تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب : ۴۶۲۱۸۴
کبنا گزارش می‌دهد؛

حاشیه‌های مهم‌تر از متن در سفر وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد؛ از چشم غره روشنفکر برای پارسیان تا نفس‌زدن راستا و تیزبینی وزیر

احسان خان‌محمدی
۳۷
۱
حاشیه‌های مهم‌تر از متن در سفر وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد؛ از چشم غره روشنفکر برای پارسیان تا نفس‌زدن راستا و تیزبینی وزیر
کبنا ؛
ظهر امروز احمد وحیدی _وزیر کشور_ به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. این سفر دارای حواشی متعددی بود که بعضاً از متن سفر از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.
به گزارش کبنا، وحیدی در فرودگاه، مدیران کهگیلویه و بویراحمدی را دید و پس از آن از طرح سایت مسکن جهاد که 160 واحدی است بازدید کرد.
در حالی که قرار بود بود از درب تعیین شده وارد سایت مسکن شوند، از یک درب دیگر وارد شدند و همین موضوع، ناهماهنگی‌هایی را به وجود آورد. به دلیل این ناهماهنگی، حدود یک ربع منتظر ماندند که پیمانکار پروژه دوان دوان مسافتی را طی کرد تا به وزیر کشور رسید.
عیسی شهامت _معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ در توضیحاتی که برای وزیر کشور می‌داد، ساختمان‌های این مجموعه را چهار طبقه‌ای معرفی کرد.
اما سپس محمد راستا _مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد_ نفس‌نفس‌زنان گفت که پروژه 6 طبقه‌ای است.
وزیر کشور خطاب به راستا گفت: شما پیمانکار هستید؟ اما راستا جواب داد که نه من مدیرکل راه و شهرسازی استان هستم.
وحیدی در ادامه خطاب به راستا گفت: چرا نفس می‌زنید مگر از کوه آمده‌اید؟ راستا پاسخ داد که دویدیم و عجله کردیم که خودمان را به شما برسانیم.
سپس وزیر کشور به شهامت گفت: این‌جا زمین متری چند است؟ شهامت پاسخ داد متری 15 میلیون تومان است. وحیدی نیز گفت چه خبر است؟
شهرام مهدوی مطلق _فرماندار بویراحمد_ گفت: یاسوج یکی از گران‌ترین شهرهای ایران از نظر قیمت زمین و مسکن است.
سپس سردار خرمدل بیان کرد: ما در این‌جا در حال ساخت یک مدرسه سه طبقه‌ای هستیم. سپس سردار قیمتی بالاتر از شهامت گفت. وحیدی نیز با لبخند گفت: گویا با سردار هم نمی‌شود کنار آمد.

پیمانکار پروژه خطاب به وزیر کشور عنوان کرد که پروژه 25 و نیم درصد پیشرفت دارد که با واکنش منفی وحیدی روبرو شد. اما پیمانکار گفت که این میزان درصد را بانک تأیید کرده است.
گفتنی است این سایت نهضت ملی مسکن بیش از 90 میلیارد تومان اعتبار اولیه برای آن در نظر گرفته شده است.
سپس وزیر کشور از برای بازدید از گلزار شهدای ده‌برآفتاب وارد این روستا شد. وحیدی وقتی به گلزار شهدا رفت، مردم به او گفتند این منطقه بیش از 70 شهید دارد. وی اضافه کرد که ما در انتخابات‌های مختلف همیشه به افراد ولایی رأی می‌دهیم؛ منظور او این بود که رأی این مردم، اصولگرایان هستند.
در ادامه یکی از حاضرین به پارسیان‌نژاد _مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد_ انتقاد کرد که با واکنش منفی پارسیان روبرو شد؛ گفتنی است پارسیان با علامت دست نشان داد که نه او اشتباه می‌کند.
مهدی روشنفکر _نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون_ نیز در همین حین برای پارسیان‌نژاد چشم‌غره رفت. سپس استاندار گفت آرام باشید.
مردم با اشاره به سقف گلزار شهدا، از وضعیت این مجموعه انتقاد کردند. سپس روشنفکر از زبان رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان نقل قول کرد که شاهینی قول داده این وضعیت را ساماندهی کند.
