تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۴۴۷۶۳۵
کبنا بررسی کرد؛

ره‌آوردِ بازدید مسئولان از پتروشیمی دهدشت / از وعده‌های تکراری و بی‌پشتوانه فردی خاص تا فشارها برای یک انتصاب نامعقول

۳
۰
ره‌آوردِ بازدید مسئولان از پتروشیمی دهدشت / از وعده‌های تکراری و بی‌پشتوانه فردی خاص تا فشارها برای یک انتصاب نامعقول
کبنا ؛
باید از نشان‌زاده معاون بومی هلدینگ خلیج فارس و نماینده کهگیلویه سوال کرد که آیا ظلم به نیروهای بومی را که امروز فرماندار کهگیلویه به آن اشاره و از آن گلایه کرد، می‌خواهید با مدیری غیربومی و با تجربه مدیریتیِ ناکافی رفع کنید؟
به گزارش کبنا، صبح دیروز (13 اردیبهشت 1401) با حضور حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، حسن نشان‌زاده مقدم معاون برنامه‌ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس، فرماندار شهرستان کهگیلویه و جمعی از مسئولان شهرستانی در محل پتروشیمی دهدشت مشکلات این پروژه مهم و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.
۱۵ سال پس از آن‌که موحد با وعده افتتاح هزار روزه پتروشیمی دهدشت، کلنگ آن را به زمین زد، گویی در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۳ یک بار دیگر همان روزها تکرار شد. باز هم دور هم‌نشینی و وعده ۷۰۰ روزه‌ای دیگر اما با تلخی بیشتر.
در حالی که حداقل ۲۰ تن از فرزندان بومی در مجموعه کارفرما و نظارت پتروشیمی دهدشت با سوابق تحصیلی و شغلی مرتبط سال‌هاست در این پروژه مشغول به کار هستند و امید می‌رفت حال که همّت و حمّیت همین کارکنان باعث آغاز خروج پتروشیمی دهدشت از رکود اجرایی چندین ساله شده است، حمایت و ارتقا آنها موتور محرکه پیشرفت بیشتر آن شود، اما در کمال تعجب، ناگهان جوانی اهل خمین و با تجربه اجرایی ناکافی که سابقه کار وی آزمایشگاه پتروشیمی اروند بوده (محمد شکری) مطرح می‌شود که پیش از این، رسانه‌ها از تلاش‌هایی برای جا انداختن او در مجموعه مدیریتی پتروشیمی دهدشت پرده برداشته بودند.

باید از نشان‌زاده معاون بومی هلدینگ خلیج فارس و نماینده کهگیلویه سؤال کرد که آیا ظلم به نیروهای بومی را که امروز فرماندار کهگیلویه به آن اشاره و از آن گلایه کرد، می‌خواهید با مدیری غیربومی و با تجربه مدیریتی ناکافی رفع کنید؟ آیا حضور ده‌ها مدیر و مدیرعامل غیربومی در این پروژه ۱۵ ساله نباید باعث شود درس عبرت بگیرید؟
این یادداشت نمی‌خواهد با نگاهی واپس‌گرانه با ورود یک مدیر غیربومی مخالفت کند؛ انتصاب فرد مذکور صرفاً و منحصراً  به دلیل غیربومی بودن مورد نقد نیست. بلکه صحبت بر این است زمانی که در بین نیروهای بومی نیروهای متخصص و با کارنامه درخشان حضور دارند چرا باید در پروژه پتروشیمی دهدشت از فردی غیربومی با کارنامه حداقلی استفاده کرد؟ 
شواهد نشان می‌دهد نشان زاده بعنوان یک مدیر بومی در حالی که نه عضو هیأت مدیره هلدینگ خلیج فارس است و نه عضو کمیته انتصابات آن، اما درصدد کادرسازی نیروهای غیربومی در پروژه‌ای بومی است.
نشان‌زاده به‌عنوان یک مدیر هم‌استانی، وعده تکمیل دوساله این پروژه را در حضور موحد داده است. امیدواریم دو سال دیگر موحد منکر تأیید اتفاقات و وعده‌هایی که امروز با هماهنگی و در حضور وی توسط نشان‌زاده داده شد، نشود.
به نظر می‌رسد دست‌های پشت پرده‌ای در صنعت پتروشیمی در کشور وجود دارد و پیش از این نیز رسانه‌ها از طمع مافیای پتروشیمی به بودجه این پروژه، پرده برداشته بودند. این روزها که اخبار منتشره از پتروشیمی دهدشت چندان خوشایند نیست، به نظر می‌رسد قطعات یک پازلِ نامبارک، در حال تکمیل شدن است. 
توصیه دوستانه به سید محمد موحد نماینده کهگیلویه آن است که به شعار اصلی خود یعنی بازگرداندن عزت به شهرستان پایبند باشد و تحت تأثیر قول‌های بدون پشتوانه‌ی طرح‌شده در این‌گونه جلسات قرار نگیرد و با استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی، پروژه‌ی بر زمین مانده‌ی پتروشیمی دهدشت را هر چه زودتر به سر منزل مقصود برساند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فک کنم بزرگواری کلنگ هزار روزه را زد
Mashayekh
Romania
نمیدونم سر رشتت از پتروشیمی و پروژه چیه اما بدون اگه قراره کاری انجام بگیره به دستای توانمند مهندس نشانزادس نویسنده منفعت طلب.. ایشون شما نمیشناسین اما ماها خبر داریم که تمام هم غمشو گذاشته برای این پتروشیمی دهدشت گچساران تاادای دین به استانش کنه.. کارتون تخریب حقتون بمونین تواین شرایط
محمد
Iran, Islamic Republic of
نگران نباش
موحد دنبال عزت هست
زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: ولایتی به صراحت اعلام کرد که نهادهای مدنی تهدیدی ...
۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و‌تری گلیسیرید ...
رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

وضعیت معیشت مردم فعلا در حدی شکننده است که در این شرایط، نیاز نخست مردم زنده ماندن است! ...
1