تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۴۵۳۴۳۵
رسانه‌ها گزارش می‌دهند

فارس: درگیری زندان اوین، از پیش طراحی شده و صوری بود؛ تعدادی از زندانیان می خواستند به سلاح دست پیدا کنند که موفق نشدند / در میانه آتش‌سوزی، تعدادی زندانی فرار کردند اما در ضلع شمالی زندان، وارد میدان مین شدند؛ صدا‌های انفجارِ شنیده شده، مربوط به همین موضوع بود / تجمع ۱۰۰ نفر از خانواده زندانیان مقابل زندان اوین

۱
۱
جزئیات جدید از درگیری زندان اوین
کبنا ؛خبرگزاری فارس درباره اتفاقات زندان اوین نوشت: شواهد نشان می‌دهد این اقدام از پیش طراحی شده بود، چرا که تعدادی از زندانیان برای خود به طرقی سلاح سرد تهیه کرده بودند تا ضمن درگیری با نیرو‌های تامین امنیت زندان به آن‌ها آسیب بزنند و به سلاح هم دست پیدا کنند که البته موفق نشدند. در میانه آتش‌سوزی و درگیری با نیرو‌های حفاظت، تعدادی زندانی اقدام به فرار می‌کنند. آن‌ها در ضلع شمالی زندان که کوه وجود دارد، وارد میدان مین می‌شوند. گفته می‌شود که صدا‌های انفجار شنیده شده مربوط به همین موضوع بوده است.
خبرگزاری فارس نوشت: ساعت ۲۱:۱۰ دیشب درگیری صوری بین تعدادی از زندانیان بند ۷ اوین (محکومان مالی) با زندانیان بند ۸ (سارقان) بوجود می‌آید.
به گزارش کبنا، این خبرگزاری ادامه داد: «طی این درگیری عده‌ای از فرصت سوءاستفاده کرده و انبار لباس و کارگاه کارآفرینی زندان را آتش میزنند که منجر به آتش‌سوزی گسترده، سرایت به بند ۸ و اعزام آتش‌نشانان به اوین برای اطفاء حریق شد.
شواهد نشان می‌دهد این اقدام از پیش طراحی شده بود، چرا که تعدادی از زندانیان برای خود به طرقی سلاح سرد تهیه کرده بودند تا ضمن درگیری با نیرو‌های تامین امنیت زندان به آن‌ها آسیب بزنند و به سلاح هم دست پیدا کنند که البته موفق نشدند.
در میانه آتش‌سوزی و درگیری با نیرو‌های حفاظت، تعدادی زندانی اقدام به فرار می‌کنند. آن‌ها در ضلع شمالی زندان که کوه وجود دارد، وارد میدان مین می‌شوند. گفته می‌شود که صدا‌های انفجار شنیده شده مربوط به همین موضوع بوده است.
برخی رسانه از ۸ مصدوم در این ماجرا خبر دادند، اما هنوز آمار دقیقی از میزان مصدومان یا تلفات احتمالی منتشر نشده است.
همزمان با این اتفاقات و با تهییج و فراخوان رسانه‌های معاند بیش از ۱۰۰ نفر از خانواده زندانیان مقابل زندان اوین تجمع نمودند.
شب گذشته به رغم فراخوان گسترده ضدانقلاب، هیچ تجمعی در تهران صورت نگرفت و پایتخت روز و شب آرامی را پشت سر می‌گذاشت که ناگهان اتفاق زندان اوین در ساعت پایانی شب صورت گرفت.»
دادستان تهران: درگیری زندان اوین هیچ ارتباطی با اغتشاشات اخیر ندارد / بند مرتبط با زندانیان امنیتی از بندهایی که آتش و درگیری آنجا رخ داده، جداست

علی صالحی، دادستان تهران اعلام کرد: درگیری روز شنبه، ۲۳ مهر ۱۴۰۱ زندانیان هیچ ارتباطی با اغتشاشات اخیر ندارد و اساساً بند مرتبط با زندانیان امنیتی از بندهای سارقان و محکومان مالی، که آتش و درگیری آنجا رخ داده، جداست و با آن فاصله دارد.
به گزارش کبنا، به نقل از ایسنا، علی صالحی، دادستان تهران اعلام کرد: درگیری روز شنبه، ۲۳ مهر ۱۴۰۱ زندانیان هیچ ارتباطی با اغتشاشات اخیر ندارد و اساساً بند مرتبط با زندانیان امنیتی از بندهای سارقان و محکومان مالی، که آتش و درگیری آنجا رخ داده، جداست و با آن فاصله دارد.
وی تاکید کرد: اوضاع زندان اوین از ساعاتی پیش آرام شده است و آرامش برقرار است.
گزارش خبرگزاری دولت از آتش سوزی دیشب در زندان اوین
حوالی حدود ساعت ۹:۳۰ دیشب بود که در فضای مجازی اخباری مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در زندان اوین منتشر شد.
ایرنا نوشت: گمانه‌زنی‌ها پیرامون صحت و سقم این اخبار در حال انجام بود که خبرگزاری برنا ساعت ۲۲:۰۹ در خبری از وقوع آتش‌سوزی در زندان اوین به ادعای کاربران شبکه‌های اجتماعی خبر داد.
۳۰ دقیقه بعد یعنی در ساعت ۲۲:۳۹ خبرگزاری ایرنا در گفتگو با یک مقام ارشد امنیتی مدعی شد که شامگاه شنبه (۲۳ مهر ماه) بند محل نگهداری اراذل و اوباش شاهد ناآرامی و درگیری این عناصر در زندان بود که منجر به درگیری این افراد با پرسنل زندان اوین شد.
این مقام امنیتی تصریح کرد: عوامل ایجاد آشوب نیز از سایر زندانیان جدا شده و دیگر افراد تحت بازداشت نیز به بندهای خود بازگشته‌اند.
 این خبرگزاری در حالی در گفتگو با یک مقام ارشد امنیتی ادعای نگهداری اوباش در زندان اوین را مطرح کرد که اساساً زندانیان جرایم خشن و اراذل و اوباش در ندامتگاه اوین نگهداری نمی‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا باید جرائم سیاسی داخلی از ارادل اوباش منافقین و ضد انقلاب جدا باشد
اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اغتشاش در اوین، به‌واقع یک گاف بزرگ انگلیسی بود. اول از جهت آنکه تصور کردند اوین را می‌توانند ...
در اوین چه گذشت؟ / در زندان اوین چه زندانیانی نگهداری می‌شوند؟ ( + فیلم )

در اوین چه گذشت؟ / در زندان اوین چه زندانیانی نگهداری می‌شوند؟ ( + فیلم )

زندان اوین شامگاه شنبه ۲۳ مهرماه شب نا آرامی داشت. پس  از وقوع حادثه، علی صالحی  دادستان ...
پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

سعید محمد از دبیری شورای عالی مناطق آزاد برکنار شد. ردی که سودای ریاست جمهوری داشت؛ روز ...
فایل های مرتبط
1