تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب : ۴۶۷۵۳۳
گفت‌وگوی اختصاصی کبنانیوز با سید قدرت حسینی‌بحرینی، نماینده اسبق شهرستان‌های گچساران و باشت؛

بخش دوم: 178 پرسش و پاسخ صریح و جنجالی از سید قدرت‌ حسینی‌بحرینی / سید قدرت حسینی‌بحرینی: مقلد مکارم شیرازی هستم / مطلقاً از جعفری حمایت نمی‌کنم، زینل‌زاده هم نباید از ما توقعی داشته باشد / حرف‌های عجیب درباره زینل‌زاده و جعفری / اگر تاجگردون بدون مماشات و شفاف از زارع‌پور حمایت کند احتمال توفیق او دارد / فولادی توانمندتر از آقایی است / گاهی در منزل رفتارم با اعضای خانواده کره‌شمالی و جنوبی می‌شود

۴۱
۵
بخش دوم: 178 پرسش و پاسخ صریح و جنجالی از سید قدرت‌ حسینی‌بحرینی / سید قدرت حسینی‌بحرینی: مقلد مکارم شیرازی هستم / مطلقاً از جعفری حمایت نمی‌کنم، زینل‌زاده هم نباید از ما توقعی داشته باشد / حرف‌های عجیب درباره زینل‌زاده و جعفری /  اگر تاجگردون بدون مماشات و شفاف از زارع‌پور حمایت کند احتمال توفیق او دارد / فولادی  توانمندتر از آقایی است / گاهی در منزل رفتارم با اعضای خانواده کره‌شمالی و جنوبی می‌شود
کبنا ؛مصاحبه اختصاصی سید قدرت‌الله حسینی‌بحرینی با پایگاه خبری کبنا نیوز بازتاب گسترده‌ای در سطح استان و حتی خارج از استان کهگیلویه و بویراحمد داشت. سید قدرت‌الله حسینی بحرینی، متولد 1334 و دارای مدرک تحصیلی دکترا مدیریت برنامه‌ریزی آموزشی است. او در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت بود. وی در بخش اول گفت‌وگو با کبنا نیوز به موضوع رد اعتبارنامه تاجگردون و همکاری‌اش با تیم زاکانی، اختلافش با سید ناصر حسینی‌پور، نامه‌ی غلامرضا پاکدل، موضوع همسر دوم، اسارتش در دوران پهلوی و ... پرداخت  و در بخش دوم با او پیرامون مسائل سیاسی دنیا و کتاب‌ها و شاعران مورد علاقه‌اش گفت‌وگو کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: 

بخش اول: 178 پرسش و پاسخ صریح و جنجالی از سید قدرت‌ حسینی‌بحرینی / پشیمان نیستم که برای رد اعتبارنامه تاجگردون با زاکانی همکاری کردم / سید ناصر از من نگران است / خیلی از مواردِ نامه پاکدل غیرضروری بود، سید ناصر باید با تمام وجود مواظب می‌بود / خانواده من تا زمانی که مردم دست رد بر سینه‌شان نزنند، در صحنه هستند / خیلی از کاندیداها به گرد پای سید ناصر هم نمی‌رسند

کبنا -  کلا چه مدت زندان بودید؟

جواب: حدود چهارده ماه زندان بودم که در اوج انقلاب، شاه تحت فشار ملت در آبان ماه 1357 یک هزار نفر از زندانیان سیاسی را با هم آزاد نمود.
کبنا - چطور آزاده محسوب شدید؟
جواب: مجلس پنجم به ریاست آقای علی اکبر ناطق نوری، ماده واحده‌ای را با سه بند مصوب نمود که بر اساس آن آزاده محسوب شدم.
