تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۴۳۹۲۶۱
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد مطرح کرد

بحران فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد؛ از روستای گوشه تا سرآبتاوه / کمبود 5 هزار صندلی دانش آموزی در بویراحمد

۸
۰
بحران فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد؛ از روستای گوشه تا سرآبتاوه / کمبود 5 هزار صندلی دانش آموزی در بویراحمد
کبنا ؛سال تحصیلی در حالی در شهرستان بویراحمد آغاز می‌شود که به گفته کورش دلشاد رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد؛ این شهرستان به شدت با کمبود فضای آموزشی و تجهیزات روبرو است، به طوریکه؛ 5 هزار صندلی دسته‌دار برای دانش آموزان، 2 هزار نیمکت دانش آموزی و 500 صندلی آموزگار بخشی از کمبودهای آموزشی شهرستان بویراحمد - استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد.
به گزارش کبنا، کوروش دلشاد رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد قبل از ظهر امروز (سه شنبه 30 شهریور ماه 1400) در جمع خبرنگاران به برگزاری پروژه مهر 1400 در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: خواسته جدی ما از اولیای محترم دانش آموزان این است که با ما همکاری، مشارکت پذیری و مسئولیت پذیری داشته باشند.
وی در ادامه هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی را تبریک گفت و ادامه داد: شیوع بیماری کرونا تمام مناسبت‌های اجتماعی را تحت تأثیر قرار داد و آموزش هم آسیب جدی از این حیث پیدا کرد. برگزاری کلاس‌های حضوری نقش مؤثر و بی بدیلی در یادگیری دانش آموزان دارد. بالاترین سطح یادگیری از طریق فضای مجازی بر اساس آمارهای رسمی و دقیق 24 درصد است.
دلشاد گفت: کلاس‌های غیرحضوری مشکلات زیادی برای آموزش به وجود آورده، تغییر در سبک زندگی و الگوی تحصیلی دانش آموزان، کم تحرکی و فعالیت بدنی کم، استفاده زیاد و مخرب از تلفن همراه و ... از پیامدهای سوء آموزش مجازی و غیر حضوری است.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در ادامه تاکید کرد: نظر تمام کارشناسان این است که آموزش به شکل حضوری برگزار شود و ما هم طبق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ارساسی که به تأئید ستاد کرونا هم رسیده عمل خواهیم کرد و ملاک ما در الگوی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدارس همین سند ستاد ملی کرونا خواهد بود.
وی گفت: در این شرایط کرونایی، حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و دستاندرکاران آموزش برای ما اولویت اول خواهد بود و دوم؛ آموزش با کیفیت اولویت بعدی است.
دلشاد در ادامه گفت: والدین با توجه به شرایط کرونایی ارتباط تنگاتنگی با مدارس و معلمان داشته باشند و مشارکتشان را در فعالیت تحصیلی فرزندان خود بیش از گذشته کنند.



