌دهد که نگرش عمومی در امریکا نسبت به بایدن در طول دوران ریاست جمهوری‌اش به شدت تضعیف شده است. وخامت وضعیت بایدن گسترده است و تقریبا همه گروه‌های جمعیتی را در بر می‌گیرد. در مقابل، ترامپ توانسته حمایتی از میان رای دهندگان جوان، لاتین تبار و سیاه پوست به سوی خود جلب کند. بایدن به طور خاص حمایت‌اش را در میان رای دهندگان جوان و غیر سفید پوست از دست داده است این در حالیست که آنان گفته‌اند در سال ۲۰۲۰ میلادی به او رای داده بودند.
ترامپ توانسته پیشتازی بایدن را در میان رای دهندگان غیر سفید پوست به میزان ۵۰ درصد کاهش دهد. به طور کلی ترامپ بیش از ۲۰ درصد آرای رای دهندگان سیاه پوست را با خود دارد آماری که از دوره سال‌های پس از تصویب قانون حقوق مدنی امریکا به این سو امری بی‌سابقه بوده است.
در مقابل، بایدن توانسته حمایت خود را در میان رای دهندگان مسن‌تر سفید پوست حفظ کند و این موضوع به او کمک می‌کند در ایالت‌های میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا که عمدتا سفیدپوست هستند رقابت نسبتا خوبی داشته باشد.
دلیلی وجود ندارد که فرض کنیم نتایج نهایی انتخابات نوامبر آینده با نتایج نظرسنجی اخیر مطابقت داشته باشد. با این وجود، اگر نتیجه نهایی انتخابات با این نظرسنجی انطباق داشته باشد نشان دهنده یک تغییر دوره‌ای در سیاست امریکاست که می‌تواند برای دهه‌های متمادی طنین‌انداز شود زیرا رای دهندگان جوان و غیرسفیدپوست سهم فزاینده‌ای از رای دهندگان را تشکیل می‌دهند. در آن صورت بسیاری از الگوهای شناخته شده در سیاست امریکا تضعیف خواهند شد.
در آن صورت قطب‌بندی نژادی و نسلی از بین خواهد رفت. این اوج یک دهه صف‌بندی مجدد رای دهندگان در امتداد خطوط پوپولیسم محافظه‌کارانه ترامپ خواهد بود و امید دموکرات‌ها برای جمع آوری رای اکثریت مترقی حول نسل جدیدی از رای دهندگان جوان و غیرسفیدپوست را از بین می‌برد.
نتایج نظرسنجی های آمریکا
در حالی که نتیجه نظرسنجی اخیر شبح فاجعه را بر سر دموکرات‌ها افزایشی می‌دهد هنوز زمان زیادی وجود دارد که ترجیحات رای دهندگان به تدریج با الگوهای جمعیتی آشنا در چند دهه اخیر هماهنگ شوند. نظرسنجی نشان می‌دهد که برای بایدن دست کم بر روی کاغذ کار بسیار دشواری نخواهد بود که بتواند ائتلاف پیروز را گردهم آورد. او برای برنده شدن فقط نیاز به تقویت رای دهندگان از حوزه‌های سنتی دموکرات دارد گروه‌هایی که نظرسنجی نشان می‌دهد در تقابل با ترامپ رویکرد بازی در قبال نامزدهای دموکرات‌ها دارند.
نتیجه نشان می‌دهد در یک رقابت فرضی بدون حضور بایدن یک نامزد دموکرات دیگر با هشت امتیاز یعنی ۴۸ به ۴۰ از ترامپ پیشی خواهد گرفت که یک برتری بیش از سه امتیازی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ میلادی خواهد بود. نتیجه نظرسنجی نشان می‌دهد وضعیت حتی برای کامالا هریس نیز قدری بهتر از بایدن است.
نتایج نشان می‌دهند ۱۱ درصد از حامیان احتمالی هریس از بایدن حمایت نمی‌کنند و دو سوم آنان یا غیرسفید پوست هستند یا کمتر از ۳۰ سال سن دارند. در نتیجه، بایدن برای پیشتازی باید بتواند نظر مساعد رای دهندگان غیرسفیدپوست و جوانی را که مایل به رای دادن به هریس معاون نه چندان محبوب‌اش هستند را دوباره جلب کند. در آن صورت او خواهد توانست به جایگاه پیشتاز در میان رای دهندگان سیاه پوست، لاتین تبار و جوان به سطوح مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی بازگردد.
نتیجه نظرسنجی نشان می‌دهد رای دهندگان به بایدن – هریس حمایت قاطعانه‌ای از ترامپ به عمل نمی‌آورند. تنها ۱۶ درصد از هواداران هریس گفتند که قطعا از ترامپ در مقابل بایدن حمایت خواهند کرد. اکثریت آنان حتی در اولین پرسش نیز از ترامپ حمایت نکردند. در مواجهه با اولین پرسش بیش از ۶۰ درصد آنان گفتند یا به فردی دیگری رای می‌دهند یا گفتند نمی‌دانند چه خواهند کرد و یا به سادگی گفتند که در انتخابات شرکت نمی‌کنند. آنان صرفا در پاسخ به پرسش دوم که اگر انتخابات امروز برگزار شود به چه فردی رای خواهند داد گفتند که از ترامپ حمایت کردند.
به طور کلی، ۴۹ درصد از رای دهندگان ثبت نام شده می‌گویند «واقعا هیچ شانسی» برای حمایت از بایدن وجود ندارد.حتی بین رای دهندگان به کامالا هریس نیز ابراز تردید عمیقی وجود دارد. در مجموع نتایج نشان می‌دهند بایدن مسیر بسیار چالش برانگیزی را پیش روی خود خواهد داشت.
مشکلات بایدن همان طور که رای دهندگان می‌بینند بیش‌تر در مورد نحوه مدیریت او در منصب ریاست جمهوری است از جمله در مورد اقتصاد و وضعیت کشور و شدیدا محتاط بودن بایدن در مورد توانایی‌اش برای انجام وظایف محول شده به رئیس جمهور. تشخیص این که کدام یک از این مشکلات بیش‌تر ضعف او را توضیح می‌دهند دشوار است.
بایدن در مسائلی چون سقط جنین و دموکراسی نسبت به ترامپ محبوبیت بیشتری دارد. با این وجود، نتایج نظرسنجی اخیر در ایالت‌ها نشان می‌دهد اکنون اقتصاد برای رای دهندگان در مقایسه با سایر موارد اولویت دارد. رای دهندگان کم‌تر ایدئولوژیک که گفته بودند به هریس و نه بایدن رای می‌دهند احتمالا خواهند گفت که اقتصاد برای‌شان اولویت بیش‌تری دارد.
این امکان وجود دارد که کارزاری به بایدن اجازه دهد تا ائتلاف پیروز خود را دوباره جمع کند اما این امکان نیز وجود دارد که نگرانی‌ها در مورد سن بایدن و وضعیت اقتصادی کشور بسیار زیاد بوده و به ضرر او تمام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
با این وضعی که گفتید که ترامپ برمی گرده
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
دو محرک مهاجرت نخبگان

دو محرک مهاجرت نخبگان

مهاجرت نخبگان امروز یکی از مباحث مهمی است که مقابله با آن عزم جدی حاکمیت را می‌طلبد. ...
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
1