کبنا - آن ماده واحده و سه بند چه بود؟
جواب: تصریح شده بود کسانی که قبل از انقلاب زندان بوده باشند با داشتن سه تا شرط آزاده هستند. الف- اقدامات و فعالیت‌های آنان در راستای اهداف امام (ره) بوده باشد. ب- حداقل شش ماه زندان بوده باشند. ج- همراهی آنان با نظام جمهوری اسلامی بعد از انقلاب، توسط دستگاه‎‌های امنیتی کشور تایید گردد. ما سه نفر بودیم. به ستاد آزادگان شیراز مراجعه نمودیم. حدود ده صفحه فرم پر کردیم. فقط من تایید شدم.
کبنا - دیگه چه خاطره‌ای از این ماجرا دارید؟
جواب: حقیر که در زندان بودم به دستور ساواک مرکزی تهران، سرهنگ رحمانی رئیس ساواک گچساران و چند نفر از همکارانش به ده بزرگ رفتند و پس از تفتیش خانه و اذیت پدر و بستگانم، تفنگ برنوی بلندمان را که با پسر عمویم سید حسین حسینی شریک بودیم و بعضی مدارک دیگر از جمله فرمول تهیه کوکتل مولوتف و رساله امام (ره) و چند کتاب دیگر را کشف و پدرم را نیز دستگیر و به زندان اهواز منتقل کردند.
کبنا - مرحوم پدرتان چه مدت زندان بود؟
جواب: دقیقا نمی‌دانم ولی در اهواز تیمسار سید رضا دانشیار که الان در خیابان سعدی شیراز دفتر وکالت دارد (عموزاده دکتر احمدزاده استاندار است و همسرش از بستگانم می‌باشد) دادستان ارتش بود. با همکاری مرحوم عبدی زاده دشتی ممسنی که وکیل بود، مردانه و شجاعانه پرونده پدرم را مختومه نمودند و آزاد شد.
کبنا - سرهنگ رحمانی چی شد؟
جواب: بعد از پیروزی انقلاب در گچساران اعدام گردید. آنطور که یکی از اعضای جوخه اعدام (آقای فرشادفر از سادات میرزینعلی تکیه باشت عمه زاده مهندس سید رضا حسینی نیک مدیر کل نوسازی استان و دایی سید اکبر علیزاده فرماندار اسبق گچساران)، بهم گفت: در بحث آزار و اذیت خانواده حقیر اظهار ندامت می‌کرد و ساواک تهران را مقصر می‌دانست. که البته ساواک تهران نگفته بود که اعضای خانواده ما را زیر شلاق و لگد بیندازد، اگر هم چنین دستوری بود او می‌توانست مرتکب نشود. اعدام ایشان صرف موضوع حقیر و خانواده‌ام نبود به هر حال رئیس ساواک بود که مجموعه استان و شهرستانهای اطراف استان زیر نظرش بود و پرونده قطوری داشت. موضوع آزار و اذیت خانواده‌ام را بیشتر از زبان پسر عمویم سرهنگ سید کرم الله حسینی که آن زمان حدود یازده سال داشت و شاهد صحنه بود شنیدم.
کبنا - خاطره دیگری هم دارید؟
جواب: وقتی گزارش ساواک گچساران به تهران رسید، بازجوی اصلی‌ام (شاهین که البته اسم مستعارش بود) احضارم کرد. حدود شش صفحه دست نویس روی میزش بود. با خشم نگاهم کرد و گفت: (امام) خمینی کیه؟ گفتم: شنیده‌ام یه روحانی است در نجف اشرف حتی نگفتم مرجع تقلید. دو سه بار با تمسخر گفت : نجف اشرف، نجف اشرف... بعد گفت: فرمول کوکتل مولوتف چیه؟ یه مکث نمودم با ترس گفتم: احتمالا منظور ترکیبات کوکاکولا باشه! که آمپر چسباند و بلند شده سه تا سیلی آبدار با کلی فحش نثارم کرد. بعد چند قدم زد و گفت: کوکاکولایی که خوردی خوشمزه بود؟  گفتم خیلی تلخ بود. صورتش را برگرداند احساس کردم یه تبسم داد. بالاخره 14 ماه حبس همه‌اش خاطره است.