او در ادامه به موضوع واکسیناسیون کووید 19 فرهنگیان اشاره کرد و گفت: نوبت اول؛ حدود 95 درصد از فرهنگیان ما واکسن کرونا تزریق کرده‌اند که از مجموعه شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد قدردانی می‌کنم. در نوبت دوم؛ 3784 فرهنگی تاکنون واکسینه شده‌اند. کل فرهنگیان ما 4500 نفر است. شهرستان آموزش و پرورش بویراحمد در بحث واکسیناسیون اول می‌باشد.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از آمادگی کامل مدارس برای آغاز سال تحصیلی خبر داد و گفت: ابر پروژه مهر 1400 را در پیش رو داریم که تمام کمیته‌های آن تشکیل و در آمادگی کامل قرار دارند. امثال به دلیل شرایط موجود؛ کمیته فضای مجازی و تولید، در گروه حوزه ابتدایی و حوزه متوسطه اول و دوم همچنین تشکیل شد.
دلشاد در ادامه گفت: 459 فضای آموزشی داریم که از این تعداد؛ 161 فضای آموزشی مستمر، 115 فضا آموزشی تخریبی، 40 دستگاه کانکس، 43 فضای آموزشی استیجاری و 125 فضای آموزشی هم نوساز می‌باشد.
وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل شهرستان بویراحمد فضای آموزشی است، گفت: فضاهای آموزشی مورد استفاده 309 مکان است.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ادامه داد: 40 درصد دانش آموزان در شهرستان بویراحمد حضور دارند که 43 فضای آموزشی آن استیجاری است، یعنی 43 فضای دولتی حتماً باید در شهرستان بویراحمد احداث شود.
دلشاد با ابراز نگرانی از وضعیت فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد با بیان اینکه مرتب در خصوص کمبودها، تجهیزات و... مکاتبات انجام گرفته و بارها هم این مکاتبات را تکرار کردیم، افزود: نسبت جمعیت دانش آموزی و فضای آموزشی به هیچ وجه در این شهرستان نیازسنجی نشده است.
وی گفت: در مناطق نجف آباد، تل خسرو، سرآبتاوه، سروک، مهریان، مادوان، بلهزار، مزدک و گوشه شهرستان بویراحمد با بحران فضای آموزشی مواجه است. سرآبتاوه 16 هزار نفر جمعیت دارد و بزرگترین روستای شهرستان بویراحمد است که کمبود فضای آموزشی در این منطقه بیش از هر جای دیگر وجود دارد.
 رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در ادامه توضیح داد که در حوزه تجهیرات مشکلات زیادی وجود دارد، 5 هزار صندلی دسته دار برای دانش آموزان، 2 هزار نیمکت و 500 صندلی برای آموزگار و 50 دستگاه کپی و لب تاپ کمبود داریم
دلشاد گفت: شهرستان بویراحمد 7 هزار دانش آموز اول ابتدایی و به طور کلی 33724 دانش آموز در مقطع ابتدایی دارد.
وی افزود: همچنین 10 هزار دانش آموز متوسطه دوم در شهرستان بویراحمد تحصیل می‌کنند. 20 هنرستان در 57 رشته تحصیلی در این شهرستان فعالیت دارند که جمع کل هنرجویان ما 1932 نفر می‌باشد. 75 مدرسه غیرانتفاعی داریم که 12600 دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به جای برنامه ریزی و پوست اندازی کل نیروهای اداری و تغییر مدیران بایدفکر تامین صندلی و نیمکت را می کردید
یزدگرد
Iran, Islamic Republic of
درود کمایی
اموزش وپرورش بویراحمد برای همیشه نابود کرد ...
ایشون مثلا مدیر اقای نماینده مارگون هست که کل شهرستان های سه گانه بویراحمد فراموش شده و فقط مارگون ... یعنی هیچ نهاد نظارتی نیست که یه سری به اموزش و پرورش بویراحمد بزنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلاح
شما از عزل بویراحمد بالا و نصب بویراحمد پایین فرصت پیدا نمی کنید که به فکر اموز ش باشید .ماهیتتان برای همه مشخص شده.
بویر
Iran, Islamic Republic of
شما اموزش و پروش نابود کردید
اموزش زیر سوال برده اید
اموزش و پرورش وظیفه ش اموزش و تربیت هست
فکر کنم شما اشتباهی اومدید اونجا
اغای مدیر ......
Tavana
Iran, Islamic Republic of
با احترامی که داریم
ایشون درحدریاست آموزش وپرورش نیستن
نیروی حق التدریس بودن ایشون
یه مدت چسبید به دکتر روشنفکر و لیدر ایشون شد
ازدکتر روشنفکر بعید است چنین انتخابی از روی جناح بازی
چقدرمانیروی خوب وتحصیلکرده داریم بارتبه های عالی اینها کجارفتن
Iran, Islamic Republic of
سلام
متأسفانه فضای آموزش و پرورش بویراحمد کاملا سیاسی شده و چینش نیروهای اداری و آموزشی کاملا قومیتی شده، خدا وکیلی آموزش و پرورش نابود شده بخاطر حضور آقای دلشاد و معاونین ضعیف
خرزای تامرادی ها
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر دلشاد و مدیریت توانمند. از متعرضین یک سوال دارم چرا هی بویراحمد بالا و پایین میکند نجابت و شخصیت بویراحمدپایین ببین که در طول این چهل سال که چقدر ظلم و تبعیض بود یکبار ای وای مصبیتها سر ندادند و برادران من دکتر دلشاد از همکاران توانمند و نخبه استفاده میکند و برایش سرحدی و گرمییری و بویراحمد پایین و بالا نداره و همه را به یک چشم میبینه.طرح این شعار بویراحمد پایین و بالا و سرحد و گرمسیر مربوط به ادامهای بی سواد و حسود و کوته فکر و منفعت گر است پس ای دوستان با داشته هایتان اثبات توانمندی خود را بنمایید نه با طرح مسایل واهی و بی ارزش
امیر
Iran, Islamic Republic of
اولا ایشان دکتر نیستن بلکه ضعیف ترین مدیر در طول تاریخ اموزش و پرورش هستند فقط فکرش تغییر مدیر است بدرود بر شرف اداره کل که جلوی یک تازی را گرفت این اقا اموزش و پرورس بی سامان کرد دکتر روشنفکر باید کاری کند تا شرف این مردم زیر سوال نرفته اخراج حق این اقا است ما معلم ها را بی چاره کرد.
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
1