کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

چرا عدل هاشمی‌پور؟

4 شهريور 1402 ساعت 19:15

ممکن است ایرادات بسیاری بر هاشمی‌پور وارد باشد ولی نباید فراموش کرد او با همین ویژگی‌هاست که یک دوره موفقیت‌آمیز در قرارگاه سازندگی وابسته به سپاه را پشت سر گذاشته است و یا یک دوره با رأی بالا مردم توانست انحصار قدرت در کهگیلویه را بشکند و نماینده مردم در مجلس شود.


یادداشت ارسالی؛ ممکن است بنا به دلایل شخصی و یا ذوق و میلی که حتی قابل توصیف و شرح دادن نباشد از کسی و یا چیزی همچون یک فرد، معشوق، تیم ورزشی، مکان تفریحی خوشمان بیاید و یا بدمان بیاید که این نوع علاقه مندی طبیعی است و برای بخش زیادی از جامعه اتفاق می‌افتد و در صنعت مد تعیین کننده است.
اما وقتی صحبت از سیاست و حکمرانی است، داستان کمی متفاوت می‌شود و بجز از مواردی که نشان از نوعی تعصب و یا منافع بسیار موردی شخصی است در سایر موارد باید گرایش و حمایت ما از حداقل ادله و استدلال برخوردار باشد.
در عالم سیاست قرار نیست چند ویژگی و صفت را مشخص کنیم و مطابق آنها جلو رویم. افراد معجون و سالادی از ویژگی و صفات متفاوت هستند. برخی ویژگی‌ها مثبت و منحصر به فرد هستند و برخی عیوب و ایرادات نیز وجود دارد که اگر بخواهیم تنها بر یکی از آنها متمرکز شویم همان یک مورد برای ایجاد حس دوری و تنفر کفایت می‌کند.
یک سیاستمدار موفق لزوما یک نخبه در یک حوزه خاص نیست بلکه نخبه سیاسی فردی با جمیع عوامل با درجات بالا و پایین است.
تحصیلات، تجربه، شخصیت فردی، مردم‌داری، سواد سخنرانی، ظاهر و پوشش مناسب و بروز و ... از ملزومات کار سیاسی است. شاید نتوان در عالم سیاستمداری پیدا کرد که همه ویژگی‌ها را در شکل اعلای خودش جمع کرده باشد ولی سیاستمداری هم نیست که قرار باشد از همه این ویژگی‌ها تهی باشد، بلکه یک حد میانه از مجموع این ویژگی‌ها و یک رفتار و گفتار درست می‌تواند به خلق سیاستمداری منتج شود که نگاه و پذیرش بیرونی نیز در تایید و شکل‌گیری نهایی آن موثر  باشد.
عدل هاشمی‌پور یکی از سیاستمداران این استان است. شاید خود همچنان دوست دارد او را یک فرد پروژه‌ای و عمرانی و یا حتی قبل از آن سرباز انقلاب و ولایت بدانند، ولی با توسل به تعاریف سیاست و حضور هاشمی‌پور در یک دوره مجلس شورای اسلامی و حضور مجدد در صحنه انتخابات گریزی از اینکه ما هاشمی‌پور را یکی از سیاستمداران استان بدانیم وجود ندارد. وی نه خود چنین ادعایی دارد و نه نزدیکانش و نه صاحب این قلم که هاشمی‌پور یک سیاستمدار کامل است بلکه او آمیزه‌ای از مجموع شرایطی است که می‌تواند از او یک نماینده خوب و موفق و فردی مورد اعتماد و وثوق مردم بسازد .
ممکن است نقد و ایرادات بسیاری بر هاشمی‌پور نیز وارد باشد ولی نباید فراموش کرد او با همین ویژگی‌هاست که یک دوره موفقیت‌آمیز در قرارگاه سازندگی وابسته به سپاه را پشت سر گذاشته است و یا یک دوره با رأی بالا مردم توانست انحصار قدرت در کهگیلویه را بشکند  و نماینده مردم در مجلس شود و حالا نیز در خارج از مجلس در نقش و قامت یک نماینده مورد عنایت مردم قرار گیرد و مردم برای حل مشکلاتشان به وی مراجعه کنند.
نکته مهم‌تر تناسب بین ویژگی‌ها و ظرفیت‌های هاشمی‌پور و حوزه انتخابیه کهگیلویه است حوزه انتخابیه‌ای که با فقر، توسعه‌نیافتگی و انواع و اقسام مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند و با وجود گشایش و انقلاب در عرصه عمرانی در بین سال های 1394 تا 1398 اما بیکباره و بعد از پایان دوره نمایندگی هاشمی‌پور قفل این کارگاه عمرانی بسته شد و بعید است جز با دست و کلید شخص هاشمی پور که اهل پروژه و فهم پروژه است گشوده شود.
در طول این سال‌ها کهگیلویه هیچ اتفاق عمرانی به چشم ندیده است هر آن چه بوده است یا آسفالت‌های ناشی از قیر اهدایی مجلس به نمایندگان بوده است و یا روکش همان آسفالت که به‌واسطه عدم نظارت خیلی خراب می‌شوند. سد آبریز حتی یک لیتر آورده برای شهرستان نداشته است و  نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک به تاراج رفت. جاده لنده و بهبهان ماده لازمه را ندارد و آن یکی طرح دیگر هم باز یا ماده ندارد و یا بودجه ندارد و یا مسئولین امر فهمی از اهمیت و ضرورت پیگیری آن ندارند و اینچنین است که حال و روز کهگیلویه بسیار زار است و پریشان.
اگر همه از افزایش میل مهاجرت از ایران به خارج از کشور می‌نالند، درصد مهاجرت از کهگیلویه سال‌ها و بکله دهه در بالای نمودار ایستاده است و هیچ مشوقی برای ماندن مردم در سرزمین شان وجود ندارد .
می‌توان لیستی بلند بالا از دلایل اینکه چرا باید به هاشمی پور اعتماد مجدد کرد وجود دارد. هاشمی‌پور با مردم ذیل کا ر و پیگیری پروژه‌ها دیدار می‌کرد اما اینک یک نماینده کل چهار سال نمایندگی‌اش را محدود به دیدارهای به اصطلاح مردمی با مردم نماید که در این صورت  یقینا هیچ گرهی از مشکلات مردم گشوده نخواهد شد.


کد مطلب: 466307

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/466307/چرا-عدل-هاشمی-پور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1