کبنا - آخرین کتابی که مطالعه نموده‌اید؟
جواب: جامعه باز و دشمنان آن نوشته کارل پوپر، فیلسوف و منطقی نامدار اتریشی-انگلیسی. مترجم عزت اله فولادوند
کبنا- موضوعش چیه؟
جواب: یکهزار و سیصد و چهل صفحه است. موضوعش در عنوانش نهفته می‌باشد. برتراند راسلِ معروف در وصف این کتاب نوشته "اثری ست در طراز اول اهمیت که شایسته است به سبب انتقادات استادانه از دشمنان قدیم و جدید دموکراسی، هر چه بیشتر خواننده پیدا کند." مطالعه‌اش خیلی خسته‌ام کرد بعضی وقتها از سر شب تا نماز صبح درگیرش بودم.
کبنا- تاکنون چند کتاب مطالعه نموده‌اید؟
جواب: اگر منظورتان در همه عمرم می‌باشد، علاوه بر کتب مرجع  که متناوب و  مکرر به آنها مراجعه داشته‌ام،  بیش از ۸۰۰ کتاب از جمله تمامی کتب شهید مطهری (ره) را.
کبنا -  بیشتر از چه کتاب‌هایی تاثیر پذیرفته‌اید؟
جواب: قطعاً هر کتابی با توجه به محتوایش مثبت یا منفی تاثیرگذار است ولی مطالعه بعضی از کتاب‌ها تاثیر اجتماعی و جامعه شناسی دارد.  کتاب‌هایی هست که در مسائل سیاسی یا اقتصادی یا مذهبی یا تاریخی یا علوم پایه اثرگذارند. مثلاً در بین علوم پایه به مبحث احتمالات و آمار که شاخه‌ای از ریاضی است علاقه دارم چون آمار علمی است که هدف آن عمدتاً برآورد و تصمیم گیری است.
 کبنا - بیشتر کدام کتاب‌های مذهبی بر شما اثرگذار بوده است؟
 جواب: من به کتب تفسیر مثل تفاسیر نمونه، نور، المیزان، تسنیم، برهان، مجمع البیان و  و تبیان علاقه دارم و بر فکر و روحم اثرگذارند.  کتاب‌های " ۳ دقیقه در قیامت،  آن سوی مرگ و کهکشان نیستی " مدت‌ها ذهنم را درگیر نمود و آثار آنها باقیست. بعضی از کتاب‌های دکتر شریعتی را که قبل از انقلاب یا اوایل انقلاب مطالعه نمودم مثل " فاطمه فاطمه است یا آری این چنین بود برادر " نیز اثرگذار بود به کتاب‌های سید مهدی شجاعی هم علاقه وافری دارم.  فکر می‌کنم همه آنها را مطالعه نموده باشم.  با نهج البلاغه هم مانوسم و تعدادی از خطبه‌ها و کلمات قصار آن را از حفظ دارم. احادیث معصومین را همینطور.
 کبنا -  کتاب‌های دفاع مقدس هم علاقه دارید؟
جواب: فوق العاده.  بیش از  ۵۰ اثر از این نوع کتاب‌ها را مطالعه نموده‌ام.
 کبنا - می‌توانی تعدادی را نام ببری؟
جواب: " کتاب پایی که جا ماند " از سید ناصر حسینی که دو بار قبل از چاپ اول سه نوبت بعد از چاپ آن را مطالعه نموده‌ام و کتاب‌های " لشکر خوبان، دا، زندان الرشید، وقتی مهتاب گم شد، آن ۲۳ نفر، خاک‌های نرم کوشک، دا، ملاقات در فکه،  نورالدین پسر ایران، سلام بر ابراهیم و گلستان یازدهم "  که خیلی از خواندن این دو کتاب آخری متاثر شدم و بارها اشکم بر پهنه صورتم غلتید.
