کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

بخش دوم) کارخانه آرد یاسوج؛ پرداخت‌ها و دریافت‌های کیلویی

12 آذر 1401 ساعت 19:35

با وجود اهمیت تولید و اشتغال در اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد، کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج در سال جاری دچار برخی حواشی شده و به تولید این کارخانه آسیب زده است.


با وجود اهمیت تولید و اشتغال در اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد، کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج در سال جاری دچار برخی حواشی شده و به تولید این کارخانه آسیب زده است.
به گزارش کبنا، با وجود اینکه سال جاری را مقام معظم رهبری «سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کرده است، اما در کهگیلویه و بویراحمد، در پی برخی از ناکارآمدی‌ها، تولید و اشغال با موانع بسیاری زیادی روبه‌رو شده است.
مجتمع آرد و نشاسته گلوکز یاسوج، طی دو سال وارد حواشی بسیاری شد؛ سال‌های 1396 تا 1398 تولید این کارخانه افت شدیدی پیدا کرد. اما با تغییر مدیرعامل، باز تولید افزایش پیدا کرد. اما با تغییر مدیریت در خردادماه 1401، با برگشت به عقبی که رخ داد، دوباره حواشی گریبان این کارخانه را گرفت و اکنون شاهد افت تولید هستیم. اما علاوه بر کاهش تولید، اتفاقات دیگری نیز در این کارخانه افتاده که مصداق اقدامات خارج از ضابطه است.
کبنانیوزر در نظر دارد طی سلسله‌مطالبی به رصد عملکرد این کارخانه در دوره مدیریت جدید بپردازد. بخش اول این سلسله‌‌مطالب در گذشته منتشر شد و در ادامه بخش دوم آن از نظر مخاطبان می‌گذرد.
 
بیشتر بخوانید:
 
بخش اول) کارخانه آرد یاسوج دوباره وارد حاشیه شد؛ از جذب بی‌ضابطه 12 نفر تا فشار برای حذف نیروهای باسابقه / آقای فخاری با مدیران پروازی و ناکارآمد برخورد کنید

مجید رضائیان مدیرعامل این کارخانه که حتی یک روز سابقه مدیریت در صنعت و به‌ویژه صنعت نشاسته و گلوکز ندارد، از روزی که مدیریت این کارخانه را بر عهده گرفته، اتفاقات و حواشی بسیاری رخ داده است. این در حالی است که کارخانه آرد یاسوج، حال یک بیمار قلبی را دارد که نیازمند یک جراح متخصص است و کسی که در این حوزه تخصصی نداشته باشد، نه تنها نمی‌تواند این بیمار را احیاء کند، بلکه ممکن است آن را به کما نیز ببرد.
یکی از موضوعات بسیار مهم که موجب نارضایتی بسیاری در بین کارگران شده، به‌کارگیری یکی از فرزندان مدیرعامل در این کارخانه است. گفته می‌شود فرزند مدیرعامل مدرک تحصیلی‌اش دیپلم است و سابقه تخصصی در حوزه صنعت ندارد.
میزان دخالت و مشاوره‌های فرزند مدیرعامل و تعدادی از افراد نزدیک به او، در امورات کارخانه نیز خود مزید بر علت شده که نتیجه آن، سردرگمی مجموعه پرسنل کارخانه در خصوص پیروی از دستورات مجید رضائیان یا فرزند او (علیرضا رضائیان) به عنوان مدیرعامل و تصمیم‌گیرنده است.
علاوه بر این داستان وام‌هایی مطرح شده که مدیرعامل و فرزندش در طی همین چند ماه از برخی از بانک‌های استان دریافت کرده‌اند؛ مبلغ وام‌ها و اسامی بانک‌ها در دفتر کبنانیوز موجود است که در صورت لزوم منتشر خواهند شد.
گفتنی است دریافت وام، مسیر طولانی و پرمشقتی است، همین که بتوان در کمتر از سه یا چهار ماه چنین مبالغی دریافت کرد، جای شک و شبهه زیادی دارد. بنابراین انتظار می‌رود هم از طرف بانک‌های پرداخت کننده وام و هم از طرف مدیرعامل کارخانه، رویه دریافت و پرداخت وام‌ها شفاف و روشن اعلام شود؛ در غیر اینصورت، اسامی و مبالغ منتشر خواهند شد. 
یکی دیگر از مواردی که موجب گلایه کارگران کارخانه شده، حقوق ماهیانه مدیرعامل و فرزندش در طول این چند ماه است؛ بر اساس بررسی‌های کبنانیوز، دریافتیِ مدیرعامل کارخانه معمولاً بالای 30 میلیون تومان در ماه و دریافتی فرزندش حدود 12 میلیون تومان است. این در حالی است که کارگران باسابقه این کارخانه حقوقی بسیار کمتر دریافت می‌کنند. مدیرعامل و فرزندش باید پاسخ دهند علت دریافت این مبالغ چیست و چه مزیت‌هایی نسبت به سایرین دارند که باعث برتری آنها شده است.
از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد مدیرعامل با همدستی برخی نیروهای نزدیک خود، اقدامات خود را جلو می‌برد. گفته می‌شود مدیرعامل به این افراد اضافه‌کاریِ خارج از قاعده می‌دهد؛ این در حالی است که این پرسنل حتی میزان ساعات موظف ماهیانه خود (176 ساعت در ماه) نیز در محل کار خود حضور ندارند.
موارد دیگری در خصوص سوءمدیریت‌ها و ناکارآمدی مدیریت کنونی کارخانه وجود دارد که در بخش‌های بعدی با جزئیات و تفصیل بیشتری به آنها پرداخته خواهد شد.
کبنانیوز آمادگی درج جوابیه مسئولین مجتمع آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج را دارد.


کد مطلب: 455193

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/455193/بخش-دوم-کارخانه-آرد-یاسوج-پرداخت-ها-دریافت-های-کیلویی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1