تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۴۵۴۱۱۸
در مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ مطرح شد

صحبت‌های متفاوت آیت‌الله ملک‌حسینی در یادبود شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ؛ همه باید به خود برگردیم / باید به سوی جامعه‌ای برویم که همه آحاد جامعه حس کنند تک تک مسئولان پدر جامعه‌اند / این جدایی بلای جامعه است

۱
۳
صحبت‌های متفاوت آیت‌الله ملک‌حسینی در یادبود شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ؛  همه باید به خود برگردیم /  باید به سوی جامعه‌ای برویم که همه آحاد جامعه حس کنند تک تک مسئولان پدر جامعه‌اند /  این جدایی بلای جامعه است
کبنا ؛مراسم هفتمین روز شهیدان خوب در بهمئی امروز با حضور آیت الله ملک حسینی و اقشار مردم در مصلی امام رضا (ع) این شهر برگزار شد.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان در این مراسم، اظهار داشت: آفرین و درود بر مردم استانمان چه مردم شهید پرور یاسوج، چه مردم بزرگوار باشت و چه عزیزان و غیرتمندان گچساران و همچنان مردم با غیرت بهبهان که این دو شهید را به خوبی بدرقه کردند.
وی خاطر نشان کرد: مسیر هدایت هیچگاه مسیر ساده‌ای نبوده است، مسیر رسیدن به بهشت برای انسان همواره سخت بوده است راه پرفراز و نشیب است، مسیر جهنم راهی ساده بوده است، هیچ پیامبری و هیچ نبی از انبیاء و هیچ کسی از رسولان مسیر تربیت انسان‌ها را ساده طی نکرده است رنج‌ها کشیده‌اند، خون دل‌ها خورده‌اند، توهین‌ها شنیده‌اند، تمسخر‌ها شده‌اند کتک‌ها خورده‌اند و بسیاری هم اگر نگوییم بنا بر بعضی از نقل‌ها همه انبیا شهید شده‌اند، بسیاری شهید شده‌اند. مجبور بودند برای رسیدن به اهدافشان گاه‌ایستاده و مقاومت کنند بجنگند و کشته شوند و بکشند این مسیری بوده است که خداوند متعال در برابر انبیاء قرار داده است.
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: همیشه مردانی بزرگ و کثیر در کنار انبیاء بوده‌اند و این خط هدایت را نگه داشته‌اند. اما این خط سرخ شد به خون شهدایی که در این مسیر تقدیم شد مسیر شهادت منحصر به آیین پاک پیامبر نیست، آیین‌های گذشته هم مسیر جنگ‌های داشته‌اند، آیین موسی، آیین عیسی، داوود و سلیمان هم جنگ داشته‌اند رخداد‌های امروز مسلمانان و تقابل دشمنان با این‌ها اتفاقات نوعی نیست دشمنان دین همیشه در برابر دین و دینداران‌ایستاده‌اند.
ملک حسینی اضافه کرد: اگر دینداران مقاومت می‌کردند سست نمی‌شدند نمی‌شکستند و نمی‌گریختند بی‌شک پیروز میدان و مصاف بودند اما اگر برخی جا میزدند، می‌ گریختند و می‌ترسیدند بی‌شک برای آن امت شکست رقم‌زده می‌شد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: شهدا از نوع حیاتی برخوردار هستند که با نوع حیات انسان‌های دیگر متفاوت است.