 کبنا- مطالعه چه کتاب‌هایی را به دیگران توصیه می‌نمایید؟
 جواب: هزاران کتاب در دسترس هست که واقعاً ارزش وقت گذاشتن و مطالعه دارند.  اما در بحث تاریخ سیاسی شیعه کتابی پنج جلدی(البته غیر قطور جمعاً 1100 صفحه)  تحت همین نام از مرحوم حجت الاسلام والمسلمین روح الله حسینیان تدوین شده که مطالعه آن بسیار مفید است.  یا کتاب‌های " جهاد تبیین ( که با بهره گیری از بیانات رهبر انقلاب به ابعاد مختلف جهاد تبیین پرداخته است ) و خون دلی که لعل شد و صلح امام حسن (ع) " از امام خامنه‌ای که البته این سومی توسط حضرت آقا ترجمه شده است یا کتاب علی علیه السلام از زبان علی(ع) نوشته محمد محمدیان که من چاپ بیست و یکم آن را دارم در کنار کتاب فروغ ولایت آیت الله سبحانی بسیار عالیست. یا کتاب ۱۵ جلدی به نام عرفان اسلامی نوشته شیخ حسین انصاریان هم فوق العاده ست و کتابهای آیت الله جوادی آملی.
کبنا- نویسنده کتاب صلح امام حسن علیه السلام کیست؟
جواب: مرحوم آیت الله شیخ راضی آل یاسین با مقدمه‌ای زیبا از مصلح بزرگ مرحوم آیت الله سید عبدالحسین شرف الدین. در واقع با مطالعه این کتاب کم نظیر باید بر مظلومیت امام حسن علیه السلام خون گریست. تازه مرحوم آیت الله شیخ راضی آل یاسین ره، منابع زیادی در اختیارش نبوده که بتواند همه وقایع دوران امام مجتبی علیه السلام را به نگارش درآورد. او از لابلای کتب مختلف توانسته است با زحمات فراوان به بخشی از ماجرای صلح ضروری امام دست یابد. یک نمونه از مظلومیتش این است که عبیدالله ابن عباس پسر عمویش را طبق پیشنهاد شورای فرماندهی نظامی در کوفه، به فرماندهی لشکر ۱۲ هزار نفری برگزید و برای مقابله با قشون معاویه، عازم منطقه مسکِن نمود،و امام خود برای پشتیبانی و اعزام نیروهای جدید، در ذیقار مستقر گردید. ابن عباس که دو فرزند خردسالش را بُسر بن ارطات فرمانده بخشی از سپاه پسر ابوسفیان، جلوی چشمان مادرشان قطعه قطعه نموده بود در برابر دریافت پول، با ۸۰۰۰ نفر شبانه به سپاه شام پیوست. و کتاب " حیات فکری- سیاسی امامان شیعه " نوشته رسول جعفریان هم بسیار مفید است. 
کبنا -  مقلد کدام مرجع تقلید هستید؟
جواب: آیت الله مکارم شیرازی.
 کبنا -  چطور ایشان؟
جواب: بعد از رحلت حضرت امام(ره)  بر پایه معیارهای انتخاب مرجع تقلید به ایشان رجوع نمودم.
 کبنا خیلی‌ها می‌گویند مقلد مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای هستند؟
 جواب: دلیلی ندارد که دروغ بگویند من هم واقعیت را گفتم.
کبنا -  بیشتر به اشعار کدام شاعر علاقه دارید؟
 جواب: به ترتیب علاقه‌مندی حافظ، مولانا، شهریار، پروین اعتصامی، ژولیده نیشابوری، سعدی، عطار، خاقانی، فردوسی.
کبنا - از کشور خارج شویم ممکن است در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور بشود؟
جواب: من جزو رجال الغیب نیستم که بدانم چه کسی در آینده رئیس جمهور آمریکاست اما به ظن قوی جو بایدن رئیس جمهور نخواهد شد.