در حالی که در برنامه، گفت‌وگو و دیدار با مردم پیش‌بینی نشده بود، اما مردم وسایل نشستن و میکروفن را آماده کرده بودند. بنابراین وزیر کشور با این افراد گفت‌وگویی داشت. در این میان، یکی از جوانان ده‌برآفتابی که عضو کارزار انتقاد از احمدزاده بود، در اینجا نیز زبان به انتقاد گشود، اما با واکنش وزیر کشور مواجه شد. وحیدی خطاب به او گفت: شما نمی‌بینید، عملکرد خیلی خوب است؛ پاسخ او جوابی به کلیه منتقدین استاندار کهگیلویه و بویراحمد بود.
یکی از اهالی خطاب به وزیر کشور گفت: ما در این‌جا سالن ورزشی می خواهیم، اما وحیدی با لحن شوخی گفت که این‌جا هوا خیلی خوب است و می‌توانید از همین فضای باز استفاده کنید.
یکی دیگر از اهالی ده‌برآفتاب گفت: ما مظلوم هستیم، اما وزیر کشور پاسخ داد که مردم این منطقه شهیدپرور، از باعزت‌ترین مردمان این سرزمین هستند.

 پس از این، از جاده یاسوج به سی‌سخت و تونل‌های این مسیر بازدید کردند؛ وزیر کشور خطاب به راستا گفت: آیا در این مسیر ترددی وجود دارد؟ راستا گفت: بله روزانه ده هزار خودرو از این مسیر بازدید می‌کنند. حتی در ایام تعطیلات تردد بیشتر هم می‌شود.
وزیر کشور گفت: چون تونل زیاد ریزش ندارد، نمی‌خواهد لاینینگ استفاده کنید و این هزینه اضافی است.
سپس از طرح ساماندهی رودخانه بشار بازدید کردند. عیسی شهامت از روی نقشه می‌خواست در مورد طرح ساماندهی توضیح دهد، اما گویا نمی‌توانست این طرح را برای وزیر کشور به‌خوبی تبیین کند. در این بازدید عدم حضور مدیرعامل آب منطقه‌ای مشهود بود؛ معلوم نبود مصلح در چه مأموریتی بود.
در حالی که شهامت نمی‌توانست به خوبی موضوع را تبیین کند، وزیر کشور چند بار از زوایای مختلف طرح سوال کرد که نشان از تیزبینی او داشت.
در حالی که مهدوی فرماندار بویراحمد به کمک شهامت آمد، شهامت طرح‌هایی که قرار است اینجا اجرا شوند را برای وحیدی توضیح داد.
وزیر کشور گفت: انجام این طرح‌ها نیاز به سرمایه‌گذار دارد و شهامت نیز آن را تأیید کرد و گفت دو شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند.

وحیدی گفت: طرح‌های بزرگی در کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است که باعث می‌شود توازن منطقه‌ای محقق شود.
پس از آن وزیر کشور به همراه تیم مدیریتی استان به بازدید از ساختمان جدید استانداری کهگیلویه و بویراحمد رفتند.
در این میان، برخی از مدیران کل استانداری، فرمانداران و شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد به استقبال از وزیر کشور ایستاده بودند.
در این صف، نخست فرماندار چرام، سپس مدیرکل امور شهری، پس از آن فرماندار گچساران و در ادامه بقیه مسئولین ایستاده بودند.
بعد از گپ‌‌وگفتی ابتدایی، وقتی وزیر کشور به الیاسی _شهردار لوداب_ رسید، نظر او را در مورد شهرستان شدن لوداب جویا شد که الیاسی با بیان این‌که خیلی خوب است، آن را تأیید کرد.
الیاسی گفت ما چشم‌انتظاریم؛ مهدی روشنفکر نیز به نشانه رضایت، لبخند زد.
وی افزود: ما انتظار داریم مردم شهرستان لوداب را به‌طور ویژه ببینید.
