کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

هاشمی پور در موقعیت دائمی « خدمت به مردم»

13 مهر 1402 ساعت 19:12

عدل هاشمی پور نام و چهره‌ای است که سالهاست در عرصه سازندگی و خدمت به مردم نه در کهگیلویه و یا کهگیلویه و بویراحمد که در کل کشور شناخته شده است. نگاهی به کارنامه و سوابق اجرایی و عمرانی این چهره مردمی خود به خوبی گواه همه چیز است.


عدل هاشمی پور نام و چهره‌ای است که سالهاست در عرصه سازندگی و خدمت به مردم نه در کهگیلویه و یا کهگیلویه و بویراحمد که در کل کشور شناخته شده است. نگاهی به کارنامه و سوابق اجرایی و عمرانی این چهره مردمی خود به خوبی گواه همه چیز است.
هاشمی‌پور نه در دوره‌ی چهار ساله نمایندگی مجلس که قبل از آن و بعد از آن در یک موقعیت کار و خدمت به مردم قرار داشته است. وی از گذشته‌های دور تاکنون محل مراجعه مردم برای رفع و رجوع مشکلاتشان بوده است.
شکی نیست که فرصت‌ها و مناصبی که تاکنون در اختیار هاشمی پور قرار گرفته است همه ناشی از توفیقاتی است که بواسطه جمهوری اسلامی ایران به عنوان‌امانت در اختیار هاشمی پور قرار گرفت. اما با در نظر گرفتن انصاف باید گفت که هاشمی پور این فرصت‌ها را به امکانی برای خدمت به مردم مورد استفاده قرار داد و ضمن سازندگی و آبادانی و خدمت سبب بستری برای اعتماد افزایی مردم به نظام شد.
در دوره‌ی مدیریت هاشمی پور در مجموعه بزرگ و عمرانی قرارگاه خاتم الانبیاء خدمات بسیاری نه تنها برای استان و شهرستان انجام شد که ما شاهد کار‌ها و پروژه‌های بزرگ تحت مدیریت هاشمی پور در سطح کشور بودیم. علاوه بر سازندگی و خدمات‌رسانی به مردم و بهبود شرایط کشور شاهد استفاده و اعتماد هاشمی پور به جوانان و نیرو‌های نخبه استان در حوزه اشتغال و استفاده از ظرفیت آن‌ها نیز بودیم. طیف وسیعی از جوانان و نیرو‌های شایسته استان در این پروژه‌ها به کار گرفته شدند و بسیاری از این جوانان شایسته و محق همچنان در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ عمرانی و زیرساختی در کشور حضور دارند و منشأ کار و اتفاقات بزرگ هستند.
با توجه به همان کارنامه موفق هاشمی پور در مجموعه قرارگاه خاتم الانبیاء بود که یک موج بزرگ عمومی دعوت از هاشمی پور برغم میل باطنی‌ایشان در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی شکل گرفت و در نهایت هاشمی پور در آن انتخابات نامزد شد و با اقتدار و اختلاف رای بالای نسبت به چهره قدیمی و انتخاباتی کهگیلویه در انتخابات به پیروزی رسید. انتخاباتی که اصلاح طلبان در آن نیز نامزد رسمی داشتند.
دوره نمایندگی هاشمی پور در مجلس شورای اسلامی یک دوره قابل دفاع و موفق بود وی در همان ابتدا به کمیسیون مهم انرژی رفت و در سال دوم به عنوان نائب رئیس این کمیسیون انتخاب شد. دوندگی و پیگیری معضلات و مشکلات شهرستان به همراه تعریف پروژه‌های مهم زیرساختی از جمله دستاورد‌های دوره نمایندگی هاشمی پور در مجلس دهم شورای اسلامی بود.
مردم هرگز نطق تاریخی هاشمی پور در جلسه استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به واسطه سقوط هواپیمای پرواز تهران به یاسوج را از یاد نخواهند برد.
اگر چه در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی شاهد یک رای قابل قبول از طرف مردم به هاشمی پور بودیم اما وی در دوره‌ی یازدهم به مجلس راه پیدا نکرد ولی این عدم راهیابی به مجلس نه تنها به معنای پایان ارتباط هاشمی پور و مردم نبود که در چهار سال گذشته سطح این ارتباطات به گونه‌ای بوده است که هاشمی پور یک نماینده در سایه فعال بوده است و مراجعات به وی از یک طرف و پیگیری و حضور هاشمی پور در میان مردم از طرف دیگر بیانگر آن است که نمایندگی مردم صرفاً یک حضور رسمی در مجلس شورای اسلامی نیست و هاشمی پور نمونه‌ای از نماینده مردمی است که در میان مردم حضور دارد و همه توان و اعتبار و آبروی خود را در این مسیر گذاشته است.
طبیعی است انتخابات پیش رو یک فرصت تاریخی برای شهرستان و حمایت مجدد مردم از هاشمی‌پور خواهد بود ولی فارغ از هر اتفاقی در انتخابات اسفند ماه این واقعیت که هاشمی پور و همراهی مردم با هاشمی پور و‌ایستادن هاشمی پور در کنار مردم به یک اصل نهادینه شده تبدیل شده است و این موضوع ظرفیت بزرگی برای استان است تا به پشتوانه آن شهرستان در مسیر توسعه نه تنها باقی بماند که بتواند با شتاب به سمت جلو حرکت کند.
مورد اعتماد و مراجعه مردم بودن اتفاق مهمی است که هرگز به سادگی شکل نمی‌گیرد و نشان می‌دهد که هاشمی پور در گذشته خود چگونه توانسته است این اعتماد عمومی را کسب نماید و مردم نیز به خوبی از واقعیات و توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها مطلع هستند و حال در آستانه یک انتخابات مهم دیگر رای مردم در کنار ارزشمندی و مشروعیت بخشی می‌تواند به خلق یک فرصت بزرگ تاریخی برای آینده شهرستان منتج شود.


کد مطلب: 467753

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/467753/هاشمی-پور-موقعیت-دائمی-خدمت-مردم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1