تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۴۶۶۰۱۸
در شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

فرماندار شهرستان بویراحمد: مدیران کل بدون مشورت با فرمانداری بودجه را توزیع می‌کنند که این ناترازی توسعه را رقم می‌زند

۱
۰
فرماندار شهرستان بویراحمد: مدیران کل بدون مشورت با فرمانداری بودجه را توزیع می‌کنند که این ناترازی توسعه را رقم می‌زند
کبنا ؛فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: مدیران کل بودجه بدون اطلاع فرمانداری و حتی ادارات شهرستان بودجه را تنظیم کرده‌اند که این ناترازی توسعه را در سطح شهرستان بویراحمد ایجاد می‌کند.
شهرام مهدوی‌مطلق در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان بویراحمد که با حضور مهدی روشنفکر، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه بعضی وقت‌ها بودجه را می‌بندی و در ادامه متمم و اضافاتی دارد، اظهار داشت: بودجه نهایی استانی سال گذشته (1401) شهرستان بویراحمد 250 میلیارد تومان بوده که تا کنون 160 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده یعنی نزدیک به 64 درصد. این نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده و ما اوراق نداشتیم.
وی افزود: بودجه استانی امسال (1402) که در این کمیته برای آن تصمیم گیری می‌شود، 346 میلیارد تومان است که بین دستگاه‌ها و ادارات و بخش‌های مختلف توزیع خواهد شد.
مهدوی‌مطلق گفت: رشد بودجه سال 1402 نسبت به بودجه اولیه 1401 بیش از 80 درصد بوده؛ یعنی بودجه اولیه سال 1401 که در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بویراحمد تصمیم‌گیری و توزیع شد، 80 درصد رشد بودجه داشتیم و بیشترین فصل هم مربوط به حوزه آب و حمل و نقل بود.
وی در خصوص اعتبارات ارزش افزوده، گفت: بر اساس قانون مبلغی در اختیار نمایندگان مجلس است و آقای روشنفکر باتوجه به اینکه سال انتخابات است و شائبه‌ای به‌وجود نیاید این اعتبار را در اختیار ما گذاشت و ما هم به طور شفاف آن را در ساختار بودجه قرار دادیم و توزیع کردیم. بنابراین جا دارد که از آقای روشنفکر تشکر کنم.
مهدوی در ادامه بیان کرد: با این اقدام آقای روشنفکر کمک خوبی به جاده‌های صعب العبور مناطق محروم مثل؛ تنگ تامرادی، چال‌شاهی و... شهرستان بویراحمد شد.
فرماندار شهرستان بویراحمد به شیوه تنظیم بودجه انتقاداتی وارد کرد و گفت: برخی از مدیران ادارات کل حضور دارند از آنها تشکر می‌کنم، تنظیم بودجه بدون اطلاع فرمانداری و حتی ادارات شهرستان صورت گرفته که این ناترازی توسعه را در سطح شهرستان بویراحمد ایجاد می‌کند که ما شاهد آن هستیم. از مدیران‌کل خواهش داریم که بالاخره ما نماینده دولت در سطح شهرستان هستیم و هر روز برای پاسخگویی به مردم در خصوص جاده، آب، کانال‌های کشاورزی و ... تجمع داریم. 
مهدوی‌مطلق با بیان اینکه در توزیع بودجه برخی از شاخص‌ها مثل افزایش جمعیت در پی مهاجرت بی‌رویه پیش‌بینی نشده است، گفت: رقم بودجه شهرستان بویراحمد در برخی از سرفصل‌ها نسبت به سایر شهرستان‌ها پایین است. اما همین که هم هست بدون مشورت شهرستان انجام می‌گیرد و ما یک ناترازی توسعه در سطح شهرستان بویراحمد داریم.
وی افزود: برای نمونه در بحث آب؛ شهر گراب که سابقه شهری آن هم مشخص است، اصلاح شبکه آب آن در بودجه دیده نشده است. نقص بزرگی است این کار و گاهی ذهنیت اجتماعی به‌وجود می‌آمد. لذا خواهش داریم که مدیران‌کل در توزیع و اجرای بودجه با فرمانداری مشورت داشته باشند. همچنین در بحث جاده اتصال جاده تنگ تامرادی به باشت که یک جاده راهبردی برای استان و شهرستان می‌باشد که در بودجه دیده نشده است و باید ردیف بودجه و مجوزهای لازم برای آن در نظر بگیرم.
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه کاش آقای شاهینی به موقع در جلسه حضور پیدا می‌کرد، گفت: در بحث جاده‌های روستایی مشکل داریم. ما نمی‌دانیم قضیه پیمانکاری در این استان چه هست؟ سه پیمانکار ما در واقع در حال جمع کردن ابزارآلات‌شان روی جاده‌ها هستند، این در حالی است که همین پیمانکار در شهرستان دیگری در حال کار هستند. ما نمی‌دانیم چرا نظارتی بر اینها نیست؟ 
مهدوی‌مطلق گفت: پیمانکار جاده آبشور ما که یک جاده صعب‌العبوری هستند، یک سال است که در شهرستان دیگری کار می‌کنند؟ باید خاتمه دهند و به پیمانکار دیگری کار را بدهند. پیمانکاری پول را گرفته و کار نمی‌کند! چرا؟
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب فرماندار عزیز می دانی چرا کار نمی کند ، چون کارفرما ضعیف اون پیمانکار هم دنبال تعدیل ،زمان را فرسایشی می کند ،گاها با یکی الی دو دستگاه شروع می کنن و مدت انجام کار طولانی می شود
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1