تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۴۴۸۶۲۵
روایتی از تلاش جهادی دولت در حوزه طرح‌های راکد درمانی کهگیلویه و بویراحمد؛

بهبود پروژه‌های درمان و سلامت / چرخ پروژه‌های علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شتاب گرفت

۱
۱
بهبود پروژه‌های درمان و سلامت / چرخ پروژه‌های علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شتاب گرفت
کبنا ؛رویکرد محرومیت زدایی دولت عدالت محور سیزدهم طی یکسال گذشته به مناطق مختلف و در عین حال کم برخورداری چون کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف از جمله توجه به طرح‌های برزمین مانده در حوزه سلامت موجبات امیدواری به توسعه این بخش زیرساختی را بیش از پیش فراهم کرده است.
به گزارش کبنا، رشد شاخص‌های سلامت اساس توسعه همه جانبه در هر منطقه‌ای است که بر اساس آن تمامی قشرهای جامعه از خدمات بهداشتی و درمانی مناسب بهره مند شوند.
پیش از انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد هیچ گونه توسعه زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان وجود نداشت و سالانه افراد بسیاری به دلیل نبود امکانات جان خود را از دست می‌دادند.
در اوایل انقلاب تنها سه بیمارستان با ظرفیت محدود در استان فعالیت داشتند اما هم اینک با اقدامات انجام گرفته در دو دهه اخیر این استان صاحب یک هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی شده است.
کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های گذشته بیشترین وابستگی را به لحاظ درمانی به سایر استان‌های همجوار داشته در حالی که بسیاری از نیروهای متخصص و کارآمد همین استان در دیگر استان‌ها مشغول اراِئه خدمت به مردم هستند.
ارتقای خدمات رسانی به مردم در حوزه سلامت با اقدامات جهادی و تلاش مسیر خواهد بود که در این رابطه ارتقای پروژه‌های نیمه تمام بهداشتی و درمانی از جمله بیمارستان‌ها جزو اولویت‌های اساسی و راهبردی متولیان و مسئولان است تا همه مردم در هر منطقه‌ای از کشوراز خدمات دولت استفاده کنند.

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نمونه خدمت بزرگ به مردم، مجموعه بهداشت و درمان هستند، گفت: ممکن است یک گرسنه را سیر، مشکل یک فرد را رفع و گره از کار کسی باز کنیم، همه اینها خوب است اما خدمتی که مجموعه بهداشت و درمان ارائه می‌کند نجات جان انسان‌ها و نجات جان یک فرد با نجات جان همه بشر مساوی است.
دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در آغاز شروع به کارش عدالت محوری و محرومیت زدایی را در همه حوزه‌ها مطرح کرده است و متناسب با آن مسیری را در پیش گرفته که تحولی عظیم در حوزه سلامت به وقوع بپیوندد.
این دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی در حوزه‌های مختلف به ویژه سلامت اهتمام جدی دارد و در این رابطه تاکنون گام‌های ارزشمندی برداشته شده است.
تعیین تکلیف ۲۰ پروژه راکد دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۲۰ پروژه از مجموع ۴۵ پروژه راکد و گاها تعطیل این استان طی سه ماه گذشته تعیین تکلیف شدند.
محمد غلام نژاد ابراز داشت: ۱۳ پروژه راکد بهداشتی در استان با پیشرفت ۷۵ درصد در ظرف مدت ۲۰ روز کاری (تعطیلات نوروزی) و برنامه ریزهای دقیق و با نصب تمامی انشعابات افتتاح شدند.
غلام نژاد اظهار داشت: افتتاح ۱۰ باب اقامتگاه پزشک روستایی، افتتاح دو باب اورژانس بین جاده‌ای، تعمیر اساسی کلینیک یاسوج از جمله پروژه‌های اجرایی بوده‌اند.
غلام نژاد تاکید کرد: پروژه‌های شاخص دانشگاه علوم پزشکی استان بیمارستان بهمئی با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان سی سخت ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان چرام ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی و بیمارستان لنده ۴۲ درصد از جمله طرحهای در دست اجر در این استان هستند که هم اینک در سایه رویکرد دولت به مناطق محروم فعال شده‌اند.
 
بیمارستان چرام
 وی ادامه داد: پروژه بیمارستان ۳۲ تختخوابی چرام نیز که پس از یک سال و نیم رکود کاری داشت و در واقع تعطیل شده بود، موانع آن برطرف شده و دوباره کارگاههای این طرح فعال شده است.
 غلام نژاد عنوان کرد: مشکلات پیمانکار پروژه تعیین تکلیف شد و تشریفات مناقصه عمومی از جمله (برآورد کارهای مانده، برداشت از کارهای صورت گرفته، مشکلات مربوط به تأمین دلیل پروژه) و در نهایت برگزاری مناقصه عمومی پروژه بر سایت مناقصات انجام شد.
بیمارستان بهمئی
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیمارستان بهمئی، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های دانشگاه محسوب می‌شود که تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای تکمیل آن بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز وتکمیل آن نیاز است.
 وی ابراز داشت: این پروژه با مساحت ۲۳ هزار و زیر بنای ۵ هزار متر مربع در سال ۹۳ شروع شده است.
 غلام نژاد تصریح کرد: ساختمان ومحوطه بیمارستان تکمیل، کار برق کشی و تاسیسات در حال انجام و موتور خانه نیز انجام شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر تسریع در روند تکمیل این پروژه‌ها مطابق استانداردهای لازم افزود: تلاش می‌شود این طرح در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.
بیمارستان لنده
غلام نژاد گفت: فاز نخست بیمارستان لنده باپیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد تاهفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: مشکلات شهرستان لنده درحوزه بهداشتی ودرمانی برطرف می‌شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: به زودی پوشش پزشک خانواده شهرستان لنده با جدیت بیشترترمیم خواهد شد.
 