کبنا - روسیه و اوکراین کدام یک برنده جنگ می‌باشند؟
جواب: این جنگ ۲۰ ماه است که به وقوع پیوسته چون فرسایشی شده است برنده نظامی نخواهد داشت روسیه می‌داند و باید بداند که ناتو پشت اوکراین است و بیشترین سود از این جنگ نصیب آمریکا شده و می‌شود درست است که مسکو برگ‌های برنده‌ای در دست دارد اما از لحاظ اقتصادی و به هدر رفتن بخش مهمی از ماشین جنگی‌اش کم خسارت ندیده است. صادرات گاز و محصولات کشاورزی اش با مشکل مواجه است و در نهایت اگر مجبور شود از سلاح هسته‌ای استفاده کند شروع جنگ سوم بین روسیه و ناتو  غیر محتمل نیست. آمریکا برای حاکمیت هژمونی سیاسی، اقتصادی و نظامی خود بر جهان باید سه تا از کشورهای مهم تضعیف شوند روسیه، چین و ایران.اوکراین را علیه روسیه تقویت می‌کند. تایوان را علیه چین، شاید بتواند آنجا جنگی راه بیندازد. و افغانستان را در کنار ایران برای ایجاد مزاحمت و در نهایت درگیری تحریک می‌نماید.چون روسیه تحت هیچ شرایطی نمی‌پذیرد که اوکراین عضو ناتو بشود غرب هم نمی‌گذارد که ک یف کوتاه بیاید لذا کماکان جنگ ادامه دارد. فکر می‌کنم روسیه حدس نمی‌زد که این جنگ فرسایشی شود و الان هم در نوعی باتلاق گیر افتاده است.
 کبنا - در مورد رابطه ایران با مصر و بحرین چه دیدگاهی دارید؟
 جواب: سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ارتباط هوشمندانه و عزتمندانه با تمام کشورهای مسلمان و غیر مسلمان به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی است. 
کبنا -  چطور ایران روابط با عربستان را پذیرفت؟
 جواب: دو شهر مهم دنیای اسلام یعنی مکه معظمه و مدینه منوره در حجاز قرار دارد هم ما و هم عربستان به این رابطه نیاز داشتیم و داریم. البته در شرایط فعلی عربستان بیش از ما به این ارتباط نیاز داشت و دارد و علاقه هم نشان داد. سعودی‌ها در بحث سوریه و همراهی با غرب و رژیم صهیونیستی ناموفق بودند و در باتلاق یمن هم گیر افتاده بودند. گر چه به هر دو کشور سوریه و یمن آسیب فراوان وارد آمد اما عربستان هم متحمل هزینه‌هایی می‌شد به خصوص وقتی انصارالله یمن موفق شدند نقاط حساس از جمله آرامکو را هدف قرار دهند، ریاض فهمید که ادامه جنگ با یمن به سمت شکست آنها پیش می‌رود و می‌دانستند که عامل اصلی مقاومت در سوریه و یمن ایران است لذا به این ارتباط نیاز داشت تا از باتلاق خود ساخته نجات یابد. گرچه هنوز تحت فشار آمریکاست برای ادامه بحران در یمن.
کبنا - رهبر انقلاب مدتی قبل فرمودند که اسرائیل تا ۲۵ سال دیگر وجود نخواهد داشت به نظر شما این محقق می‌شود؟
جواب: حضرت آقا بعداً فرمودند ما گفتیم ۲۵ سال ولی خودشان دارند عجله می‌کنند. (که انشاالله زودتر این اتفاق بیفتد) 
کبنا - الان که ایران عضو بریکس شده است چه فایده‌ای برای کشور ما دارد؟
جواب: ما از اول سال میلادی  (11 دی ماه) ۲۰۲۴ عضو بریکس می‌شویم. فوایدش همان مواردی است که آقای دکتر رئیسی ریاست جمهوری بیان داشتند. حداقل فایده آن دلار زدایی از اقتصاد خیلی از کشورهاست. جمعیت و ثروت و جغرافیایی که در اختیار ۱۱ کشور عضو بریکس است خیلی از معادلات اقتصادی و سیاسی حتی نظامی دنیا را به هم می‌ریزد. و به حاکمیت آمریکا و غرب به مرور و با شیب نسبتا ملایم پایان می‌دهد.
