کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

آیا سووالات دی‌ماه امتحانات آموزش و پرورش لو رفته بود؟ / رئیس دانشگاه یاسوج: آقای عزت‌خواه شما یک تجربه تلخ داشتید/ عزت‌خواه: خنده شما تلخ‌تر بود / لو رفتن سووالات در آموزش و پرورش امکان ندارد

20 فروردين 1402 ساعت 13:21

جلسه شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون سیاسی استاندار و با بحث داغ بر روی سلامت آزمون‌های آموزش و پرورش برگزار شد.


جلسه شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون سیاسی استاندار و با بحث داغ بر روی سلامت آزمون‌های آموزش و پرورش برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (یکشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱) شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد بدون حضور استاندار و به ریاست سید جواد هاشمی‌مهر_ معاون سیاسی استانداری کهگیلویه وبویراحمد_ و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، رؤسای دانشگاه‌های یاسوج و مدیران عضو این شورا در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این جلسه، بهادر کرمی_ رئیس دانشگاه یاسوج_ از مسوولان آموزش و پرورش خواست که مقدمات برگزاری آزمون‌های نهایی و کنکورسراسری را از قبل آماده کنند و کار‌ها را به دقیقه ۹۰ واگذار نکنند.
وی در ادامه تصریح کرد: نباید کار‌ها به روز‌های آخر سپرده شود که بعداً دچار دستپارچگی شویم، به‌گونه‌ای عمل شود که کار بدون اشکال ادامه داد شود.
کرمی در ادامه به تجربه تلخ آموزش و پرورش در امتحانات نهایی اشاره کرد و گفت: سووالات لو رفت [با لبخند] و به همین خاطر من خواستار حضور و ورود شورای تأمین به این موضوع شدم که کمک کنند.
بعد از صحبت‌های کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج تا حدودی فضای جلسه به سمت تقابل و واکنش رفت.
حسنعلی عزت‌خواه_ مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به صحبت‌های کرمی واکنش نشان داد و گفت: خنده شما برای ما تلخ بود، سؤالات فقط یکی از کلاس‌ها لو رفت و هیچ وقت نبوده که سووالات لو برود.
در ادامه محمد جمالی‌آرند_ معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد_ به صراحت لو رفتن سووالات را تکذیب کرد و گفت: آزمون‌های نهایی و سراسری آموزش و پرورش در زمان اعلام شده برگزار می‌شود و اگرآزمونی ساعت ۸ صبح برگزار شود، ما اعلام می‌کنیم که دانش‌آموزان رأس ساعت ۷ و نیم در محل آزمون حضور پیدا کنند و ۱۰ دقیقه و زمانی هم ۵ دقیقه قبل از برگزاری آزمون سؤالات در اختیار حوزه‌های آزمون قرار می‌گیرد.
یکی دیگر از معاونین آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد نیز برای توضیح بیشتر تأکید کرد: به هیچ وجه امکان لو رفتن سووالات در محل‌های آزمون وجود ندارد وسؤالات مختص هر مدرسه‌ای و یا حوزه امتحانی با کد مخصوص ارسال می‌شود آنهم چند دقیقه قبل از برگزاری آزمون روی سیستم مدارس قرار می‌گیرد و شاید بعد از آن زمان دانش‌آموزی از طریق تلفن همراه و یا دستگاه‌های دیگر عکس بگیرند و به خارج از حوزه امتحانی ارسال و منتشر کنند.
وی تأکید کرد: لو رفتن سووالات امکان ندارد. تا کنون هیچوقت سووالات آزمون‌های مربوط به آموزش و پرورش لو نرفته است.
او در ادامه گفت: توقع می‌رود که نیرو‌های امنیتی، پلیس فتا و سایر دستگاه‌های نظارتی مربوطه با کانال‌های تلگرامی و سایر فضای مجازی که اقدام به انتشار سووالات می‌کنند، برخورد شود و دست‌های مافیا را در این مسأله مهم قطع کنند.
یکی دیگری از کارشناسان آموزش وپرورش که در این جلسه حضور داشت، گفت: شایعه تقلب صرفاً به جهت مخدوش کردن ذهن مردم است و البته باید حساسیت‌ها را در نظر بگیریم.
وی افزود: در همه شهرستان‌ها با پراکندگی حوزه‌های نهایی و کنکور مواجه هستیم که هزینه‌های زیاد جانبی برای برگزاری آزمون و کنترل آن باید متقبل شویم.
او توصیه کرد که آزمون‌ها متمرکز شود و انتظار می‌رود که ادارات در شهرستان‌ها اگر سالنی دارند آن را هنگام برگزاری آزمون‌ها در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.
او گفت: آموزش و پرورش از امکانات وتجهیزات کافی برخوردار نیست و انتظار می‌رود که همه دستگاه‌ها به کمک آموزش و پرورش بیایند.
سید جواد هاشمی‌مهر_ معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ در جمع‌بندی این جلسه، اظهار داشت: کنکورسراسری دی ماه تجربه موفقی در استان داشتیم تا جایی که نگرانی خانواده‌ها تا حدی مرتفع شد، هر چه به نقطه ایده‌آل هم نرسیدیم.
وی از آموزش و پرورش خواست تا نیازمندی‌های خود را به موقع احصا کنند تا هنگام برگزاری آزمون‌ها مشکلی بوجود نیاید.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: صحبت‌های لازم در خصوص تعیین شعبه رسیدگی قضایی به تخلفات آزمون‌ها شده است.


کد مطلب: 460815

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/460815/آیا-سووالات-دی-ماه-امتحانات-آموزش-پرورش-لو-رفته-رئیس-دانشگاه-یاسوج-آقای-عزت-خواه-یک-تجربه-تلخ-داشتید-خنده-تلخ-تر-رفتن-امکان-ندارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1