کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

سکوت معنادار در مقابل بکارگیری نیرو در شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد / آقای پیوند (معاون استانداری) چرا از شرکت گاز بازدید سرزده به عمل نمی‌آورید؟ / بکارگیری خلاف ضابطه ۱۵ نفر در شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد + اسامی

23 شهريور 1402 ساعت 15:37

در حالی که گزارشات از یک اقدام عجیب و بکارگیری گسترده در شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد خبر می‌دهد اما هیچ واکنش رسمی در تکذیب یا برخورد با این حرکت از نهاد‌ها و مقامات مسئول در استان دیده و شنیده نمی‌شود.


در حالی که گزارشات از یک اقدام عجیب و بکارگیری گسترده در شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد خبر می‌دهد اما هیچ واکنش رسمی در تکذیب یا برخورد با این حرکت از نهاد‌ها و مقامات مسئول در استان دیده و شنیده نمی‌شود.
دولت سیزدهم سرمایه خود را اعتماد مردم عنوان کرده است و سکوت در قبال این اقدام در شرکت گاز استان نوعی خدشه بر اعتماد عمومی مردم به دولت خواهد بود که مسئولیت چنین خدشه‌ای متوجه مجموعه استانداری و نهاد‌های نظارتی و بازرسی استان است.
پیش از این و در پی بروز برخی حواشی در شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد اخباری مبنی بر بازدید سرزده مرادعلی پیوند ( معاون توسعه و پشتیبانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد) از این شرکت بودیم که در مورد شرکت گاز و با وجود اخبار زیاد از بکارگیری نیروی خارج از ضوابط در این شرکت تاکنون هیچ اقدامی بر بررسی و برخورد با آن صورت نگرفته است.
تداوم سکوت در مقابل آنچه در شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در حال وقوع است این شائبه را دامن خواهد زد که منافع بسیاری در این بکارگیری هاست.
این حرکت در صورت صحت و عدم برخورد آزمونی جدی برای دستگاه قضا و بویژه سازمان بازرسی استان است که پیش از این با تمام توان در مقابل آن‌ایستاد ولی حالا تکرار همان تخلف بزرگ‌ترین دهن کجی در مقابل مردم، قانون و سازمان بازرسی خواهد بود.
به گزارش کبنا، بر اساس گزارشات مردمی و انتشار اخباری در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها مبنی بر استخدام و شروع بکار ۱۵نفر بدون آزمون و ضابطه در شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد، این موضوع را از طریق مسئولان پیگیری کرده‌ایم.
پیش از این و در پی‌تلاش مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد برای جذب حدود ۳۰ نفر نیرو بدون آزمون و ضابطه با ورود قاطعانه سازمان بازرسی و بازرسی استانداری جلوی آن گرفته شد اما به نظر می‌رسد همچنان این وضعیت ادامه دارد و براساس گزارشات دریافتی ۱۴ نفر از این ۳۰ نفر روز چهارشنبه (۲۲ شهریورماه ۱۴۰۲) در واحد‌های مختلف اداری شرکت استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد از جمله کنتور خوانی، روابط عمومی، امور مالی، مشترکین و ناحیه بویراحمد مشغول به کار شدند این در حالی است که طبق قانون بکارگیری هرگونه نیرو در ادارات و سازمان‌های دولتی باید از طریق آزمون انجام شود.
محمد مهدی صالحی (بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد) یکم تیرماه ۱۴۰۲ در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها گفته بود که در سال ۱۴۰۲ دیدگاه قانون‌گذار نسبت به استخدام و بکارگیری نیرو در دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌های دولتی تغییر کرده است و هرگونه استخدام نیروی انسانی در قالب شرکتی، حجمی، قراردادی، پیمانی و رسمی باید با مجوز کارگروه مشترک سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور مطرح و با اجازه رؤسای این دو سازمان خواهد بود. خارج از این راه هر گونه استخدام تخلف، جرم و نقض قوانین و مقررات است و با مدیران متخلف برخورد قانونی می‌شود.
وی تأکید کرد: استخدام و بکارگیری نیرو با هر عنوان و از هر طریقی که بخواهد انجام شود باید از این طریق انجام شود و د صورت رعایت نکردن ترک فعل محسوب می‌شود و با مدیر یا مسئول مربوطه طبق قانون برخورد می‌شود. حتی اگر وزیر هم بخواهد استخدام کند باید طبق مجوز این کارگروه مشترک باشد.
صالحی در زمینه استخدام‌های بدون آزمون و غیرقانونی شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تأکید کرد: مجوزی از طریق یکی از معاونان وزیر برای استخدام حدود ۳۰ نفر صادر شد که این موضوع با قانون بودجه ۱۴۰۲ تناقض دارد، بازرسان ما بررسی کردند و طی جلساتی با مدیر فعلی، ذیحساب و مسئول هراست شرکت گاز هشدار لازم داده شد که در صورت بکارگیری این نیرو‌ها قطعاً مرتکب تخلف و جرم می‌شوید و چنین کاری انجام ندهید. این موضوع از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ مورد بررسی بازرسی کل استان قرار گرفته است.
علی اصغر قلی پور (مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، امورحقوقی و ارتباطات مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد) در گفت و گو با ایسنا گفت: شروع بکار ۱۵ نفر نیروی غیرقانونی و بدون آزمون را از طریق گزارشات مردمی مطلع شده‌ایم و در حال پیگیری موضوع هستیم.
وی افزود: در صورت صحت داشتن این خبر و گزارش، موضوع استخدام و شروع به کار این نیرو‌ها را طی نامه‌ای به سازمان بازرسی کشور اطلاع خواهیم داد.
قلی پور اظهارکرد: چون گفته می‌شود که استخدام این نیرو‌ها با مجوز و نامه وزیر نفت هستند ما نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم. دفعه قبل که در فضای مجازی و رسانه مطرح شد، جلوی این کار را گرفیتم و هم اکنون نیز طی مکاتبه‌ای درخواست توقف استخدام و شروع به کار این نیرو‌ها داده‌ایم تا پس از انتخابات اسفندماه این موضوع تعیین تکلیف شوند.
مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، امورحقوقی و ارتباطات مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نامه وزیر قانونی نیست و نباید به این شکل باشد که به بهانه‌های مختلف استخدام بدون ضابطه و آزمون در دستگاه‌های دولتی داشته باشیم چرا که دقیقاً این موضوع عین حق خوری و بی‌عدالتی است.
اسامی 15 نفری که در شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد به‌کار گرفته شدند، به شرح زیر است.
ح-خ
م-آ
ب-م
ا- ش
ک-ف
ج- ز
و- و
ا-د
س-م-د
م- س
م-د
ح-م
ع-ب
ع- پ
کبنانیوز این گزارش را صرفاً در راستای امر به معروف و نهی از منکر (جلوگیری از تبعیض، پارتی‌بازی و قوم‌گرایی) و اصلاح امور منتشر کرده و آمادگی درج پاسخ مسوولان شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد را دارد.


کد مطلب: 466945

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/466945/سکوت-معنادار-مقابل-بکارگیری-نیرو-شرکت-گاز-کهگیلویه-بویراحمد-آقای-پیوند-معاون-استانداری-چرا-بازدید-سرزده-عمل-نمی-آورید-خلاف-ضابطه-۱۵-نفر-اسامی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1