سپس نوبت به رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد رسید. وی با این مصرع کوتاه که «آمدی ای دل به استقبالتان» گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون در مقابل هیچ حکومتی کرنش نکرده مگر جمهوری اسلامی ایران. دست‌تان را برای حمایت ویژه از این استان به گرمی می‌فشاریم.
سپس نوبت به نستهن مقدم _شهردار یاسوج_ رسید. وزیر خطاب به او گفت: ما در طرح ساماندهی رودخانه بشار منتظر شما بودیم، چرا نیامدی؟
سپس وزیر کشور خطاب به مختار اندرخور _فرماندار مارگون_ گفت: اندرخور به چه معناست؟ فرماندار مارگون با لبخند آن را مدیر شایسته معنی کرد.
وزیر کشور به اندرخور گفت: اگر سیسخت نبود، مارگون بهشت گمشده است.
استاندار خطاب به وزیر کشور گفت: سیلاب و کولوار و زیلایی به عنوان مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد جز منطقه مارگون هستند؛ روشنفکر نیز این موضوع را تأیید کرد.
وحیدی از درخشان‌زاده _فرماندار دنا_ پرسید آیا موافق هستید که نام ساختمان جدید استانداری را ساختمان دنا بگذاریم؟ درخشان‌زاده نیز با جواب موافق، آن را تأیید کرد.
سپس وزیر کشور خطاب به جلال دانش _فرماندار لنده_ او را جوان‌ترین فرماندار معرفی کرد؛ احمدزاده در ادامه گفت: محمدی _فرماندار بهمئی_ نیز از جوانان هستند.

وقتی نوبت به شهردار سوق رسید، وحیدی طوری رفتار کرد که انگار نام سوق را نشنیده است.
شهردار لنده نیز گفت: من افتخار این را دارم که روزی لباس سبز پاسداری را بر تن داشته‌ام.
وزیر کشور از جوان بودن شهردار بهمئی نیز اظهار رضایت کرد.
وحیدی در ادامه گپ‌وگفت کوتاهی نیز با سید عبالعزیر موسوی _فرماندار کهگیلویه_ داشت.
وقتی وحیدی به شهردار دیشموک رسید گفت که در یک سفر دلم می‌خواست از دیشموک بازدید کنم. شهردار گفت» دیشموک دورترین و محروم‌ترین منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد است، اما با وجود استاندار برخی از مشکلات ما حل شده است.
وقتی که وزیر کشور با شهردار قلعه‌ رئیسی صحبت کرد، رفتار او نشان می‌داد که گویا نام قلعه رئیسی برای او چندان آشنا نیست.
در ادامه وقتی که وحیدی به شهردار پاتاوه رسید، به او گفت که پاتاوه شهر زیبایی است.
روشنفکر گفت که ما برای شهرستان‌شدن پاتاوه صحبت‌هایی کرده‌ایم. در حالی که گویا قبلاً صحبت‌هایی در این خصوص بین روشنفکر و وحیدی رد و بدل شده بود، اما وحیدی برای اطلاعات بیشتر باز هم از شهردار پاتاوه پرسید که جمعیت آنجا چند نفر است؟ شهردار پاسخ داد که 10 هزار نفر جمعیت دارد. وحیدی گفت: 10 هزار نفر کم است. اما روشنفکر قضیه را جمع کرد و جواب داد 10 هزار نفر جمعیت شهر پاتاوه است و جمعیت حومه آن بسیار بیشتر است و قابلیت شهرستان شدن را دارد؛ چرا که تنها یک دهستان آن 12 هزار نفر جمعیت دارد.
نوبت به شهردار چیتاب رسید. وی خطاب به وزیر کشور گفت: در این شهرستان، خانواده شهید خرسندیان سه شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند.
وی افزود: چیتاب افتخار این را دارد که جایگاه تنها شهید مدافع حرم استان کهگیلویه و بویراحمد یعنی شهید ستار اورنگ است.
سپس نوبت به شهردار سیسخت رسید. وی خطاب به وزیر کشور گفت: من شهردار سیسخت شهر یکتاپرست و زلزله‌زده سیسخت هستم.
با پیان این استقبال، وزیر کشور و مجموعه مدیریتیِ همراه، از ساختمان جدید استانداری بازدید کردند.
