تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۴۵۳۲۹۴
کبنا گزارش می‌دهد

جهت اطلاع وزیر آموزش و پرورش؛ دانش‌آموزان این روستا روی «آجر و بلوک» درس می‌خوانند (+تصاویر)

۴
۳
جهت اطلاع وزیر آموزش و پرورش؛ دانش‌آموزان این روستا روی «آجر و بلوک» درس می‌خوانند (+تصاویر)
کبنا ؛آموزش و پرورش سنگ زیر بنای توسعه است و همه کارشناسان و صاحب‌نظران معتقد هستند که آموزش و پرورش کارخانه انسان سازی است و اگر چرخ‌های این نهاد مقدس خوب نچرخد، بدون شک انتظار یک جامعه خوب و آباد را هم نباید داشته باشیم و تا زمانی که عدالت آموزشی و زیربنای کار آموزشی وجود نداشته باشد، نباید امید به یک آموزش و پرورش پویا و جامعه شکوفا داشته باشیم. در فاصله 35 کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، دانش آموزان روستای بطاری به جای صندلی و میز روی بلوک و آجر می‌نشیند و کسب علم می‌کنند. دیدن تصاویر این روستا دل هر انسانی را به درد می‌آورد. مردم این روستا با بیان شرایط بغرنج فضای آموزشی این روستا از مسوولان برای احداث یک فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان این روستا مدد طلبیدند.
به گزارش کبنا، صبح امروز (سه شنبه ۱۹ مهر 1401) اهالی روستای بطاری شهرستان بویراحمد به دلیل نبود مدرسه و فضای آموزشی مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان سازمان نوسازی مدارس استان تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسوولان به وضعیت فضای آموزشی این روستا شدند.
به گزارش کبنا نیوز، آموزش و استفاده از امکانات آموزشی از حقوق اولیه کودکان، نوجوانان و جوانان است. کارشناسان باور دارند اگر حقوق کودک در مدرسه و سیستم آموزش و پرورش رعایت شود طبیعتاً در بخش‌های دیگر جامعه تاثیرگذار است و محرومیت دانش‌آموزان از حق تحصیل تبعات جبران‌ناپذیری را برای کودکان، نوجوانان و جامعه به دنبال دارد. 
یکی از اهالی این روستا در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز با بیان اینکه دانش آموزان این روستا در یک ساختمان نیمه‌کاره با نشستن روی بلوک و آجر درس می‌خوانند، اظهار داشت: همه اهالی این روستا، وفادار به انقلاب اسلامی هستند و مطالبه ما فقط احداث فضای آموزشی است. چرا که دانش‌آموزان روستای بطاری در ۳۵ کیلومتری شهر یاسوج مدرسه ندارند. آن‌ها در «ساختمان نیمه‌کاره مسجدی» مشغول به تحصیل هستند. این کودکان ساعت‌ها بدون میز و صندلی روی «بلوک و آجر» مشق می‌نویسند و تا کنون لذت نیمکت را نچشیده‌اند. 



حمید طاهری، دهیار روستای بطاری در این باره می‌گوید: «سال ۷۸ زمینی برای مدرسه این روستا توسط شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد خریداری شد و مبلغی برای احداث به حساب آموزش و پرورش شهرستان دنا واریز شده اما تا کنون و با گذشت ۲۲ سال مدرسه‌ای احداث نشده است.» «سال‌های گذشته دانش‌آموزان در منازل استیجاری درس می‌خواندند اما امسال بدون مدرسه و در این ساختمان نیمه‌کاره مسجدی تحصیل خواهند کرد.» 
دهیار روستا با بیان اینکه حدود ۳۰ دانش‌آموز در این روستا مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: «آموزش و پرورش استانکهگیلویه و بویراحمد وعده داده بود که کانکسی برای برگزاری کلاس درس به این روستا تعلق می‌‎گیرد اما با گذشت ۱۸ روز از سال تحصیلی این دانش‌آموزان بدون مدرسه روی بلوک و آجر درحال تحصیل هستند.» «اینکه چگونه دانش‌آموزان در این ساختمان نیمه‌کاره درس بخوانند و فصل زمستان سرد و برفی را پشت سر بگذارند سووالی است که باید مسئولین کهگیلویه و بویراحمد پاسخگو باشند.»
یکی از والدین با بیان اینکه فرزندان‌مان در این شرایط با آسیب جسمانی و روحی روبرو می‌شوند، گفت: مسوولان به گونه‌ای رفتار کنند که گویا فرزندان خودشان روی بلوک و آجر نشسته‌اند. آیا در این شرایط امکان درس خواندن هست؟ جقدر این شرایط می‌تواند به یادگیری فرزندان ما کمک کند؟
این در حالی است که مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد در نشستی ادعا کرد: «مدارس کپری و کانکسی در استان جمع‌آوری شده‌اند.»
همچنین وزیر آموزش و پرورش در سفر اخیر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت که «دولت دغدغه عدالت آموزشی را در همه مناطق دارد و به جد پیگیر رفع عقب‌ماندگی‌ها در بخش‌های مختلف است.»
او افزود: «برچیده شدن مدارس کانکسی یکی از سیاست‌های دولت است که پایلوت این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.»
احداث مدرسه روستای بطاری
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز (سه شنبه ۱۹ مهر) اظهار داشت: به زودی مدرسه روستای بطاری در صورت تامین زمین کلنگ زنی می‌شود.  
حسینی‌نیک افزود: کانکسی برای مدرسه این روستا ارسال می‌شود و تا زمان بهره‌برداری پروژه دانش‌آموزان در کانکس تحصیل خواهند کرد.  
وی همچنین در خصوص تأمین زمین و بودجه برای احداث مدرسه روستای بطاری در سال ۸۷ اظهار بی‌اطلاعی کرد و بیان داشت که مشکلات آموزشی به عهده آموزش‌ و پرورش است.

-----------------------------------
گزارش از مریم بردیده
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مسولین و خانوادهاشون
Iran, Islamic Republic of
هیس، همه چی آرومه ما چقد خوشبختیم.
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
بارتبه بندی درست میشه.....اینقدکه دغدغه رتبه بندی دارندفکر حل این مشکلات راندارند
Iran, Islamic Republic of
ننگ بر آموزش و پرورش ما این وضع دانش آموز در روستا در خود شهر یاسوج مدرسه راهنمایی دخترانه فرهنگیان دانش آموز ها صندلی برای نشستن ندارن
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1