تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : ۴۴۶۵۱۵
کبنا بررسی کرد؛

پشت پرده روند کند تغییر مدیران؛ در راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد چه می‌گذرد؟ / استقلال استانداری حفظ شود

۱
پشت پرده روند کند تغییر مدیران؛ در راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد چه می‌گذرد؟ / استقلال استانداری حفظ شود
کبنا ؛با تغییر دولت‌ها به تدریج مدیران دستگاه‌های دولتی نیز تغییر می‌کنند. در کهگیلویه و بویراحمد نیز این روند در حال رخ دادن است. هر چند در یک دوره‌ای کوتاه، این روند شدت گرفت، اما حال بسیار کند شده است. برای پیشبرد اهداف دولت سیزدهم ضروری است که تغییر مدیریت دستگاه‌های بازمانده نیز در دستور کار قرار بگیرد. سید ابراهیم رئیسی نیز بخشی از مشکلات موجود را ناشی از نحوه مدیریت در دولت پیشین می‌داند. از سوی دیگر، مدیران بازمانده نیز انگیزه‌ای برای فعالیت جدی ندارند.
اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد یکی از دستگاه‌هایی است که هنوز با مدیری از دولت دوازدهم مدیریت می‌شود. بلاتکلیفی این دستگاه مهم در استان، ممکن است آسیب‌های بسیار زیادی برای شهروندان این استان در پی داشته باشد. واگذاری نابسامان پروژه‌ها، جاده‌های ناایمن، نقاط حادثه‌خیز در مسیرهای استان، مشکل در جذب اعتبارات، و به طور کلی رهاشدگی این اداره‌کل در حال حاضر از مهمترین آسیب‌هایی است که مدیریت موجود می‌تواند در پی داشته باشد.
 
بیشتر بخوانید:
 
بخش اول) فقدان عقلانیت اقتصادی در اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد / عدم اولویت‌بندی پروژه‌ها و فرسایشی‌شدن آن‌ها
 
بخش دوم) پول‌هایی که در راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در سایه‌ی تعلل‌ها به راحتی از دست می‌روند / از تغییر کاربری‌های غیرقابل توجیه تا پروژه‌هایی که هیچوقت تعیین تکلیف نمی‌شوند
 
بخش سوم) اعتراض برخی از کارکنان راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به تبعیض در پرداختی‌ها / دلیل نبود نظارت کافی و عدم کیفیت احتمالی پروژه‌ها چیست؟
 
بخش چهارم) فراری دادن پیمانکاران، شیوه‌ی مرسوم اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد / وقتی سرمایه‌های عمرانی به راحتی از دست می‌روند / ناامیدی پیمانکاران از راه و شهرسازی
 
به گزارش کبنا، چندی پیش زمزمه‌هایی از تغییر مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد شنیده شد. بر این اساس، قرار بود گزینه‌ی مورد توافق نمایندگان استان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای این اداره‌کل معرفی شود. اما گویا از نظر وزارت راه، این گزینه شاخص‌های مورد نظر وزارت را نداشته و رد شده است. از سوی دیگر، وزارت راه خود گزینه‌های دیگری معرفی کرده بود که به نظر می‌رسد به دلیل عدم برخورداری از پایگاه سیاسی و طایفه‌ای، مورد قبول نمایندگان استان قرار نگرفته و کماکان این اداره‌کل بلاتکلیف مانده است.   
از طرف دیگر، وقتی دیده می‌شود که در استان بین نمایندگان و استاندار توافقی در خصوص ارائه گزینه‌ای برای این اداره‌کل نیست، ممکن است از سوی وزارت، گزینه‌ای غیربومی معرفی شود که واضح است گزینه‌های غیربومی چه آسیب‌ها و مضراتی می‌توانند برای استان در پی داشته باشند.
نکته مهم در این میان، بحث استقلال استاندار در انتخاب مدیرکل و معرفی آن است. برای برون‌رفت از این وضعیت، بهتر آن است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد با قدرت اجرایی که دارد پیش از طرح گزینه غیربومی از سوی وزارت، فردی همسو با دولت سیزدهم را برای این اداره‌کل معرفی کند تا بیش از این، اقدامات مهم و وظایف اساسی این اداره بلاتکلیف نمانند.
به گزارش کبنا، این وضعیت تنها منحصر به اداره‌کل راه و شهرسازی نیست. و در برخی از دستگاه‌های دیگر هم از قبیل دانشگاه علمی کاربردی و صنعت، معدن و تجارت استان نیز چنین وضعیتی حاکم است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

سایت قرن نو نوشت: فائزه هاشمی انتقاد جدی به دولت ابراهیم رئیسی دارد و نگرانی‌اش در سال ...
از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
1