در حالی که در این ساختمان بر روی میزی، انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم مهیا شده بود، اما تنها تعداد محدودی از مهمان‌ها توانستند از این نوشیدنی‌ها استفاده کنند و بیشتر افراد حاشیه‌ای آن را میل کردند.
احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حالی اعتبار لازم برای تکمیل این ساختمان را 30 میلیارد تومان عنوان کرد، که برخی از کارمندان استانداری گفته بودند برای تکمیل آن 120 میلیارد تومان مورد نیاز است.
در پاسخ به این مغایرت، وحیدی وزیر کشور گفت انگار برخی نمی‌خواهند جابه‌جا شوند.
وی در ادامه افزود: کم‌کم به این‌جا بیایید تا به تدریج تکمیل شود.
وی حتی در جایی با اشاره به استاندار گفت: اول شما میزتان را بیاورید تا بقیه نیز بیایند.
پس از آن نشست مشترک فرمانداران، شهرداران و سازمان‌های مردم‌نهاد با رویکرد مسائل اجتماعی، در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور وزیر کشور برگزار شد و در ادامه ستاد اربعین برگزار شد. وحیدی صبح پنجشنبه از استان خارج شد. 

















نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نتیجه انتصابات سیاسی عدم‌کارآمدی و شکاف اجتماعی است
Iran, Islamic Republic of
سایت کبنا در راستای حمایت کوکورانه از شهامت و راستا تیتر خبر را عوض کردی ازشما بعید بود جناب کمایی
Iran, Islamic Republic of
به جرات میتوانم بگم که علم شهامت از وزیر کشور بالاتر هست
چه به رسد به استاندار
الان میخواهند شهامت بزنند چون هوادار بهرامی هست
شک نکنید بهرامی برنده انتخابات آینده هست و شهامت هم یکی از مدیران رده بالا استان
اونوقت کمایی و امثال کمایی باید پماد بزنند
پرستار
Iran, Islamic Republic of
شما که شهامت را میشناسی چطور ادعا میکنی که طرفدار بهرامی هست ؟! ایشون دهدشتی هستن و همیشه برای رای دادن میان دهدشت و بی شک طرفدار جناب موحد هستن
Iran, Islamic Republic of
کمایی تو هم خوب بلدی همه را ناتوان جلوه بدی تا احمد زاده را توان‌مند معرفی کنی .پس تعهد واخلاق این وسط چه کاره اند
Iran, Islamic Republic of
تعهد و اخلاق و رسالت که باید رعایت کنند مهم نیست
کاسه لیسی مهم هست براش
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خدادمیدونه جایگاه /در استانداری غصبیست چون لایق این جایگاه نیست و بهتر از ایشان نیروهای متخصص و مدیر در این استان کم نیستند. اقای استاندار معاونان بی کفایت جز بدنامی برای شما و جایگاهتان با وجود همه تلاشهای صادقانه حاصلی نخواهد داشت لطفا ایشان رو عزل کنید که عملکرد منفعلانه و جلسات بی حاصل و پوپولیستی ایشان جز خراب کردن شما نخواهد بود. اینهمه نیروی ارزنده در استان هست استفاده کنید.
Iran, Islamic Republic of
این ها هدف شان این است که با ذبح کردن یکی دو مدیر ناتوان یا مربوط به دولت قبل و یا کمتر وابسته به استاندار و نمایندگانی که مایه ی ننگ استانند،فشار را از سر استاندار کم کنند ولی مردم تا عزل استاندار ضعیف کوتاه نخواهند آمد چون این مدیران سفارشی نمایندگان ضعیف و گماشته ی استاندار ضعیف اند؛ بنابراین خود استاندار ضعیف است که مدیرانش ضعیف اند وگرنه استاندار قوی زیر بار مدیران ضعیف،سفارشی و فامیلی نمی رفت.
Iran, Islamic Republic of
عزل مدیرکل آموزش و پرورش باید هر چه سریع تر انجام شود تا بساط طایفه بازی جمع شود
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد می کنیم سیلارستان را هم شهرستان کنید تا برای بعضی از فامیل،پست فرمانداری ردیف کنید !
