کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بکارگیری نورچشمی‌ها در پتروشیمی دهدشت به سفارش یکی از نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی + اسامی

13 تير 1402 ساعت 19:45

یکی از معضلات استان کهگیلویه و بویراحمد که گویا قرار نیست هیچ وقت پایان یابد، بکارگیری نیروهای بدون ضابطه در ادارات، دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ است.


یکی از معضلات استان کهگیلویه و بویراحمد که گویا قرار نیست هیچ وقت پایان یابد، بکارگیری نیروهای بدون ضابطه در ادارات، دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ است.
به گزارش کبنا، پروژه در حال احداث پتروشیمی دهدشت سال 86 کلنگ‌زنی شد که هنوز پیشرفت قابل توجهی ندارد. این پروژه در 110 هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت کلاچو کلنگ‌زنی شد. صبح امروز تعدادی از جوانان کهگیلویه بزرگ در تماس تلفنی با پایگاه خبری کبنانیوز از بکارگیری نیروی بدون ضابطه در این شرکت گلایه و اعتراض کردند و خواستار پیگیری این مسئله توسط دستگاه‌های مسوول شدند.
یکی از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار کبنانیوز، گفت: نیروهایی که در پتروشیمی دهدشت مشغول بکار شدند، با دستور یکی از نمایندگان مجلس بدون طی مراحل قانونی مشغول به کار شدند.
وی افزود: این افراد همه از بستگاه و فرزندان لیدرهای این نماینده مجلس است.
آقایان؛ (ر- الف)، (ن - د)، (ش- گ)، (و- ج)، (م- ب)، (خ - ح)، (س - د)، (م - آ)، (الف- ب)، ( م - ص)، (م - د)، ( الف - د) و ( م - ص) کسانی هستند که با سفارش این نماینده در پتروشیمی دهدشت بکارگرفته شدند.
به گزارش کبنا، احداث طرح پلی‌اتیلن سنگین دهدشت با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال بمنظور تأمین نیاز بازار‌های داخلی و تغذیه صنایع پایین دستی از یكسو و در مرحله بعد صادرات محصول به بازار‌های جهانی، در تاریخ 30 شهریور 84 در هیأت مدیره شركت ملی صنایع پتروشیمی تصویب گردید. تاریخچه شكل‌گیری و تصویب طرح توسط هیأت مدیره محترم شركت ملی صنایع پتروشیمی با شروع عملیات اجرایی خط لوله‌اتیلن غرب و بمنظور توسعه و احداث صنایع پتروشیمی در چارچوب برنامه توسعه اقتصادی کشور، شرکت پتروشیمی باختر به صورت هلدینگ تأسیس و در تاریخ ۱۳۸۳/۱۱/۱۷ به ثبت رسید. برای احداث صنایع تولید مواد پتروشیمی در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم مناطق جنوبی كشور، هیأت دولت در تاریخ ۱۳۸۴/۶/۴ احداث چهار واحد جدید در مناطق جنوبی كشور را تصویب كرد. كه با الحاق پتروشیمی گچساران به این چهار طرح بنام پتروشیمی‌های خط دنا نامیده شدند. خط دنا از یك واحد الفین گچساران و چهار واحد تولید پلی‌اتیلن (HDPE) بنام‌های شركت صنایع پتروشیمی دهدشت، ممسنی، كازرون و بروجن تشكیل شده است. در سفر استانی نایب رئیس محترم وقت مجلس به استان كهكیلویه و بویر احمد در تاریخ ۱۳۸۶/۰۱/۲۰ كلنگ احداث یک واحد تولید پلی‌اتیلن سنگین به ظرفیت ۳۰۰ هزارتن در سال در شهرستان دهدشت‌زده شد و بلا فاصله در تاریخ ۱۳۸۶/۰۱/۲۸ شرکت پتروشیمی دهدشت به صورت سهامی خاص تأسیس و به ثبت رسید. كه در تاریخ ۱۳۸۶/۱۰/۱۹ نام شركت به پلیمر دهدشت تغییر یافت. سپس در تاریخ ۱۳۸۸/۱۱/۰۳ شركت صنایع پتروشیمی دهدشت به صورت سهامی عام تأسیس و صد در صد سهام شركت پلیمر دهدشت به این شركت منتقل شد. با مطالعات انجام شده توسط مشاور جهت مكان‌یابی و پس از انتخاب مكان مناسب، زمین طرح به مساحت ۱۰۲ هكتار در منطقه صحرای كلاچو خریداری گردید. بلا فاصله نسبت به یكپارچه‌سازی زمین اقدام و سند رسمی جهت احدا ث كارخانه در تاریخ ۱۳۸۷/۱۱/۱۷ اخذ گردید. خوراک طرح‌اتیلن است که از طریق خط لوله مربوطه از پتروشیمی گچساران و یا از طریق خط‌اتیلن غرب تأمین خواهد گردید.


کد مطلب: 464333

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/464333/بکارگیری-نورچشمی-ها-پتروشیمی-دهدشت-سفارش-یکی-نمایندگان-کهگیلویه-بویراحمد-مجلس-شورای-اسلامی-اسامی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1