 کبنا -  چند نوبت کربلا مشرف شده‌ای؟
جواب: دو بار.
 کبنا - با کدام کاروان؟
جواب: در هر دو نوبت تنها بودم. در مرحله اول نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و کوفه و در مرحله دوم نجف و کربلا برای شرکت در راهپیمایی اربعین.
کبنا -  تا حالا سید حسن نصرالله را ملاقات نموده‌ای؟
 جواب: خیر ولی بیش از ۱۰ سال است که برای سلامتی و طول عمرش هر روز صدقه می‌دهم.
کبنا - شما همیشه ظاهرتان ریلکس است آیا در منزل همینطور هستید؟
 جواب: بله در منزل هم اکثراً آرام و بشاش هستم اما گاهی اوقات مسائلی پیش می‌آید که با اهل منزل آرامش کلامی لازم را ندارم. مثلاً وقتی مشغول مطالعه هستم به اتاقم مراجعه می‌شود که فلان کار را انجام بده یا فلان خبر غیر ضروری را بهم منتقل می‌کنند یا برای رفتن به منطقه همواره مخالفت می‌کنند و غیره. لذا  برای چند ساعتی می‌شویم کره شمالی و جنوبی.
کبنا -  چقدر از عملکرد فرمانداران گچساران و باشت راضی هستید؟
جواب: رضایت حقیر ملاک و شرط نیست، باید از مردم نظر خواهی نمود.
 کبنا -  شما در انتخابات ۹۸ بیان داشتید که تمام کاندیداها هماهنگ مقابل من هستند آیا الان هم چنین دیدگاهی دارید؟
 جواب: اگر من در صحنه باشم عملاً در موضع‌گیری‌ها، چنین پیش می‌آید چون هیچ کدام از کاندیداها علیه همدیگر سخنی به میان نمی‌آورند.
کبنا - در رقابت بین آقایان زینل‌زاده و جعفری چطور؟
جواب: اگر دو خانواده تاج گردون و ما در صحنه نباشیم، این دو نفر با هم تنش سختی خواهند داشت.
کبنا - چرا چنین می‌شود؟
جواب: آقای جعفری خودش را به انقلاب و نظام نزدیک‌تر می‌داند و آقای زینل زاده  هم بار نمایندگی مجلس را برای آقای جعفری سنگین می‌داند در ضمن به گردن آقای جعفری حق دارد لذا متوقع است که به نفعش کنار برود.
کبنا - آقای زینل زاده این بار را برای شما و برادرتان سنگین نمی‌داند؟
جواب: شاید هم بداند اگر بداند جرمی مرتکب نشده است یک نظر است. 
کبنا -  اگر خانواده های شما و تاج گردون در صحنه نباشید مردم حوزه بویراحمد بیشتر از چه کسی حمایت می‌کنند؟
جواب: از آقای زینل زاده با اختلاف رای بالا.
 کبنا - اگر آقایان فولادی و آقایی در صحنه باشند، قشقایی‌ها از کدامشان بیشتر حمایت می‌کنند؟
 جواب: از آقای فولادی چون توانمندی بیشتری دارد.
کبنا - اگر خانواده‌ آقای تاجگردون در صحنه نباشند بین آقایان شریفی و زارع‌پورکدام یک پیروز انتخابات هستند؟
جواب: اگر آقای تاجگردون بدون از مماشات و شفاف از آقای زارع‌پور حمایت کند احتمال توفیق او بیشتر است. البته شنیده‌ام که آقای شریفی به آقای تاجگردون گفته است «اگر تایید بشوید کنار می‌روم و همکاری می‌کنم اگر تایید نشدید انتظار حمایت دارم.» صحت و سقم این موضوع بر حقیر مکشوف نشده است البته پیگیر موضوع هم نبوده ام که چه گذشته است یا چه خواهد شد.
 کبنا -  بین آقایان دکتر شریفی و جعفری، اصولگرایان بیشتر به کدام سمت گرایش دارند؟
 جواب: باید معلوم شود که به جز این دو نفر، چه نیروهایی از اصولگرایان در صحنه هستند. اگر رقابت فقط بین این دو نفر باشد قطعاً برگ برنده با دکتر شریفی است.
