تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : ۴۵۸۸۴۸
در شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

توضیحات شهابی‌نسب پیرامون ابهامات بودجه کهگیلویه و بویراحمد

۰
توضیحات شهابی‌نسب پیرامون ابهامات بودجه کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد پیرامون بودجه استان و حاشیه‌هایی که در خصوص بودجه استان صورت گرفته توضیحاتی ارائه کرد.
علی شهابی‌نسب در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ برگزار شد در خصوص حواشی اخیر ایجاد شده پیرامون بودجه استان و ردیف پایین استان در بودجه، گفت: یکسری رسانه در فضایی مجازی حاشیه ایجاد کردند که استان در بودجه تملک دارایی سرمایه‌ای رتبه سی‌ام کشور را دارد که این خبر سندیتی ندارد و کذب محض است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه ۷۰ هزار میلیارد تومان کل بودجه سی و یک استان کشور است، گفت: این اعتبارات از سه محل استانی، نفت و گاز و توازن است که اعتبار استان یک هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان است و علی‌رغم اینکه ۸۹/ درصد جمعیت کشور را داریم اما ۲. ۲ درصد بودجه اختصاص داده شده و رتبه ۲۰ کشور هستیم.
وی با بیان اینکه ۶۱.۸ درصد بودجه استان معادل ۸۰۷ میلیارد تومان به صورت نقد اختصاص داده شد، گفت: سال گذشته هم شاهد حاشیه‌سازی رسانه‌ها در زمینه بودجه استان بودیم و نمی‌دانم برخی‌ها چه هدفی را دنبال می‌کنند.
این مسوول با بیان اینکه ۱۱ استان بودجه کمتری نسبت به کهگیلویه و بویراحمد دارند که ۹ استان جمعیت و وسعت بیشتری نسبت به ما دارند، گفت: بودجه استان به غیر از اعتبارات سفر رئیس جمهور است، با پیگیری استاندار ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد اعتباری بود که معاون اول رئیس جمهور به سازمان‌ها ابلاغ شد که ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به سفر و ۴ هزار میلیارد تومان متمم سفر است که در صورت اختصاص این مبالغ جایگاه استان تا پانزدهم کشوری ارتقاء داده می‌شود در حالی که استان از سایر محل‌ها هم اعتبار دارد که سر جمع اعتبارات به ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
وی عنوان کرد: ۷۵ درصد اعتبارات نفت، ۴۶ درصد توازن، ۵۶ درصد اعتبارات استانی و ۷۱ درصد اعتبارات ردیف نمایندگان اختصاص داده شده و از مدیران می‌خواهیم در ۵ ماه باقی مانده اعتبارات را جذب کنند تا برای سال آینده دغدغه جذب اعتبارات را نداشته باشیم.
در ادامه هم استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در آبرسانی و طرح‌های فناوری اطلاعات و راه روستایی اعتبارات خوبی برای استان در نظر گرفته شده، گفت: برخی اشخاص به جای‌امیدآفرینی مرتب ناامیدی ایجاد می‌کنند.
سید علی احمدزاده بیان کرد: در قرآن از این افراد به عنوان مرجفون یاد می‌شود کسانی که علیه پیامبر ناامیدی در بین مردم ایجاد می‌کردند.
وی ادامه داد: اصحاب رسانه به این افراد که دنبال ایجاد تشویش و اضطراب در جامعه هستند اهمیت ندهند، افرادی که سعی می‌کنند هر چیزی را خراب کنند و ناامیدی ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه به این افراد توجه نشود، گفت: حکومت، حکومت الهی و توحیدی است از رسانه‌ها می‌خواهم به مرجفون بها ندهند تا این کار‌های خلاف اخلاق جمع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

ما با مقام‌های ایرانی نیز تماس گرفتیم. حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای ...
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
1