کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

تنها فرزند یک خانواده بویراحمدی جان 4 نفر را نجات داد

22 خرداد 1401 ساعت 20:18

امروز (یکشنبه 22 خرداد ماه 1401) رأس ساعت ۶ صبح اعضای بدن نوجوان پرپر شده نویان دانانژاد ۱۰ ساله اهل روستای بهرام بیگی که چهار روز پیش به علت تصادف منجر به مرگ مغزی شده بود با اهدای چهار عضو از اعضای بدن خویش شامل دو کلیه، پانکراس و کبد جان چهار بیمار نیازمند به پیوند را نجات دادند. «نویان دانانژاد» تنها فرزند این خانواده بود.


رئیس پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اعضای بدن نویان دانانژاد پسر بچه 10 ساله که در یک سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد.
 سید سینا سعیدی نژاد رئیس پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: اعضای بدن نویان دانانژاد پسر بچه ۱۰ ساله که در یک سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد.
 وی گفت: پس از اطلاع از مرگ مغزی این بیمار و تأیید پزشکان، اقدامات لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام و در اقدامی خداپسندانه اعضای بدن این بیمار به نیازمندان اهداء شد.
 رئیس پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه این چهارمین مورد اهداء عضو در سال ۱۴۰۱ در استان کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: کلیه‌ها، کبد و پانکراس این بیمار مرگ مغزی با همکاری تیم پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیمارستان شهید جلیل یاسوج برداشت و برای پیوند به بیماران نیازمند به مرکز فوق تخصصی پیوند اعضا ابوعلی سینا شیراز منتقل شد.
 گفتنی است نویان دانانژاد تنها فرزند خانواده و از طایفه بابا ملکی دلی بهرام بیگی بوده که دراثر سانحه تصادف در منطقه مهریان یاسوج جان خود را ازدست داد.
 پدر نویان دانانژاد هم گفت: هر چند از دست دادن تنها فرزند خانواده سخت و سنگین است، اما با اهدای اعضای بدن فرزندم به بیماران نیازمند احساس رضایت دارم. 
وی افزود: با اعلام پزشکان و مرگ حتمی فرزندم برای رضایت خدا تصمیم به اهدای عضو گرفتم.

 


کد مطلب: 449023

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/449023/تنها-فرزند-یک-خانواده-بویراحمدی-جان-4-نفر-نجات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1