کبنا - آیا امکان توافق بین آقایان زینل زاده و جعفری وجود دارد که یکی به نفع دیگری کنار برود؟
جواب: امکانش بسیار ضعیف است.
کبنا -  اگر شما و برادرتان در صحنه نباشید بین آقایان زینل زاده و جعفری کدام یک را حمایت می‌کنید؟
جواب: جواب این پرسش در پاسخ به سئوال قبلی شما داده شد اما حمایت از دومی مطلقاً و اولی هم نباید از ما توقعی داشته باشد. 
ادامه دارد ...
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
خبرنگار محترم کبنا می خواد خرابی قبلی جبران کنه ولی فایده نداره سوالات هم همش تعیین شده از پیس حودش بود چقدر گرفتی
United States
خبرنگار محترم کبنا می خواد خرابی قبلی جبران کنه ولی فایده نداره سوالات هم همش تعیین شده از پیس حودش بود چقدر گرفتی
United States
قول شرف میدم برای همیشه انتخابات دور قبل کارت تموه شده ر افشار زیاده که اینها را گفتی وجملاتت همش الکیه برو خونت زندگیتو بکن وبا زن وبچت خوب باش کره شمالی وچنوبی نباش شما کجا این حرفها کجا
United States
سلام در یک کلام دکتر محمدپور به لحاظ جمعی جهات در نبود اقای تاجگردون بهترین گزینه باوی که تعیین کننده انتخابات می باشد خواهد بود
United States
سلام در یک کلام دکتر محمدپور به لحاظ جمعی جهات در نبود اقای تاجگردون بهترین گزینه باوی که تعیین کننده انتخابات می باشد خواهد بود
United States
سلام در یک کلام دکتر محمدپور به لحاظ جمعی جهات در نبود اقای تاجگردون بهترین گزینه باوی که تعیین کننده انتخابات می باشد خواهد بود
United States
پدیده انتخابات میان دوره ایی گچساران وباشت دکتر ریحان محمدپور گزینه صندلی سبز ۱۴۰۲بهارستان خواهد بود
United States
چرا قدرت حسینی به سوالات اصلی پاسخ نمیدهد انچه مشخص است سوالات هارو خودش که دوست دارد نوشته وخودشم پاسخ داده
United States
برمردم در هیچ جا جایی ندارد حتی در خانه
United States
به اعتقاد بنده گزینه اصلی این دوره فقط دکتر محمدپور هست خودتونو اڌیت نکنید
قجر
Romania
چون توشم سیاسی نداری این حرف می زنی محمدپور بی چاره صدباره دی که ر هم بیاید به جای نمی رسد
علی
United States
سوالات ازپیش تعیین شده بود وهرکام از آنها که نام برایت ونام نکردید در هر حال از شما مقدم است
علی
United States
سوالات ازپیش تعیین شده بود وهرکام از آنها که نام برایت ونام نکردید در هر حال از شما مقدم است
United States
مسخره والکی وجوابهای بی پایه واساس
Iran, Islamic Republic of
سیدناصر پرنفوذتر از سایرین است ولی اصولگرایان تحلیل درستی از وضعیت امروزکشور وگچساران ندارند ونماینده را تخریب می کنند
رونالدو
United States
تراخدایه حرفی میزنی
سیدناصرکه توان گماشتن ۴تامدیرومسئول بدردبخوررونداره حضورش چه فایده داره
بیشترادارات شهرمثل بچه ای هستن که هیچ سرستی ندارن
رونالدو
United States
تراخدایه حرفی میزنی
سیدناصرکه توان گماشتن ۴تامدیرومسئول بدردبخوررونداره حضورش چه فایده داره
بیشترادارات شهرمثل بچه ای هستن که هیچ سرستی ندارن
Iran, Islamic Republic of
انتخابات پولی وفامیلی ارزشی ندارد
United States
آدمی که و خانواده خوش نیسازه چطور ایخو و دیگران بسازه؟!!