چون پُست برای راضی کردن ناراضیان کم دارند،می خواهند همین طور فله ای بدون داشتن شاخص ها شهرستان ایجاد کنند.
پرستار
Iran, Islamic Republic of
تکلیف خودتون را مشخص کنید . یه روز ادعا میکنید روشنفکر دهدشتی هست فرداش میگید سیلارستان لوداب 😂
Iran, Islamic Republic of
نماینده یعنی نمایندی تعویض مدیران کارکنان دولت دوتادوتامیشه ششتا کی به کیه قانونگذاری درمجلس کارمردان بزرگ هستش
Iran, Islamic Republic of
احمدزاده نیوز
این سایت پولی هست
Iran, Islamic Republic of
سلام چقدر خوب فرمودین پول وده تا برات خوب بنویسم نشر بدم سیل عاقبتش کن
آخ و بخت بیراحمد
Iran, Islamic Republic of
این کیه مهنددددس راستا مدیرکل مسکنه
این کیه مهندس شهامته
این کیه نماینده مجلسه روشنفکر هست ولی روشنفکر نیست
این کیه فرماندار مارگونه
این کیه ........
جمع کنید خدا شاهده همتون سر هم ی بخشداری رو نمیتونید اداره کنید
محمد
United States
بند خدا
به قول لرها خودمون
بخدا زن های داسونی دو برهم زن یا خاله زنکی هم مثل تو نیستند
بعدش اون چندنفر هم انتقاد از مدیر کل بنیاد شهید کردن نیروهای هدایت خواه بودن و دردشون این بود که مدیر مل سابق بنیاد شهید بچه همین روستا بود ونیرو هدایت خواه بثد، که دکتر روشنفکر مثل شیر برکنارش کرد، کل مدیر کل های استان بنیاد شهید سابق جمع کنی به اندازه دکتر پارسیان نژدا نه مدیریت بلدن نه سواد درست حسابی برو رتبه بنیاد شهید در مقایسه با گذشته مدیریت و حال حاضر استان ها را نکاه کن چقدر خوب و چه رتبه ای خوبی گرفته در این مدت،
گفتی راستا مشکل دارد برو بابا خودت خوب میدونی از وزیر با سوادتر وکاربلد تر است،
درد چیز دیگه ای هست،
هر چی نیرو قوی قدرتمند دکتر روشنفکر داری دنبال تخریبشون هستی،
بعدش این امدن های وزیر چیزی را حل نمی کنه چون نزدیک انتخابات، می خواهند مردم بدبخت ایران بیارند صندوق رای
تا الان چندسال گذشته چیزی که درست نشد بد ترشده
چند سال است چندبار است اومدن رفتن کاری نکردن،مگه این استان چقدر جمعیت دارند، که نمی توانند مشکل اشتغال حل کنند
مردم این استان اگه راست می گفتن چرا از سد خرسان حرفی نزدن
فقط مشکلشان دکتر پارسیان نژاد بود،
راستی کبنا چرا دفاع از سد خرسان نکردی
چه کار کردن مردم
نقش خودت وبقیه سایت های استان چه بود
اخ وبخت مردم ساده دل که از چوپان گرفته تا استاد دانشگاه فقط دنبال پست گرفتن اقوام خودشون،
خانم س طالبی
Iran, Islamic Republic of
پارسیان‌ مدیرکل بنباد شهید بهترین‌نیرو است
س طالبی
Iran, Islamic Republic of
پارسیان نژاد بهترین نیرو است
خدا حفظش کند
حافظ
Iran, Islamic Republic of
جون خودت پارسیان نژاد هم نخوبه...
مگه قحط الرجاله!...
Iran, Islamic Republic of
فامیلت بیا
Iran, Islamic Republic of
البته دبیر ادبیاتی که نمیرفت سر کلاس هم باید نام خانوادگی خودشو اینجوری معنی کنه.
