تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۵۳۷۶۱
کبنا گزارش می‌دهد

پروژه اشتغال زدایی بیمه ایران در کهگیلویه و بویراحمد! / بیکار شدن نمایندگان بیمه در یاسوج

۴
۲
پروژه اشتغال زدایی بیمه ایران در کهگیلویه و بویراحمد! / بیکار شدن نمایندگان بیمه در یاسوج
کبنا ؛بنا بر گزاراشات رسیده، گویی مسائل بیمه ایران تمامی ندارد. چندی پیش در گزارشاتی واصله از مردم و برخی از نمایندگان بیمه، حکایت از آن دارد که بیمه ایران در کهگیلویه و بویراحمد، خسارات مردم در خصوص حوادث و.. را به صورت منصفانه پرداخت نمی‌کند و به نوعی برگشت بودجه به نفع این دستگاه و به ضرر مردم در آنجا اتفاق می‌افتد که این امر را عامه مردم و برخی از نمایندگان باسابقه امور بیمه‌ای فعال در سطح شهر یاسوج تأیید می‌دارند.
در راستای این سیاست‌های بیمه ایِ بیمه ایران در استان، اخیراً این شرکت بنا به دلایلی که بزودی به برخی از آن‌ها پرداخته خواهد شد، بعضی از دفاتر نمایندگی بیمه ایران را لغو کد کرده و این نمایندگان از کار بیکار شده‌اند و یا برخی دیگر از نمایندگان بیمه، در صدور بیمه‌ها برای مشتری و مردم، محدود به موارد خاص شده‌اند و به نوعی دامنه فعالیت آن‌ها محدود شده است. عملاً این دفاتر زیان ده شده‌اند و از پرداخت هزینه‌های جاری خود (کرایه، عوارض و... ) عاجز شده‌اند!
سیاست‌های مدیریت بیمه ایران در استان به گونه‌ای پیش می‌رود که به بسیاری از نمایندگان بیمه و مردم صدمه خواهد زد. رویکرد این مدیریت بر آن است که تعداد دفاتر بیمه‌ای تقلیل یابد و تعداد این دفاتر کمتر شود؛ این سیاست موجب بیکار شدن برخی از افراد متاهل و دارای بچه و افزایش رونق برخی دیگر از دفاتر نمایندگی خواهد شد.
بدیهی است که این رویکرد بیمه ایران در استان، به گونه‌ای است که مثلاً اگر ماهیانه ۱۰۰ میلیون تومان کارمزد است، میان سه نفر از نمایندگان بیمه تقسیم شود و هر کدام ماهیانه حدود ۳۰ میلیون تومان درآمد داشته، در حالیکه می‌توان این مبلغ را برا ۱۰ نفر به عنوان نماینده بیمه در نظر گرفت و هر کدام ماهیانه ده میلیون تومان درآمد داشته و زندگی خود را چرخانده و از نان بری برخی از نمایندگان باسابقه بیمه که چندین سال است در این حوزه فعالیت دارند، جلوگیری شود.
متأسفانه این سیاست از سوی مدیریت بیمه ایران در استان کهکیلویه و بویراحمد پیگیری می‌شود و‌ایشان بر تعداد اندک نمایندگی بیمه (اما فعال) به نسبت تعداد بیشتر نمایندگی بیمه کمتر فعال (به قول خود)، تأکید دارد، ولی یقیناً این امر آسیب‌های بسیار اجتماعی و اقتصادی برای اشتغال زایی در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد خواهد داشت. باعث می‌شود خانواده‌ها و زن و بچه‌های نمایندگانی که دفاتر آن‌ها لغو کد شده و یا فعالیت‌های بیمه‌ای آن‌ها در برخی رشته‌ها قطع شده می‌شود، در سختی و عسرت بیفتند که نیازمند مداخله مدیران استان و تذکرات و ارشادات لازم است.
قابل توجه:
به زودی در این خصوص (لغو کد دفاتر نمایندگی و محدود کردن فعالیت این دفاتر) اطلاعات و گزارشات مبسوطی پوشش داده خواهد شد؛ ‌امید می‌رود که با تغییر رویه‌های ناصحیح اخیر در بیمه ایران از معضلات و مشقت‌های اجتماعی اقتصادی نمایندگان دفاتر بیمه ایران در استان کاسته و همچنین مردم خوب استان از پرداخت خسارات شایسته و منصفانه برخوردار شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بسیار هم خوب
درود بر بیمه ایران و عملکرد منفی آن
Iran, Islamic Republic of
همه جا بخور بخوره چه اشکالی داره بزار اینها هم بخورن
۷
Iran, Islamic Republic of
تو چقدر آماتور و ناشی هستی کبنا نیوز...
اداره
Iran, Islamic Republic of
عجب
که اینطور
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
1