آیت الله ملک حسینی خاطرنشان کرد: برخی آمده‌اند به خیابان‌ها شعار داده‌اند‌، ای کاش فقط شعار می‌دادند که توهین به مسئولین بود. اما به مقدسات دین توهین کرده‌اند، از نیرو‌های امنیتی و انتظامی برخی شهید شدند در این غفلت‌ها و مشغول بودن‌ها حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ رخ داد.
وی گفت: فتنه‌ها تلخند و تلخ می‌مانند بلا‌ها نام دیگر فتنه‌ها است آیا دشمنی با مسئولین باید منتهی به دشمنی به مقدسات دین شود؟ آیا به قائده عمل کرده‌ایم که گروهی از مردم به صحنه آمده و خشم‌شان را ابراز کرده‌اند؟ آیا ما همیشه به عدالت رفتار کرده‌ایم؟ آیا بچه‌های ما خوب تربیت شده‌اند؟ آزمونی بود برای همه مردم آیا مسئولان فرهنگی به رسالتشان عمل کرده‌اند؟ همه باید به خود برگردیم چه آن‌هایی که آمدند و سر و صدا کردند چه کسانی که اغتشاش کردند چرا اینقدر هیجان‌زده که با یک پیام این همه تخریب می‌کنید؟
آیت الله ملک حسینی گفت: من طلبه که الان رجزخوانی می‌کنم در منبر هم باید فکر کنم چه کرده‌ام برای جامعه‌ام بچه خودم را درست تربیت کرده‌ام؟ به فکر بچه‌های محله و شهرم بوده‌ام؟
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان هبری گفت: تلاشی برای رفع تبعیض‌ها شد؟ بسیاری از خشم‌ها و خروش‌ها، آمیزه‌ای از دلخوری و یاس است که بزرگان جامعه از توهین‌هایی که به همدیگر می‌کنند به جامعه داده‌اند جامعه توهین و فحش را از بزرگان و سیاسیونش یاد نگرفت؟ بچه‌هایمان توهین و فحش را از ما یاد می‌گیرند.
وی بیان کرد: حجاب برای صیانت از شخصیت و روح انسان است آیا مسئولان به فکر رزق و روزی معلمان بوده‌اند؟ معلم را باید تکریم کرد اگر معلم تکریم شد فرزند من و تو را برمدار کرامت تربیت می‌کند اگر فکری برای اشتغال و تربیت جوانان نشود فردا فتنه دیگری رخ خواهد داد.
آیت الله ملک حسینی ادامه داد: باید به سوی جامعه‌ای برویم که همه آحاد جامعه حس کنند تک تک مسئولان پدر جامعه‌اند. این احساس باید بین مردم و مسئولین زنده شود این جدایی بلای جامعه است.
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری استان در پایان گفت: به عنوان یک طلبه به خودم نگاه می‌کنم می‌بینم برای جامعه‌ام پدری نمی‌کنم چون مسئولیت دارم هر کس مسئول شد باید متفاوت‌تر از بقیه باشد اگر کسی بزرگ یک ایل شد یعنی خادم جامعه باید باشد کسی مدیر نمی‌شود تا آقایی کند، مدیر می‌شود تا خادمی مردم را کند.
عکس هوایی از تشییع شهیدان خوب
به نقل از فارس، همچنین امام جمعه شهر لیکک در این مراسم اظهار داشت: امروز به مهمانی دو شهید بزرگوار آمده‌ایم که هم برای احیای فطرت خویش و در این نبرد یزد و حسین درونمان مدد انرژی حسینی بطلبیم و این اجتماع پرشور شور در این چند روز در شهر‌های مختلف ایران نشانه‌ی دو چیز است فطرت‌های بیدار و تأثیر هدف و راه شهدا.
حجت الاسلام افروغی گفت: امروز روز رحلت آیت الله ملک حسینی(ره ) است حیف است در این اجتماع بزرگ و پرشور در حضور همه اقشار و علمای بزرگوار و افتخارات استان به بعضی از زوایای زندگانی پرخیر و برکت این عالم مجاهد اشاره‌ای نکنیم.
وی ادامه داد: طبق اسناد تولد ۱۳۰۳، اجتهاد ۱۳۳۹ یعنی در سن ۳۶ سالگی و نشانه هوشی است که سرشار بوده و توانایی این عالم مجاهد است.
امام جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: مهم‌تر هم صبح و هم عصر در درس حضرت امام راحل(ره) شرکت می‌کرد و تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره) است.
حجت الاسلام افروغی بیان داشت: در جریان انجمنهای ایالتی و ولایتی یکی از مبارزین سرسخت با رژیم شاه بود خیلی از نکات زندگانی این عالم بزرگوار را نمی‌دانیم چون برای همدیگر بازگو نکرده‌ایم با شهید نواب صفوی به عنوان یکی از سنبل‌های مبارزاتی ارتباط داشتند.
حجت الاسلام افروغی گفت: اگر تدابیر حضرت آیت الله ملک حسینی در فارس نبود جریان اغتشاشات اوایل انقلاب در فارس جمع نمی‌شد.
امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: در استان فارس به تربیت شاگردان متعددی در مدارس گوناگون پرداختند. مدرسه معروف خان که هم اکنون محل کرسی تدریس بعضی از دروس حضرت آیت الله ملک حسینی است در یک دوره‌ای محل تدریس ملا صدرا بود و دروس مختلف و روشنگری‌ها و بصیرت دهی‌های مختلف و سنگر مبارزاتی مرحوم حضرت آیت الله ملک حسینی دو حسن مهم آن بود.
وی خاطر نشان کرد: دو مدرسه مهم دیگر مدرسه امام صادق و مدرسه‌ی امام رضا در شیراز و استان به تربیت شاگردان متعددی پرداختند ما اثرات غیر مستقیم علمی، معنوی و اخلاقی علمایمان را محاسبه نمی‌کنیم قطعاً در قسمت کهگیلویه و بویراحمد هم آقا میراحمد تقوی با تربیت شاگردان متعدد که الان در مناصب گوناگون به نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنند این آثار و برکات را نمی‌دانیم.
وی ادامه داد: مورد غضب ساواک و رژیم شاهنشاهی و مورد تعقیب بودند در جریان حمله رژیم شاه به مدرسه‌ی فیضیه در واقع جانباز و به شدت مجروح شدند.
حجت الاسلام افروغی افزود: از همه‌ی مردم که در این روز‌هایی که دشمن‌امید داشت ترور در حرم مقدس شاه چراغ ترس و نا‌امیدی در دل مردم بوجود بیاورد، مردم بار دیگر خیزش و حرکتی داشتند که در تاریخ این نظام ماندگار شد و برگ زرین دیگری را نوشتیم و نوشتند و درود بر همه مردان و زنان که در این روز‌ها حماسه‌ای همچون حماسه‌های ابتدای انقلاب آفریده‌اند.
وی ادامه داد: در مشهد، شیراز، مرکز استان و شهرستان‌های مختلف و بخصوص در ایل عظیم بهمئی حماسه‌ای بزرگ آفریده‌اید.
امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان افزود: بیش از ۷۵۰ شهید در سراسر کشور از ایل بزرگ بهمئی شناسایی شد در یادواره‌ها و تشییع جنازه‌ها هم دیدید.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
درود بر ایت الله ملک حسینی دوست داشتنی
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
1