در ضمن تو یک ناخن زینل زاده و تاجگردون هم نمیشی
رضا
Germany
اینکه ایشان مدتی نماینده مردم گچساران بوده مایه شرم و اینکه در سر هوای شرکت در انتخابات را دارد واقعاً مایه تأسف است.
United Kingdom
پایان را ه نیش خند کارت راتمام کرد
منت
Iran, Islamic Republic of
بعید میدونم جمعا پنج کتاب خونده باشی. از ادبیات مشخصه.
Iran, Islamic Republic of
سید اصلا ربطی به ساواک نداشت
United Kingdom
واقعا زندانیت سیاس بود ؟
United Kingdom
اگه تاجگردون نباشد تو براد ت هردو به اندازه محمدپور رای ندارید
اسدی
United Arab Emirates
یقینا در نبود تاجگردون ریحان محمدپور برنده این دوره انتخاباته
United Kingdom
به جدت دیگه مجلس مگه تو تلویزیون ببینی در جلسه ای نخواهی بود اصلا چطور روت میشه هر روز میری کبنا پرسش و پاسخ
United Kingdom
به جدت دیگه مجلس مگه تو تلویزیون ببینی در جلسه ای نخواهی بود اصلا چطور روت میشه هر روز میری کبنا پرسش و پاسخ
باوی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای کمایی چرا فقط نظر مخالفین را درج میکنی؟
Iran, Islamic Republic of
سید جان نمیدونم باچه رویی تو برادرت میخواهید بیاددتو صحنه انتخابات برادرت میگه مردم گچساران مسخره ام میکنن چون لایقش هست الان دیگه باید بگه صندلی سبز بهارستان جا ماند😠😠😠😠
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید قدرت مرد دوران سخت
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما کتاب جامعه ی باز و دشمنان ان را خوانده ای و در اندیشه هایت تجدید نظر نکرده ای؟؟؟؟!!!!
بویر احمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
با سخنان اقای قدرت حسینی ارای اقای جعفری چند برابر شد ومردم بمیر احمد نه ایستادن که شما برای انها تسمیم بگیری در روزهای اینده میبینید انشاااه
بویر احمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
اقای سید قدرت ااه حسینی انسان باید انصاف داشته باشد چطور بویر احمد گرمسیر عللخصوص 188 رای از دیل به تو دادند حالا بد اقای جعفری را میگوید واقعا این انیصاف نیست شما به پشتیبانی محوم نبی زاده واقای جعفری واقای صابری واقای اشکان به اینجا رسیدید پس شما باید تجدید نظر درا رابطا با اقای جعفری کنید وشما باید پشت اقای جعفری بگیرید نه به انسانهای دوران رسیده
اگاه
Iran, Islamic Republic of
وقتی اقای شریفی با ۴۰سال سابقه همراهی و همفکری با شما شرط آمدنش را بود و نبود تاجگردون می داند .یعنی شما کلا راه را اشتباه رفتید ورهروانتان حاضر به ادامه مسیرتان نیستند.
Germany
مردم و منافع مردم رو فدای خودخواهی و قدرت طلبی خودت کردی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
وای بر ما که شما میخواهید برامون تعیین تکلیف کنید
گچساران
Iran, Islamic Republic of
چقدر از آقای جعفری بدت میاد بترکی ان شاءالله
احمد
Iran, Islamic Republic of
مصاحبه وکیلی و سید قدرت رو با هم زدن،

آدم خجالت میکشه دوتاشو با هم بخونه،

اون کجا و این کجا...

حیف که استان ما فقط دنبال طایفه بازی و ... است و نخبه ای مثل تاجگردون باید با کسان دیگه مقایسه بشه،
باوی
United States
منظورت پسر رئیس ایل باوی خبر نداشتیم ظفر خان بوده ..
Iran, Islamic Republic of
شیر مادرتان با آدمی که رد صلاحیت شده مصاحبه نکنید
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
1