بیمارستان نرگسی گچساران
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیمارستان نرگسی شهرستان گچساران از جمله طرحهای حوزه درمان و سلامت است که باید تا پایان خرداد ماه راه اندازی شود.
غلام نژاد عنوان کرد: با راه اندازی بیمارستان نرگسی، کماکان عملکرد بیمارستان شهید رجایی به قوت خود باقی است وتعداد تخت در گچساران کم نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: ما در ابتدا بخش‌های اولیه از جمله اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی و بخش‌هایی که فوریت بیشتری دارند را برای بیمارستان نرگسی راه اندازی و فعال نموده، پزشکان عمومی و داخلی خود را مستقر و سپس برحسب نیازشهرستان سایر بخش‌های تخصصی را نیز فعال خواهیم کرد.
غلام نژاد ابراز داشت: در شهرستان گچساران تعداد تخت‌ها به نسبت جمعیت وضعیت خوبی دارد و خوشبختانه به سبب وجود بیمارستان‌های شرکت نفت، بی بی حکیمه، شهید رجایی و نرگسی با کمبود تخت مواجه نیستیم که این خود می‌تواند زمینه ساز فضاهای آموزشی در آینده باشد.

اقدام دانشگاه در رفع چالش اساسی بیمارستان دهدشت
 غلام نژاد تاکید کرد: بیمارستان امام خمینی دهدشت چالشی اساسی داشت که با توجه به فرا رسیدن فصل گرما سیستم سرمایشی به خاطر قدمت زیاد از کار افتاده و در سالهای گذشته به همین دلیل رسانه‌های غربی به شدت بر این مشکل مانور می‌دادند.
 وی تصریح کرد: با پیگیریهای انجام شده یک تیم جهت بررسی با هدف تکمیل و راه اندازی سیستم سرمایشی در محل بیمارستان امام خمینی حضور یافتند و از همان روز طراحی برقی و مکانیکی جدید بدلیل کاهش هزینه صورت گرفت و مقرر شد که با حداقل زمان سیستم سرمایشی راه اندازی شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: این پروژه علاوه بر هزینه تقریباً ۱۴ میلیارد تومانی در این مدت کوتاه و شرایط بد مالی مشکلاتی از جمله تعطیلات نوروز، در دسترس نبودن نیروی کاری و فنی جهت جوشکاری و اتصالات لوله‌های اصلی چیلر و موانع فنی موجود (بسیار مشکلات دیگر) داشت که خوشبختانه در هفته آینده به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

برنامه‌ها و مشکلات پیش رو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در حال حاضر دانشگاه مشکلات و چالش‌های جذب اسناد خزانه با مبلغ تقریباً ۱۵ میلیارد تومان را دارد.
وی ادامه داد: این دانشگاه با مشکل و رفع سیستم سرمایشی بیمارستان شهید رجایی گچساران نیز مواجه است.
غلام نژاد تاکید کرد: هم اینک در حال برنامه ریزی جهت توسعه و نگهداشت سیستم‌های مکانیکی بیمارستان بصورت واقعی هستیم که متاسفانه تاکنون هیچ نوع برنامه‌ای به جهت ساماندهی نیروهای تاسیسات بیمارستان‌ها با هدف تعمیر و نگهداری با توجه به افزایش بسیار شدید قیمت‌ها در خصوص دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی نبوده است.
وی همچنین با اشاره به افتتاح دانشکده‌های بهداشت، پرستاری و دانشکده‌های دندان پزشکی استان، گفت: با توجه به شرایط حاکم برخی پروژه‌ها بصورت نیمه تعطیل بوده که در حال بررسی جهت رفع مشکل و فعال نمودن پروژه‌ها هستیم و در نهایت تلاش داریم که افتتاح آن‌ها در بهمن ماه صورت گیرد.
غلام نژاد افزود: پروژه‌های ساختمان انتقال خون استان و پزشکی هسته ای‌استان نیز که به صورت نیمه تعطیل درآمده بودند نیز تلاش می‌شود تا بهمن ماه امسال افتتاح شوند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

جلاله
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر اگر جان سلامتی مردم برایت مهم بود دانشگاه را با آموزش پرورش معامله نمی کردی
گریز از اصول

گریز از اصول

«انقلابی‌ماندن بهتر از انقلابی‌بودن است»، هشداری جدی از سوی مقام معظم رهبری به تندروهای ...
لادن طباطبایی و کتایون ریاحی «جزییات» تعرض جنسی بازیگر مرد را افشا کردند

لادن طباطبایی و کتایون ریاحی «جزییات» تعرض جنسی بازیگر مرد را افشا کردند

مدتی پس از آنکه جمعی از زنان سینماگر شروع به شرح روایت‌های خود از آزار و خشونت جنسی در ...
کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
1