کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

بخش اول) ورزشکاران قربانی اختلافات مدیران نشوند / دهقان: سرپرست جدید هیئت بدنسازی را به زودی منصوب می‌کنیم

16 بهمن 1401 ساعت 21:39

اختلافاتی که در سطح ریاست هیئت بدنسازی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، آسیب‌های جدی به ورزش کهگیلویه و بویراحمد وارد کرده است.


اختلافاتی که در سطح ریاست هیئت بدنسازی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، آسیب‌های جدی به ورزش کهگیلویه و بویراحمد وارد کرده است.
به گزارش کبنا، رئیس هیئت بدنسازی از سال 1384 که از فدراسیون وزنه‌برداری مستقل شد، در کهگیلویه و بویراحمد بر عهده یک نفر بوده است.
بر اساس قانون نیز هر چهار سال یک‌بار رأی‌گیری مجمع برگزار و در نتیجه آن رئیس انتخاب خواهد شد. اما در طول این چهار دوره ریاست هیئت بدنسازی به یک نفر رسیده است.
یکی از نکات جالب توجه این است که رئیس مجمع، اعضای کمیته را خود انتخاب می‌کند. از طرف دیگر، این افراد در مجمع حق رأی دارند.
گویا امسال نامه‌ای آمده که رئیس هیچ هیئتی نمی‌تواند بار دیگر در مجمع شرکت کند. اما سپس تبصره‌هایی بر روی این نامه وارد شد که مشروط به پاره‌ای شروط، آن افراد دوباره می‌توانند شرکت کنند.
در حال حاضر اختلافات عمیقی در هیئت بدنسازی استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که موجب شده است مجمع باطل شود. با وجود اینکه دوره ریاست رئیس این هیئت به پایان رسیده، هنوز مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد سرپرست انتخاب نکرده است. حرف و حدیث‌های بسیاری نیز در مورد عملکرد هیئت در استان وجود دارد و همین حواشی و مسائل باعث شده که بسیاری از ورزشکاران عطای حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد را به لقای آن ببخشند. با نگاهی به ترکیب تیم‌های فارس و خوزستان این موضوع به خوبی مشخص می‌شود. بخش زیادی از اعضای تیم بدنسازی این استان‌ها کهگیلویه و بویراحمدی هستند.
از سوی دیگر، شرکت مؤسسه بدنسازی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به دلیل مسائل مختلف؛ منقضی شده و هم‌اکنون فاقد ارزش حقوقی و قانونی است.
با وجود چنین حواشی‌ای مجمع استان کهگیلویه و بویراحمد که قرار بود همزمان با مجمع آمادگی دفاع برگزار شود، باطل شد.  این صحبت‌ها را احمد یاوری‌پیرا از ورزشکاران باسابقه در رشته بدنسازی با خبرنگار کبنانیوز انجام داده است. 
در همین خصوص عین‌الله دهقان _مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد_ در گفت‌وگو با کبنا عنوان کرد: ما در نظر داشتیم تا اتمام دوره ریاست رئیس پیشین هیئت، مجمع تشکیل دهیم. فراخوان هم زدیم. اما ریاست فدراسیون اعلام کرد نخست ما باید مجوز بدهیم و سپس شما فراخوان بزنید. بنابراین فراخوان ما باطل اعلام شد.
وی ادامه داد: سپس ما مجدداً نامه برای فراخوان زدیم، اما تاکنون مجوز نداده‌اند.  
دهقان تأکید کرد: در حال حاضر اختلاف عمیقی بین رئیس فدراسیون و رئیس فعلی هیئت وجود دارد که در پی آن به استان ما آسیب وارد شده است.
وی افزود: ما ضمن اعمال قانون، سرپرست جدید را منصوب خواهیم کرد تا او ظرف سه ماه مجمع را برگزار کند.
این پایگاه خبری تصمیم دارد طی سلسله مقالاتی به بررسی عملکرد هیئت بدنسازی و پرورش اندام را مورد بررسی قرار دهد.
کبنانیوز آمادگی درج جوابیه هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان کهگیلویه و بویراحمد را دارد.


کد مطلب: 458042

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/458042/بخش-اول-ورزشکاران-قربانی-اختلافات-مدیران-نشوند-دهقان-سرپرست-جدید-هیئت-بدنسازی-زودی-منصوب-می-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1