با توجه به شناختی که ای ایشون دارم یعنی کسی که از درون خودشو میخوره،خودخوری میکنه
یعنی حسود و ناکارآمد
حسن نیکونژاد
Iran, Islamic Republic of
وقتی رسانه امانتدار نباشد، نمی‌توان امید چندانی به اصلاح امور داشت. هروقت کسی گفت کبنانیوز فلان است، نپذیرفتم، اما الان دیگه همه چیز روشن شد.
Iran, Islamic Republic of
کاش میشد مردم حضور داشته باشند و از ضعف و سیاسی کاری فرماندار دنا می گفتن
Iran, Islamic Republic of
آی داد و بیداد از سرنوشت این استان با این استاندار و مدیرانش فقط دلخوش به این رفت و امدا و تمجیدهای الکی از خودشون هستند اینا امار دروغ به این وزرا میدن اونا هم ازشون تعریف میکنن
عسکری
Iran, Islamic Republic of
درود بر شهامت
اگه تخصص و تعهد در مدیران هست، فقط شهامت.
با چرت پرت گویی بعضی، شهامت تخریب نخواهدشد.
وامدار هیچ نماینده ای هم نیست.
نیازی که به تخصص و کارآمدی ایشون بوده تا الان باعث ارتقائ مدیریت ایشان شده نه تملق و التماس.
Iran, Islamic Republic of
با عوض کردن تیتر خبر خود نشان دادید که نمی توانید مستقل عمل کنید
مطلع
Iran, Islamic Republic of
فرماندار لنده به واسطه نسبت با مدیرکل سیاسی وزارت کشور عبدالله ... یک روزه استخدام سپس فرماندار
یکی از هزاران
Iran, Islamic Republic of
طبق این نوشته چه تفرعنی در صحبت های وزیر هست.و افراد دستپاچه و بی برنامه هستند.لکنت زبان و نداشتن جسارت و عامی حرف زدن کاملا مشهود است.برخورد وزیر با آن جوان برافتابی و کلا مردم روستا موهن و زننده است.اگر علی آبی طالب بود هیچکدام را از مسئولین نمی پسندید.
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت گچساران و باشت و فرمانداران و بخشدارانش کمیته امداد /بدبخت کرده این چند سال پول ولمی ایدا تا وضع بعضی خیلی خوب شد بدون کوچکترین سابقه مثبته ای فرماندار شدند
Iran, Islamic Republic of
برادران بیسواد رو از مرکز استان بیرون کنید نه سواد دارند و نه مدیریت
لیکک
Iran, Islamic Republic of
موضوع خبر راعوض کردن نشان دهنده این است که شما مستقل نیستید و پول می گیرید
مگر شهامت چه کار کرده است که شما از ایشان حمایت الکی میکنید لطفا یک سر به لیکک بزنید و بعد قضائت کنید ما می مانیم و شما آقای کمایی مسولین رفتنی هستند و گذرا
سپیدار
Iran, Islamic Republic of
زنده و پیروز باد دکترروشنفکر
Iran, Islamic Republic of
به اسم سپیدار کامنت نگذار
سپیدار برای منتظریان سر می دهد.
Iran, Islamic Republic of
سیلارسون
عارف
Iran, Islamic Republic of
خدایی سبک نگارش خبر رو بچسبید. انگار ژول ورن داره تعریف میکنه!!!!!😂😂😂😂

فقط اونجایی که گفته مردم یکتاپرست سیسخت! انگار بقیه مردم استان همه آتئیست هستن!!!!😂😂😂😂
دنا
Romania
همین آقایی که در ده برافتاب گفته ما مظلوم هستیم رأی ما همیشه اصولگرایان است

فردا می‌گوید ما مظلوم هستیم و رای ما همیشه جناح چپ و اصلاح طلبان است.....!!!!!!
شاهد روزگار
Romania
اتفاقاً روستای ده برافتاب از بهترین امکانات در استان کهگیلویه و بویراحمد برخوردار است و انقلاب اسلامی برای شما خیلی خیلی خوب بود و خدمات زیادی کرده است.

مگه گنجه ای و گوشه و مزدک و تنگ سریز که خیلی خیلی از ده برافتاب بزرگتر هستند سالن ورزشی دارند که ده برافتاب داشته باشد!!؟؟؟؟؟؟
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
1