تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب : ۴۵۳۷۰۰
کبنا در بازدید از منطقه مسکن مهر سروک و خیابان فردوسی گزارش می‌دهد؛

خیابان‌های پر از چاله و چوله سروک / سروک گران‌ترین روستای یاسوج / مشت(ورودی‌های سروک) نمونه خروار ( شهر) است ( + فیلم و تصاویر )

۰
خیابان‌های پر از چاله و چوله سروک / سروک گران‌ترین روستای یاسوج / مشت(ورودی‌های سروک) نمونه خروار ( شهر) است ( + فیلم و تصاویر )
کبنا ؛در حالی‌که قیمت زمین و ملک سروک با قیمت زمین و ملک در شهر برابری می‌کند و گران‌ترین روستای یاسوج است. شاید تصور شود سرمایه‌داران به دلیل آب‌و هوای خوش خانه‌باغ‌های چندصدمتری می‌سازند و تفرج‌گاه ثروتمندان است؛ اما برخلاف تصور در گوشه‌کنارهای سروک اوضاع این‌چنین نیست.
خبرنگاران کبنا نیوز از منطقه مسکن مهر سروک و خیابان فردوسی بازدید کردند و حال روز آن را صرفاً برای اطلاع مسوولان و رسیدگی بیشتر شرح می‌دهند، بسا در خانه کسی باشد و حرفی بشنود و گامی پیش بگذارد و کاری انجام بدهد.
          

خیابان‌های ورودی مسکن مهر سروک اصلاً وضعیت مناسبی ندارد. مشت(ورودی‌ها) نمونه خروار( شهر) است. مسکن مهر سروک را حفره‌ای در برگرفته است که از آب‌های گندیده پر است و این بوی نامطبوع ساکنین این منطقه را به شدت آزار می‌دهد. 
مردم این منطقه از وضعیت موجود به ستوه آمده‌ان.
یکی از ساکنین مسکن مهر سروک به خبرنگار کبنا می‌گوید: 700 خانوار در اینجا ساکن‌اند که قریب به دو هزار نفر جمعیت دارد؛ اما این منطقه فاقد فضای سبز، شهربازی و مکان‌های ورزشی است. ورودی اینجا توی ذوق می‌زند. بچه‌ها تفریح ندارند. 

یکی دیگر از ساکنین نیز گفت: از کدام مشکل بگوییم؛ خیابان‌ها پر از چاله و چوله‌اند. من یک راننده‌ام هر هفته باید برم تعمیرکار. تمام درآمدم هزینه تعمیر ماشین است. بوی بد این آب‌هایی که اطراف جمع شده است همه را اذیت می‌کند و وضعیت بهداشت اینجا اصلا مناسب نیست. ماشین شهرداری فقط هفته‌ای دو بار مراجعه می‌کند. آشغال‌ها سر هم جمع می‌شوند و مگس و حشرات موذی جمع می‌شوند و باعث هزار بیماری می‌شود.
یکی از نوجوانان ساکن در مسکن مهر سروک نیز گفت: در اینجا شهربازی و پارک وجود ندارد. اما سایر مکان‌ها همانند؛ درمانگاه، مسجد، داروخانه وجود دارد. 
به گزارش کبنا، در ادامه به خیابان فردوسی سروک رفتیم، آنجا زنان و مردان به شدت از وضعیت کانال بزرگی که در آنجا بود، گلایه می‌کردند و می‌گفتند: بوی بد فاضلاب در این کانال تابستان‌ها آزارمان می‌دهد. مگس، حشرات موذی در این کانال جمع می‌شود و هر چه از دهیار درخواست کرده‌ایم، اقدامی برای ساماندهی این کانال انجام نگرفته است.
یکی از نوجوانان گفت: این کانال خطرناک است و بوی بسیار بدی دارد و در شخصیت روستا نیست.

جوان دیگری گفت: ما اصلاً تفریح نداریم. نمی‌دانیم کجا بازی کنیم. اگر بخواهیم بازی کنیم هر لحظه امکان دارد، بیفتیم توی چاله. فضای مناسبی وجود ندارد و گاهاً هم کسانی بودند که در این کانال افتاده و آسیب دیده است.
کانال بسیار بزرگی وسط خیابان است که هم چهره خیابان را زشت می‌کند و هم زحمت مردم را زیاد می‌کند.
یکی از ساکنین خیابان فردوسی سروک در گفت‌و گو با کبنا گفت: این کانال مرکز موش، مار، گربه، سگ و حشرات موذی است. آسایش را از ما گرفته‌اند. نمی‌توانیم بچه‌ها را آزادانه بفرستیم توی خیابان. مدام باید مراقب خودمان و بچه‌ها باشیم. هر لحظه ممکن است کسی سقوط کند توی کانال. همانطور که قبلا چندین ماشین و بچه افتادند و خسارت زیادی را به بار آوردند. 
یکی دیگر از ساکنین این منطقه گفت: کاش این کانال را ساماندهی می‌کردند و سرپوش می‌کردند و فضای سبز ایجاد کنند. هم فال می‌شود و هم تماشا! هم فضا زیبا می‌شود هم خطرات کمتر می‌شود هم مردم آسوده می‌‌شوند.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
فایل های مرتبط
1